  • 1. Data: 2010-05-25 16:06:47
    Temat: Sprzedaz samochodu ze spadku
    Od: "Kakalak" <K...@o...pl>

    HI
    Dostałem samochód w spadku, chciałbym go jak najszybciej sprzedać, co
    potrzebuję do tego (jakie dokumenty) i co muszę załatwić przed/przy
    sprzedaży?

    Chyba go nie musze przerejestrowywać na siebie ?

    pozdrówka

  • 2. Data: 2010-05-25 16:12:24
    Temat: Re: Sprzedaz samochodu ze spadku
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Kakalak" <K...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Dostałem samochód w spadku, chciałbym go jak najszybciej sprzedać, co
    > potrzebuję do tego (jakie dokumenty) i co muszę załatwić przed/przy
    > sprzedaży?

    spisac umowe kupna sprzedazy z nabywca, dac mu kopie postanowienia
    spadkowego, jesli nie jestes jedynym spadkobiorca, to na umowie musza
    widniec podpisy wszystkich pozostalych, no i oczywiscie ich dane

  • 3. Data: 2010-05-25 16:13:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > przed/przy
    > sprzedaży?
    > Chyba go nie musze przerejestrowywać na siebie ?

    W zasadzie powinienies, ale jak to w Polsce - musisz, ale nie
    trzeba :-)

    Bedziesz potrzebowal decyzje z sadu o nabyciu spadku, wiec szybko
    nie bedzie.

    J.

  • 4. Data: 2010-05-25 16:15:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "Kakalak" <K...@o...pl> napisał w
    >
    > W zasadzie powinienies, ale jak to w Polsce - musisz, ale nie trzeba :-)
    >
    > Bedziesz potrzebowal decyzje z sadu o nabyciu spadku,

    Już chyba nie tylko ze spadku, może być i od notariusza ZTCW.
    Przynajmmniej takie zmiany miały być wprowadzone.

  • 5. Data: 2010-05-25 16:27:26
    Od: "Kakalak" <K...@o...pl>

    > Już chyba nie tylko ze spadku, może być i od notariusza ZTCW.
    > Przynajmmniej takie zmiany miały być wprowadzone.

    no własnie, mam testament i tylko notariusz? bo jeszcze gdzieś obiło mi się
    o uszy że muszę mieć dowód z US opłacenia podatku od spadku...

    żeby mieć dowód musze złożyć zeznanie SD-3 od którego po 14 dniach dostaje
    wyznaczoną kwote do zapłaty podatku, czyli wszystko trwa i trwa a widzę że
    przegląd samochodzikowi kończy się niedługo co w połączeniu z faktem nie
    najlepszego stanu pojazdu zmusza mnie do pakowania kasy w ten wehikuł
    zamiast odzyskania jak najszybciej jak najwięcej :(

  • 6. Data: 2010-05-25 16:28:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl>
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    >
    > Już chyba nie tylko ze spadku, może być i od notariusza ZTCW.
    > Przynajmmniej takie zmiany miały być wprowadzone.

    Po niedawnych aferach ? Ryzykuje to panstwo, albo ktos dobrze wie
    za co zaplacil :-)

    A wlasciwie to skad notariusz ma wiedziec ze testament ktory ma
    jest ostatnim testamentem ?

    J.

  • 7. Data: 2010-05-25 16:59:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > pojazdu zmusza mnie do pakowania kasy w ten wehikuł zamiast
    > odzyskania jak najszybciej jak najwięcej :(

    Zrzeknij sie tego samochodu i niech go sobie Skarb Panstwa zabiera.
    Strata jak piszesz niewielka, a ile satysfakcji :-)

    J.

  • 8. Data: 2010-05-25 17:18:49
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 25 Maj, 16:28, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Po niedawnych aferach ? Ryzykuje to panstwo, albo ktos dobrze wie
    > za co zaplacil :-)

    IMHO notariusz moze 'przyklepac' spadek w okreslonych sytuacjach,
    kiedy nie ma watpliwosci co do dziedziczenia. I chyba postanowienia
    testamentowe nie sa obslugiwane przez notariusza

    > A wlasciwie to skad notariusz ma wiedziec ze testament ktory ma
    > jest ostatnim testamentem ?

    A skad wie to sad?

  • 9. Data: 2010-05-26 07:15:32
    Od: "JACooL" <jacool_m@lpa_meblux.pl>

    > A skad wie to sad?

    Byles kiedys na sprawie spadkowej w sadzie ?
    Zbieraja sie spadkobiercy i oswiadczaja, ze wiedza / nie wiedza o
    testamencie i jezeli jest ich kilka (testamentow), obowiazujacym jest ten z
    data najblizsza smierci spadkodawcy.

    JACooL

  • 10. Data: 2010-05-26 08:58:16
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Zrzeknij sie tego samochodu i niech go sobie Skarb Panstwa zabiera.
    > Strata jak piszesz niewielka, a ile satysfakcji :-)

    a skad wiesz czy nie ma dalszej rodziny ze strony ojca?