  • 11. Data: 2010-05-26 09:00:12
    Temat: Re: Sprzedaz samochodu ze spadku
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Kakalak" <K...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:htgmqh$sfn$...@i...gazeta.pl...

    > o uszy że muszę mieć dowód z US opłacenia podatku od spadku...

    musisz miec sadowe postanowienie spadkowe i tyle, ewentualne oplacenie
    podatku to twoja broszka i kupujacego, ani urzedu gminy to nie interesuje

  • 12. Data: 2010-05-26 10:39:49
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 26 Maj, 07:15, "JACooL" <jacool_m@lpa_meblux.pl> wrote:

    > Byles kiedys na sprawie spadkowej w sadzie ?
    > Zbieraja sie spadkobiercy i oswiadczaja, ze wiedza / nie wiedza o
    > testamencie i jezeli jest ich kilka (testamentow), obowiazujacym jest ten z
    > data najblizsza smierci spadkodawcy.

    Ale to nadal nie daje sadowi pewnosci ze nie ma kolejnego testamentu.
    No i czemu nie mozna tej samej procedury zastosowac u notariusza?

  • 13. Data: 2010-05-26 10:50:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał w
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał
    >
    > a skad wiesz czy nie ma dalszej rodziny ze strony ojca?

    Tez niech sie zrzekna.
    Zaparkowac pod urzedem miasta i protestowac wszystkie decyzje
    urzednicze - bezcenne :-)

    J.

  • 14. Data: 2010-05-26 10:53:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "badzio" <b...@g...com> napisal w
    > Ale to nadal nie daje sadowi pewnosci ze nie ma kolejnego
    > testamentu.

    O to niech wymieniony tam spadkobierca martwi - nie przedstawil w
    wymaganym terminie to juz jego strata.

    > No i czemu nie mozna tej samej procedury zastosowac u notariusza?

    Bo sad wlasciwy jest jeden, a notariuszy wielu ?

    J.

  • 15. Data: 2010-05-26 10:57:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci news:

    > Bo sad wlasciwy jest jeden, a notariuszy wielu ?

    Jarku, z kim i o czym dyskutujesz?
    Swoje uwagi wyslij do ustawodawcy.
    Jest jak jest i trzeba to przyjac do wiadomosci.

    http://prawo.money.pl/aktualnosci/wiadomosci/artykul
    /notariusz;potwierdzi;nabycie;spadku;-;teoretycznie;
    ma;byc;latwiej,180,0,427188.html

  • 16. Data: 2010-05-26 19:29:49
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    1 masz mieć uprawomocnione postanowienie sądu o nabyciu spadku albo to samo
    od notariusza.
    W sądzie lekko licząc poczekasz 3 miesiące. U notariusza dostaniesz prawie
    od ręki na podstawie testamentu.
    2 nie musisz przerejestrowywać, ale daj kupującemu kopię (najlepiej
    uwierzytelnioną) postanowienia na nabyciu spadku.
    3 nie musisz nikomu pokazywać kwitu o zapłaceniu podatku od spadku. Niech
    panienka z okienka poda podstawę prawną inną niż "bo tak".
    Jacek

  • 17. Data: 2010-05-29 20:36:49
    Od: "Michal \"chomik\" Lasota" <m...@N...pl>

    Witam!

    W liście datowanym 25 maja 2010 (16:12:24) napisano:

    > Użytkownik "Kakalak" <K...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > spisac umowe kupna sprzedazy z nabywca, dac mu kopie postanowienia
    > spadkowego, jesli nie jestes jedynym spadkobiorca, to na umowie musza
    > widniec podpisy wszystkich pozostalych, no i oczywiscie ich dane

    Kopia moze nie przejsc w urzedzie.
    3 lata temu na jesieni sprzedawalismy auto mojej drugiej polowy
    i w urzedzie nie przeszeszla kopia orzeczenia sadu.
    Musial byc oryginal.

    Pozdrawiam
    Michal

    --
    Michal "chomik" Lasota | Warszawa
    Auto: Herbert (Old ) / Densei EC 2002 / AT 2001 Turbo

  • 18. Data: 2010-05-29 20:37:39
    Od: "Michal \"chomik\" Lasota" <m...@N...pl>

    Witaj Kakalak,

    W Twoim liście datowanym 25 maja 2010 (16:06:47) można przeczytać:

> [...]
    K> sprzedaży?
    K> Chyba go nie musze przerejestrowywać na siebie ?

    3 lata temu na jesieni sprzedawalismy auto ktore bylo w masie spadkowej.

  • 19. Data: 2010-05-29 20:43:04
    Od: "Michal \"chomik\" Lasota" <m...@N...pl>

    Witam!

    W liście datowanym 25 maja 2010 (16:06:47) napisano:

> [...]
    > sprzedaży?

    > Chyba go nie musze przerejestrowywać na siebie ?

    3 lata temu sprzedawalismy auto mojej drugiej polowy.

    Sytuacja byla taka:
    Ona i jej dziadek byli wlascicielami auta.
    Dziadek zmarl i auto weszlo do masy spadkowej.

    Po sprawie spadkowej - 50% auta nalezalo do niej,
    pozostale 50% do 3 osob w rodzinie.

    Jak sprzedawane bylo auto zostala sprzadzona umowa kupna-sprzedazy
    miedzy kupujacym a sprzedajacymi ( tu 3 podpisy - moja druga polowa
    oraz 3 osoby z rodziny ).

    Kupujacy dostal wszystkie kwity - DR, umowe KS i kopie dokumentu z sadu.
    Jak auto bylo rejestrowane w warszawskm urzedzie to niestety ale byl
    wymagany dokument w postaci oryginalu z sadu - kopia nie przechodzila.

    Moze to w czyms pomoze.

  • 20. Data: 2010-05-30 12:36:12
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 29 May 2010 20:36:49 +0200, Michal "chomik" Lasota napisał(a):

    > Kopia moze nie przejsc w urzedzie.
    > 3 lata temu na jesieni sprzedawalismy auto mojej drugiej polowy
    > i w urzedzie nie przeszeszla kopia orzeczenia sadu.
    > Musial byc oryginal.

    Nie musiał, tylko urzędnik tego nie wiedział.

    --