  • 1. Data: 2013-05-17 15:03:49
    Temat: Średnie przebiegi samochodow benzynowych
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czesc,

    Znacie jakies zestswienie z realnymi danymi o srednich przebiegach
    samochodow benzynowych?

    Czy faktycznie po autach z silnikiem palacym srednio 10 litrow na setke
    mozna sie spodziewac mniejszych rocznych przelotow?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2013-05-17 15:25:14
    Temat: Re: Średnie przebiegi samochodow benzynowych
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2013-05-17 15:03, Maciek pisze:

> [...]
    >
    > Czy faktycznie po autach z silnikiem palacym srednio 10 litrow na setke
    > mozna sie spodziewac mniejszych rocznych przelotow?

    Ja mam srednie przeloty 8-9k rocznie ;P z racji potrzeb jak i spalania
    15-17 na setke :)
    Jesli ktos ma wypasione auto z wirem w baku to ma kase na drugie,
    oszczedniejsze, ktorym jezdzi codziennie, a paliwozerna bestia czeka na
    weekendowa wycieczke :)
    I nie pisalem o sobie, ja mam jedno :)

    --
    jarek

  • 3. Data: 2013-05-17 15:25:54
    Od: tá´Ź

    Maciek wrote:

    > Znacie jakies zestswienie z realnymi danymi o srednich przebiegach
    > samochodow benzynowych?

    Ja znam.

    > Czy faktycznie po autach z silnikiem palacym srednio 10 litrow na setke
    > mozna sie spodziewac mniejszych rocznych przelotow?

    Tak, bo nie latają.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 4. Data: 2013-05-17 15:31:35
    Od: masti <g...@t...hell>

    pytać trolla o wiedzę? ROTFL

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2013-05-17 15:33:47
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

  • 6. Data: 2013-05-17 15:35:08
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2013-05-17 15:03, Maciek pisze:

    > Czesc,
    >
    > Znacie jakies zestswienie z realnymi danymi o srednich przebiegach
    > samochodow benzynowych?

    i nie tylko benzynowych
    http://www.spritmonitor.de/

    > Czy faktycznie po autach z silnikiem palacym srednio 10 litrow na setke
    > mozna sie spodziewac mniejszych rocznych przelotow?

    to zalezy od tego ile ktos jezdzi - to nie jest reguła.
    (natomiast jesli ktos zaklada, ze to auto bedzie jego wolem roboczym i
    bedzie robil spore przebiegi >30kkm miesiecznie, to mysle, ze w 99%
    wybralby silnik wysokoprezny)

  • 7. Data: 2013-05-17 15:36:01
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2013-05-17 15:03, Maciek pisze:

    > Czesc,
    >
    > Znacie jakies zestswienie z realnymi danymi o srednich przebiegach
    > samochodow benzynowych?

    i nie tylko benzynowych
    http://www.spritmonitor.de/

> [...]

    to zalezy od tego ile ktos jezdzi - to nie jest reguła.
    (natomiast jesli ktos zaklada, ze to auto bedzie jego wolem roboczym i
    bedzie robil spore przebiegi >30kkm rocznie, to mysle, ze w 99% wybralby
    silnik wysokoprezny)

  • 8. Data: 2013-05-17 16:21:24
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 17 maja 2013 15:03:49 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    >

    > Czy faktycznie po autach z silnikiem palacym srednio 10 litrow na setke
    >
    > mozna sie spodziewac mniejszych rocznych przelotow?

    Z przebiegami i spalaniem to jest tak że bez względu na to co to będzie za samochód i
    i jak mało pali na trasie to im mniejszy przebieg tym większe spalanie na 100km.
    Samochody z małymi przebiegami to dupowozy, wożą właścicieli do pracy. Z wyjątkiem
    upałów nigdy nie nagrzane do temperatury nominalnej. Jeżdżą wtedy kiedy wszyscy
    jeżdżą, czyli w tłoku. Przez jakieś przykładowe 5 kilometrów 10 razy ruszają od zera.
    Przy takiej jeździe wypadało by podawać zużycie nie na 100 kilometrów a na 1 godzinę.
    Samochód który w trasie spali 7 litrów, w niekorzystnych dla jazdy warunkach
    miejskich połknie 15 litrów na 100 kilometrów.

  • 9. Data: 2013-05-17 16:28:47
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2013-05-17 16:21, k...@g...com pisze:

> [...]
    Samochód który w trasie spali 7 litrów, w niekorzystnych dla jazdy warunkach
    miejskich połknie 15 litrów na 100 kilometrów.

    to jestem wyjatkiem od reguly.
    rocznie ok 12kkm, do pracy chodze piechotka (100m), na wyjazdy sluzbowe
    mam auto z firmy a auto prywatne uzywam w weekendy, wakacje i czasami
    popoludniami.
    Silnik benzynowy, 5 lat auto, to i przebieg niewielki, natomiast rzadko
    kiedy stoje w korku (specyfika miasta - tu wspolczuje ludkom w DC,
    mialem niepryjemnosc w tym tygodniu przebijac sie przec to miasto i
    powiem, ze infrastruktura drog na Slasku jest ok. 20lat do przodu przed
    tym co macie w stolicy).

  • 10. Data: 2013-05-17 16:41:48
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 17 maja 2013 16:28:47 UTC+2 użytkownik AL napisał:
> [...]
    samoch�d i i jak ma�o pali na trasie to im mniejszy przebieg tym wi�ksze
    spalanie na 100km. Samochody z ma�ymi przebiegami to dupowozy, wo��
    w�a�cicieli do pracy. Z wyj�tkiem upa��w nigdy nie nagrzane do temperatury
    nominalnej. Je�d�� wtedy kiedy wszyscy je�d��, czyli w t�oku. Przez
    jakie� przyk�adowe 5 kilometr�w 10 razy ruszaj� od zera. Przy takiej
    je�dzie wypada�o by podawa� zu�ycie nie na 100 kilometr�w a na 1 godzin�.
    Samoch�d kt�ry w trasie spali 7 litr�w, w niekorzystnych dla jazdy warunkach
    miejskich po�knie 15 litr�w na 100 kilometr�w.

> [...]
    >
    > mialem niepryjemnosc w tym tygodniu przebijac sie przec to miasto i
    >
    > powiem, ze infrastruktura drog na Slasku jest ok. 20lat do przodu przed

    To sporo jeździsz. Moje potrzeby zamykają się maksymalnie dwustoma kilometrami
    miesięcznie jeśli idzie o jeżdżenie po mieście. Jak by nie liczyć to mnie wychodzi że
    osobowym zrobiłem w tym roku z tysiąc kilometrów a masterem z 600 kilometrów. Z tym
    że master jest do specjalnych zadań i jeżdżony jest tylko wtedy jak jest taka
    potrzeba.