-
11. Data: 2012-06-25 10:45:09
Temat: Re: Śrubki w gaźniku - do czego służą?
Od: de Fresz <d...@N...pl>
On 2012-06-24 10:57:37 +0200, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> said:
>> wkręcasz śrube regulacji do konca a później wykręcasz do momętu aż
>> silnik przestanie przyspieszać wtedy zostawiasz,
>
> Nie rozumiem... Jak to przestanie przyspieszac? Mam krecic srubka po
> trochu, odpalic i kawalek sie przejechac obserwujac reakcje na ruch
> rolgazu i w momencie gdy przestanie na niego reagowac to tak zostawic?
Nie ;-) Odpalasz motór, dajesz mu się nagrzać, zaczynasz kręcić śrubką
mieszanki. W jedną stronę (najczęściej wkręcanie) usłyszysz, że obroty
zwalniają i jak pokręcisz dalej, to zgaśnie. W drugą stronę obroty
przez jakiś czas będą przyśpieszać, a później zwalniać - i to jest
właśnie ten moment. Z tym bazowym ustawieniem na 1.5 obrotu różnice
bywa, mój KTM na takim nawet nie chciał odpalić.
>> drugą srubką regulujesz wolne obroty i już gaźnik wyregulowany jednak
>> ta regulacja
>> reguluje mieszanke tylko na wolnych obrotach tzn do 1/8 otwarcia
>> przepustnicy za mieszankę na wyższych obrotach odpowiada iglica w
>> gaźniku i to ona oraz dysze w wiekszej mierze odpowiadaja za zuzycie
>> paliwa
>
> Czyli koniec końców w przypadku gdy zużycie paliwa jest zwiększone to nie
> ma sensu kręcić tą śrubką?
Tak zupełnie pi razy sufit śrubą składu wyregulujesz spalanie na
poziomie 0,5 litra, może ciut więcej. Ale ta regulacja jest ważna z
innych powodów:
- łatwość odpalania
- szybkość nagrzewania
- schodzenie z obrotów (szybkość i brak gaśnięcia).
IMHO wyciągnąć ten gaźnior, rozkręcić, wyczyścić, przedmuchać dysze,
sprawdzić ustawienie poziomu paliwa i iglicy. W sumie to nic strasznie
skomplikowanego. DellOrto miało kiedyś na swojej stronie manuale do
wielu gaźników, sprawdź czy nie będzie do tego. Ale opis zestawu
fabrycznych dysz będzie w manualu do motóra.
--
Pozdrawiam
de Fresz