  • 11. Data: 2012-06-25 10:45:09
    Temat: Re: Śrubki w gaźniku - do czego służą?
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-06-24 10:57:37 +0200, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> said:

    > Nie rozumiem... Jak to przestanie przyspieszac? Mam krecic srubka po
    > trochu, odpalic i kawalek sie przejechac obserwujac reakcje na ruch
    > rolgazu i w momencie gdy przestanie na niego reagowac to tak zostawic?

    Nie ;-) Odpalasz motór, dajesz mu się nagrzać, zaczynasz kręcić śrubką
    mieszanki. W jedną stronę (najczęściej wkręcanie) usłyszysz, że obroty
    zwalniają i jak pokręcisz dalej, to zgaśnie. W drugą stronę obroty
    przez jakiś czas będą przyśpieszać, a później zwalniać - i to jest
    właśnie ten moment. Z tym bazowym ustawieniem na 1.5 obrotu różnice
    bywa, mój KTM na takim nawet nie chciał odpalić.

    > Czyli koniec końców w przypadku gdy zużycie paliwa jest zwiększone to nie
    > ma sensu kręcić tą śrubką?

    Tak zupełnie pi razy sufit śrubą składu wyregulujesz spalanie na
    poziomie 0,5 litra, może ciut więcej. Ale ta regulacja jest ważna z
    innych powodów:
    - łatwość odpalania
    - szybkość nagrzewania
    - schodzenie z obrotów (szybkość i brak gaśnięcia).

    IMHO wyciągnąć ten gaźnior, rozkręcić, wyczyścić, przedmuchać dysze,
    sprawdzić ustawienie poziomu paliwa i iglicy. W sumie to nic strasznie
    skomplikowanego. DellOrto miało kiedyś na swojej stronie manuale do
    wielu gaźników, sprawdź czy nie będzie do tego. Ale opis zestawu
    fabrycznych dysz będzie w manualu do motóra.

    de Fresz