eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleŚrubki w gaźniku - do czego służą?Re: Śrubki w gaźniku - do czego służą?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: de Fresz <d...@N...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Śrubki w gaźniku - do czego służą?
    Date: Mon, 25 Jun 2012 10:45:09 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 46
    Message-ID: <js98ek$5fo$1@inews.gazeta.pl>
    References: <s...@p...homelinux.net>
    <js4tmh$lr5$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@p...homelinux.net>
    <c...@n...googlegroups.com>
    <s...@p...homelinux.net>
    NNTP-Posting-Host: 71.138.168.217-rev.hti.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1340613908 5624 217.168.138.71 (25 Jun 2012 08:45:08 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 25 Jun 2012 08:45:08 +0000 (UTC)
    X-User: defresz
    User-Agent: Unison/1.8.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:656219
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2012-06-24 10:57:37 +0200, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> said:

    >> wkręcasz śrube regulacji do konca a później wykręcasz do momętu aż
    >> silnik przestanie przyspieszać wtedy zostawiasz,
    >
    > Nie rozumiem... Jak to przestanie przyspieszac? Mam krecic srubka po
    > trochu, odpalic i kawalek sie przejechac obserwujac reakcje na ruch
    > rolgazu i w momencie gdy przestanie na niego reagowac to tak zostawic?

    Nie ;-) Odpalasz motór, dajesz mu się nagrzać, zaczynasz kręcić śrubką
    mieszanki. W jedną stronę (najczęściej wkręcanie) usłyszysz, że obroty
    zwalniają i jak pokręcisz dalej, to zgaśnie. W drugą stronę obroty
    przez jakiś czas będą przyśpieszać, a później zwalniać - i to jest
    właśnie ten moment. Z tym bazowym ustawieniem na 1.5 obrotu różnice
    bywa, mój KTM na takim nawet nie chciał odpalić.


    >> drugą srubką regulujesz wolne obroty i już gaźnik wyregulowany jednak
    >> ta regulacja
    >> reguluje mieszanke tylko na wolnych obrotach tzn do 1/8 otwarcia
    >> przepustnicy za mieszankę na wyższych obrotach odpowiada iglica w
    >> gaźniku i to ona oraz dysze w wiekszej mierze odpowiadaja za zuzycie
    >> paliwa
    >
    > Czyli koniec końców w przypadku gdy zużycie paliwa jest zwiększone to nie
    > ma sensu kręcić tą śrubką?

    Tak zupełnie pi razy sufit śrubą składu wyregulujesz spalanie na
    poziomie 0,5 litra, może ciut więcej. Ale ta regulacja jest ważna z
    innych powodów:
    - łatwość odpalania
    - szybkość nagrzewania
    - schodzenie z obrotów (szybkość i brak gaśnięcia).

    IMHO wyciągnąć ten gaźnior, rozkręcić, wyczyścić, przedmuchać dysze,
    sprawdzić ustawienie poziomu paliwa i iglicy. W sumie to nic strasznie
    skomplikowanego. DellOrto miało kiedyś na swojej stronie manuale do
    wielu gaźników, sprawdź czy nie będzie do tego. Ale opis zestawu
    fabrycznych dysz będzie w manualu do motóra.


    --

    Pozdrawiam
    de Fresz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: