-
Data: 2012-06-25 10:45:09
Temat: Re: Śrubki w gaźniku - do czego służą?
Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2012-06-24 10:57:37 +0200, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> said:
>> wkręcasz śrube regulacji do konca a później wykręcasz do momętu aż
>> silnik przestanie przyspieszać wtedy zostawiasz,
>
> Nie rozumiem... Jak to przestanie przyspieszac? Mam krecic srubka po
> trochu, odpalic i kawalek sie przejechac obserwujac reakcje na ruch
> rolgazu i w momencie gdy przestanie na niego reagowac to tak zostawic?
Nie ;-) Odpalasz motór, dajesz mu się nagrzać, zaczynasz kręcić śrubką
mieszanki. W jedną stronę (najczęściej wkręcanie) usłyszysz, że obroty
zwalniają i jak pokręcisz dalej, to zgaśnie. W drugą stronę obroty
przez jakiś czas będą przyśpieszać, a później zwalniać - i to jest
właśnie ten moment. Z tym bazowym ustawieniem na 1.5 obrotu różnice
bywa, mój KTM na takim nawet nie chciał odpalić.
>> drugą srubką regulujesz wolne obroty i już gaźnik wyregulowany jednak
>> ta regulacja
>> reguluje mieszanke tylko na wolnych obrotach tzn do 1/8 otwarcia
>> przepustnicy za mieszankę na wyższych obrotach odpowiada iglica w
>> gaźniku i to ona oraz dysze w wiekszej mierze odpowiadaja za zuzycie
>> paliwa
>
> Czyli koniec końców w przypadku gdy zużycie paliwa jest zwiększone to nie
> ma sensu kręcić tą śrubką?
Tak zupełnie pi razy sufit śrubą składu wyregulujesz spalanie na
poziomie 0,5 litra, może ciut więcej. Ale ta regulacja jest ważna z
innych powodów:
- łatwość odpalania
- szybkość nagrzewania
- schodzenie z obrotów (szybkość i brak gaśnięcia).
IMHO wyciągnąć ten gaźnior, rozkręcić, wyczyścić, przedmuchać dysze,
sprawdzić ustawienie poziomu paliwa i iglicy. W sumie to nic strasznie
skomplikowanego. DellOrto miało kiedyś na swojej stronie manuale do
wielu gaźników, sprawdź czy nie będzie do tego. Ale opis zestawu
fabrycznych dysz będzie w manualu do motóra.
--
Pozdrawiam
de Fresz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-03-21 Zakaz wjazdu
- 2025-03-21 Nie zawsze wchodzi jedynka
- 2025-03-21 Samochody na wodę
- 2025-03-20 miszczowie parkowania
- 2025-03-20 "Wuj dobra rada" z KDAB rozważa: Choosing the Right Programming Language for Your Embedded Linux Device
- 2025-03-21 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-21 Warszawa => Strategic Account Manager <=
- 2025-03-21 Wrocław => SOC Tech Leader <=
- 2025-03-21 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-21 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-03-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-21 Warszawa => IT Business Analyst <=
- 2025-03-21 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-03-21 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-21 Re: Co po KK-200? (Przypadki szczególne ponad 15 lat) [Islandzka matka/ministra ustąpiła]