  • 1. Data: 2022-02-08 09:06:29
    Temat: Sprzedaż samochodu używanego firmie pytanie o umowe
    Od: Tank <t...@o...pl>

    Jako osoba prywatna sprzedaje swój samochód.
    Kupującym jest - pośrednik firma - handlarz samochodami.

    Ale problem jest kto ma / może taką umowę podpisać ?
    Bo ta osoba która odbierze samochód i przekaże mi kasę nie jest
    właścicielem firmy.

    To kto ma podpisać umowę? jakieś upoważnienie? wystarczy pieczątka i NIP?

  • 2. Data: 2022-02-08 21:36:50
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 08.02.2022 o 09:06, Tank pisze:

    > To kto ma podpisać umowę? jakieś upoważnienie? wystarczy pieczątka i NIP?

    Wiesz co...
    Ja bym to porównał do zakupu zszywacza w sklepie - idzie pracownik, daje
    kasę, dostaje zszywacz i jego głowa, żeby mu pracodawca zwrócił kasę,
    którą zostawił w sklepie.
    Tu potraktowałbym podobnie - dostałeś kasę, oddałeś samochód, zgłaszasz
    zbycie i voila.
    Dane firmy z numerem NIP oczywiście na umowie się przydadzą. Ale z tą
    pieczątką, to jakieś dziwne przyzwyczajenie z lat minionych - wiem, że w
    wielu miejscach wymagają "pieczątka i podpis", ale wydrukować mogę
    wszystko, a i gumową pieczątkę o dowolnej treści legalnie wykonać
    również, więc...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 3. Data: 2022-02-08 22:57:36
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 08.02.2022 o 21:36, LEPEK pisze:

> [...]
    > wielu miejscach wymagają "pieczątka i podpis", ale wydrukować mogę
    > wszystko, a i gumową pieczątkę o dowolnej treści legalnie wykonać

    A potem się okazuje, że może i zawarłeś umowę, ale nie wiadomo z kim bo
    ludzik wcale nie miał umocowania do zawierania umów w imieniu firmy.
    Albo i nie zawarłeś bo firma kwestionuje to. Tu raczej należy jednak
    zadbać o to by umowa była podpisana przez właścicieli, pełnomocnika czy
    prokurenta.

    Przemyśl swoje "Możesz. Co prawda nawet pies z kulawą nogą ma to pewnie
    w d..., ale skoro masz taką potrzebę... "

  • 4. Data: 2022-02-08 23:07:05
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    > właścicielem firmy.
    >
    > To kto ma podpisać umowę? jakieś upoważnienie? wystarczy pieczątka i NIP?

    Jeszcze
    http://niusy.pl/@chwp.pl/ahy

  • 5. Data: 2022-02-08 23:36:27
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 8 Feb 2022 22:57:36 +0100, ii napisał(a):

> [...]
    >
    > Przemyśl swoje "Możesz. Co prawda nawet pies z kulawą nogą ma to pewnie
    > w d..., ale skoro masz taką potrzebę... "

    Pieczątki już nie istnieją, bodajże od roku 2014.
    Nawet nowsze książki serwisowe dla urządzeń fiskalnych nie mają miejsca
    (ani napisu) do pieczątki.
    Podpisów zresztą na fakturach też już nie ma od wielu lat.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2022-02-09 01:22:42
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 08.02.2022 o 23:36, Adam pisze:

    > Pieczątki już nie istnieją, bodajże od roku 2014.
    > Nawet nowsze książki serwisowe dla urządzeń fiskalnych nie mają miejsca
    > (ani napisu) do pieczątki.
    > Podpisów zresztą na fakturach też już nie ma od wielu lat.

    Aha, aha.

  • 7. Data: 2022-02-09 07:20:19
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 08.02.2022 21:57, ii wrote:

> [...]
    > Albo i nie zawarłeś bo firma kwestionuje to. Tu raczej należy jednak
    > zadbać o to by umowa była podpisana przez właścicieli, pełnomocnika czy

    ale co to zmienia, skoro sprzedałeś, a nie kupiłeś? Nigdy mi nie
    przyszło do głowy żeby nawet z dowodu kupującego sprawdzać, bo to nie
    moja działka. Przyszedł, ma pieniądze, chce kupić to sprzedaję.

    Lukasz

  • 8. Data: 2022-02-09 09:37:50
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 09.02.2022 o 01:22, ii pisze:
> [...]
    > Albo i nie zawarłeś bo firma kwestionuje to. Tu raczej należy jednak
    > zadbać o to by umowa była podpisana przez właścicieli, pełnomocnika czy

    Jakie to ma znaczenie praktyczne skoro dostał kasę do ręki? Zgłasza zbycie w WK i u
    ubezpieczyciela i tyle.

  • 9. Data: 2022-02-09 09:39:31
    Od: K <n...@e...com>

    On 08/02/2022 21:57, ii wrote:

> [...]
    >
    > Przemyśl swoje "Możesz. Co prawda nawet pies z kulawą nogą ma to pewnie
    > w d..., ale skoro masz taką potrzebę... "

    No i co w zwiazku z tym? Moze przyjsc jako osoba prywatna z lewym
    dowodem, ktorego nie odroznisz od prawdziwego.

  • 10. Data: 2022-02-09 20:33:41
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 08.02.2022 o 22:57, ii pisze:

    > Przemyśl swoje "Możesz. Co prawda nawet pies z kulawą nogą ma to pewnie
    > w d..., ale skoro masz taką potrzebę... "

    Nie zesraj się.

    Pozdr,