  • 11. Data: 2012-03-17 12:35:57
    Temat: Re: Stabilizacja prądu PWM-em
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 17-03-2012 o 10:45:59 Desoft <N...@i...pl> napisał(a):

    > Nie sprawdzałem pod innym obciążeniem ale chyba tak zrobię, żąrówka
    > to był pierwszy sprawdzian ale jak widać nie najlepszy bo wyniki
    > zafałszowała szczególna cecha żarówki jako obciążenia.
    >
    > Tak, żarówka jest bardzo nieliniowa. Ale wygląda na to, że źle mierzysz
    > prąd - a na to nie pomoże zmiana obciążenia.

    Może zaczniemy od początku, ustaw sobie czytnik aby odpowiednio zaznaczał
    odpowiedzi Twoje i moje bo teraz to jest misz masz.
    Co do prądu, nie ma znaczenia co mi pokaże miernik, bo regulator nie
    mierzy wg
    miernika tylko ma swój obwód całkujący i komparator.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 12. Data: 2012-03-17 19:35:40
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Może zaczniemy od początku, ustaw sobie czytnik aby odpowiednio zaznaczał
    > odpowiedzi Twoje i moje bo teraz to jest misz masz.

    W sumie nie muszę nic pisać...

    > Co do prądu, nie ma znaczenia co mi pokaże miernik, bo regulator nie
    > mierzy wg miernika tylko ma swój obwód całkujący i komparator.

    no i co z tego wynika?

    --
    Desoft

  • 13. Data: 2012-03-17 21:03:26
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 17-03-2012 o 20:35:40 Desoft <N...@i...pl> napisał(a):

    > W sumie nie muszę nic pisać...
    To nie pisz, nic nie wymyśliłeś.

    > no i co z tego wynika?
    A to że bzdury napisałeś.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 14. Data: 2012-03-18 12:13:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Mar 2012 09:41:34 +0100, janusz_kk1 napisał(a):
    > Też coś mi się tak wydaje, myślę że dochodzi do tego jeszcze
    > nieliniowa oporność włókna żarówki, tylko że zaskoczyło mnie trochę
    > że to może być aż taka różnica w świeceniu.

    Opornosc zarowki jest o tyle bez znaczenia, ze przeciez jakos zmierzylesz
    te 2A.

    J.

  • 15. Data: 2012-03-18 13:45:00
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 18-03-2012 o 13:13:57 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Opornosc zarowki jest o tyle bez znaczenia, ze przeciez jakos zmierzylesz
    > te 2A.
    No :) zmieniłem żarówkę na opór + do niego dwie malutkie żaróweczki, tak
    aby
    wpływu włókna nie było, i nadal zmiana nap powoduje zmianę świecenia i to
    wyrażnie,
    prąd jest stały napięcie na żarówce DC także :) mierzone miernikiem na
    zakresie DC
    to jakie mierzy? pewnie średnie. A widać że wartość skuteczna zmienia się
    znacznie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 16. Data: 2012-03-18 18:14:45
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2012-03-17 02:34, Michoo pisze:

    > Żarówka dostaje w impulsie prawie 70% więcej
    > energii to i świeci jaśniej.

    70% więcej? Mnie wychodzi zaledwie 20%.

    JK

  • 17. Data: 2012-03-20 22:09:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Mar 2012 14:45:00 +0100, janusz_kk1 napisał(a):
> [...]
    > zakresie DC
    > to jakie mierzy? pewnie średnie. A widać że wartość skuteczna zmienia się

    No bo sie zmienia. Czysta matematyka :-)

    J.