  • 11. Data: 2017-03-15 12:34:52
    Temat: Re: Sprzęt po gwarncji
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 15.03.2017 o 10:08, JS pisze:

    > Wystarczy nałożyć obowiązek 5-cio letniej gwarancji/rękojmii i sprzęt
    > przestanie się psuć. BTW obejrzyjcie film "Spisek żarówkowy" na YT.

    Wystarczy przywrócić ołowiane luty

  • 12. Data: 2017-03-15 12:49:08
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Koniec ze sprzętem, który psuje się tuż po gwarancji. Unia zmieni
    > przepisy
    >
    > Wadliwy i zbyt szybko psujący się sprzęt elektroniczny to nie tylko
    > dodatkowe wydatki dla konsumentów, ale i rosnące góry elektrośmieci. By
    > temu przeciwdziałać, UE chce zobowiązać producentów, żeby wytwarzany przez
    > nich sprzęt był trwalszy i naprawialny.

    UE bohatersko walczy z problemami, które sama sprowokowała. :)

    Niech zlikwidują obowiązek lutów bezołowiowych, to już się trochę poprawi
    niezawodność.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 13. Data: 2017-03-15 14:04:05
    Od: JS <b...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-03-15 o 12:49, yabba pisze:
    > Użytkownik "Animka" <a...@t...wp.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Niech zlikwidują obowiązek lutów bezołowiowych, to już się trochę
    > poprawi niezawodność.

    Na pewno tak. Wszyscy z branży produkcji elektroniki wręcz płaczą ze
    szczęścia od czasu jak wprowadzono PbFree.
    Ale to nie tylko elektronika. To również plastiki, które twardnieją i
    się łamią, to gumy które parcieją i pękają, to kable, które się łamią
    przy złączach bo nie mają odgiętek, styki co się wypalają i multum
    innych usterek, którym można by zapobiec przy odpowiednim projektowaniu.
    Sam miałem kiedyś monitor z przyciskiem, który wg karty katalogowej miał
    trwałość 1000 (tysiąc!) cykli. Naciskasz dwa razy dziennie i po półtora
    roku masz naprawę ( u mnie wytrzymał rok i 8 miesięcy)
    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2017-03-15 14:28:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >UE bohatersko walczy z problemami, które sama sprowokowała. :)
    >Niech zlikwidują obowiązek lutów bezołowiowych, to już się trochę
    >poprawi niezawodność.

    Cos w tym jest ... ale macie jakies doswiadczenia jaki procent sprzetu
    konczy z powodu lutow, a jaki z powodu innych wad ?
    Nie tylko wsrod telefonow.

    J.

  • 15. Data: 2017-03-15 17:56:54
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "z" napisał:

    > A chcesz się założyć że nic konkretnego z tego gadania/paplaniny nie
    > będzie?

    Będzie. Konkretna kupa biurokratów usiądzie i wypłodzi konkretną dyrektywę,
    biorąc za to konkretne pieniądze, którą każdy będzie konkretnie omijał.

    > Oni wolą bronić demokracji :-)

    A muszą? Ciekawe, przed kim... ;->

    JoteR

  • 16. Data: 2017-03-15 18:18:22
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Wystarczy nałożyć obowiązek 5-cio letniej gwarancji/rękojmii i sprzęt
    > przestanie się psuć. BTW obejrzyjcie film "Spisek żarówkowy" na YT.
    absolutnie to nic nie da. Nie kupisz łożysk, które mają nieograniczony
    czas pracy. albo inaczej. mogę Ci spokojnie zbudować żarówkę ledową
    która będzie świeciła 10 lat. tylko że dla uzyskania tej samej
    światłości którą masz w żarówce za 10 zł, użyję 10 razy tyle diód i
    wykorzystam 75% ich możliwości - sztucznie wydłużając trwałość. wiec
    będziesz miał 10 lat gwaracjii i _świecenia_ za 100zł, albo 10 lat
    gwarancji za 10zł z _deklarowaną_ trwałością na rok. Czyli w zasadzie to
    co mamy. Nową wiertarkę możesz kupić za 59zł albo za 599zł

    ToMasz

  • 17. Data: 2017-03-15 19:04:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >albo 10 lat gwarancji za 10zł z _deklarowaną_ trwałością na rok.
    >Czyli w zasadzie to co mamy. Nową wiertarkę możesz kupić za 59zł albo

    Ale to mechanika, wiertarka musi sie zuzywac.

    Tymczasem LED nie musi, mozna zrobic lampke wieczna, albo
    pokombinowac, aby sie po roku zepsula.

    I co wziac z twoich danych - 10x wiecej diod ... czy obciazyc je na
    75% - co nam daje tylko ~30% wiecej diod.

    Podejrzewam, ze takie 2x wiecej diod daloby znacznie dluzsza
    zywotnosc.

    Zreszta trudno sie wypowiadac - na razie spalilem jedna LED-owke, i to
    po 2 tygodniach.
    Ile wytrzyma reszta - ktoz to wie.

    Ale tam jeszcze kondensatory sa, i mozna sie postarac, aby klient po 4
    latach kupil nowa :-)

    J.

  • 18. Data: 2017-03-15 19:32:21
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2017-03-15 o 14:28, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Cos w tym jest ... ale macie jakies doswiadczenia jaki procent sprzetu
    > konczy z powodu lutow, a jaki z powodu innych wad ?

    np. TV czy monitory powinny być de facto niezniszczalne, wzglednie b.
    latwe do naprawy ze wzgledu na modułowośc. Tyle, ze:
    a) wewnętrzne zasilacze są słabej konstrukcji. mimo, ze to chyba
    najatnaszy element a jego niezniszczalność mozna by uzyskać za kilka
    dolców wiecej. Najczęściej puchną przeciążone elki które łatwo wymienic
    ofc, ale...
    b) rozebranie TV czy monitora jest dziś hradcorową jazdą, bez service
    manuala lepiej nawet nie podchodzić, chyba ze godzimy się na siłowe
    rozwiązania ;)
    c) płyty główne TV/mionitora, które kosztują grosze w produkcji, są
    kosmicznie drogie przy próbie wymiany. Jak mamy szczęście, bo nei są
    standaryzowane na ogol po kilku latach mozna liczyć tylko na czesci
    uzywane.
    d) podswietlenie LED które teoretczynie powinno być niesmiertelne
    zawodzi czesciej niż kiedyś jarzeniowe. Pomimo tego, ze wyeliminowano
    najbardziej zawodny element podswietlenia: inwerter. Głównie padają
    elementy sterujące jasnością które można łatwo obejsc (jasność elemntu
    podswietlenia tylko 100%) ale tu mamy pkt b.

    patrząc na ten produkt do sam ekran ktory jest z 60-70% wartości sprzetu
    jest dopracowany niemal doskonale. Te elementy psują się rzadko. To
    raczej powód technologii LED i fakt ze tu usterki raczej się pojawiają
    wczesniej niz później i trzeba się starać. Na reszcie się oszczędza, na
    dodatek low-end i high-end ma na ogol dokladnie te same bebechy (co
    najwyżej lepszy ekran). Np. w LG mająć service pilota mozna powłączać w
    tanim TV wszystkie opcje z tych droższych: HUBa USB, nagrywanie
    programów a nawet większą moc audio!

    --
    @foe_pl

  • 19. Data: 2017-03-15 19:50:19
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2017-03-15 o 12:34, Smok Eustachy pisze:

    > Wystarczy przywrócić ołowiane luty

    ołów do cyny dodawać zaczęto tylko dlatego, ze czysta cyna rozpada się w
    ujemnych temperaturach.

    --
    @foe_pl

  • 20. Data: 2017-03-15 21:22:17
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-03-15 o 10:08, JS pisze:

    > Wystarczy nałożyć obowiązek 5-cio letniej gwarancji/rękojmii i sprzęt
    > przestanie się psuć. BTW obejrzyjcie film "Spisek żarówkowy" na YT.
    Kiedyś takiego złodziejstwa jak dziś nie bylo. Moja lodówka Beko pracuje
    już (odpukać) 21 lat.

    --
    animka