  • 1. Data: 2011-04-16 19:40:02
    Temat: Sprzedaż auta firmowego bez paragonu z kasy fiskalnej
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Szukam jakiegoś sposobu aby sprzedać auto firmowe osobie fizycznej i nie być
    zobowiązanym do wystawienia paragonu z kasy fiskalnej, jako że nie prowadzę
    sprzedaży detalicznej od 5 lat, a kasy już chyba zardzewiały, bo nikt ich od
    tego czasu nie używał.

    Czy w przypadku wpłaty na konto i faktury VAT na całość można zrezygnować z
    paragonu?

  • 2. Data: 2011-04-16 20:13:56
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2011-04-16 19:40, Cavallino pisze:
> [...]
    > być zobowiązanym do wystawienia paragonu z kasy fiskalnej, jako że nie
    > prowadzę sprzedaży detalicznej od 5 lat, a kasy już chyba zardzewiały,
    Rydzykujesz i to ostro - jeśli kasa/kasy istnieją i nie zostały
    FORMALNIE przez US zlikwidowane, to masz psi obowiązek wykonywać ich
    przeglądy ustawowe - co 2 lata (od 2008, wcześniej co rok). Nie ma na to
    wpływu ich używanie.
    Ostatnio trafiłem na kasę u klienta - rok 97 i wystawione 10 paragonów i
    7 (słownie SIEDEM) raportów dobowych
    Kasa ma być i ma rejestrować sprzedaż - jeśli tylko jest i nie zależy to
    od formy płatności (no chyba, że "w naturze" ;).

    Rozmowa z "miłymi inaczej" paniami zaczyna się od 5,000zł/kasa - czego
    Ci nie życzę.

    > Czy w przypadku wpłaty na konto i faktury VAT na całość można
    > zrezygnować z paragonu?
    Jeśli masz kasę fiskalną "na stanie" to nie masz innej opcji. Chyba, że
    samochód sprzedasz komuś, kto ma kasę (znajomy, komis?) i on sprzeda z
    rejestracją transakcji klientowi końcowemu...

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 3. Data: 2011-04-17 00:27:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Rydzykujesz i to ostro - jeśli kasa/kasy istnieją i nie zostały FORMALNIE
    > przez US zlikwidowane,

    A jak to zrobić (tą likwidację)?
    Bo w żadnym miejscu w którym była prowadzona działalność dla której były
    kupione już dawno jej nie ma.

    BTW: Można w ogóle wrócić do stanu "bez kasy fiskalnej"?

  • 4. Data: 2011-04-17 01:51:24
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2011-04-17 00:27, Cavallino pisze:
    > A jak to zrobić (tą likwidację)?
    > Bo w żadnym miejscu w którym była prowadzona działalność dla której były
    > kupione już dawno jej nie ma.
    Likwidacja punktu sprzedaży nie wymusza likwidacji kasy - zawsze może
    być przeniesiona gdzie indziej, ale jest niezłym pretekstem do pozbycia
    się złomu.
    Co do samej likwidacji kas - może to przeprowadzić wyłącznie serwis je
    obsługujący- lub inny w szczególnych wypadkach.
    Musi zostać wykonany wydruk jednocześnie zamykający trwale zapisy do
    kasy - "raport rozliczeniowy" i to wykonuje wyłącznie serwis (czasem
    trzeba przestawić zworkę, czasem wpisać hasło). A następnie z wydrukami
    serwisantem i kasą idzie się do US i tam podpisuje protokół odczytu.
    I to jeszcze nie koniec istnienia kasy :(
    Albo serwis odkupuje ją jako złom za 1zł (uff... wreszcie koniec), albo
    kolejne 6 lat leży kurzy się i zawadza w firmie (to jest dokument! :( ).

    > BTW: Można w ogóle wrócić do stanu "bez kasy fiskalnej"?
    Hmmmm...
    To pytanie Twojej księgowej do Twojej skarbówki - w każdym księstwie
    udzielny książę Urzędu Skarbowego wydaje swoje prawa...

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 5. Data: 2011-04-17 08:25:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > trzeba przestawić zworkę, czasem wpisać hasło). A następnie z wydrukami
    > serwisantem i kasą idzie się do US i tam podpisuje protokół odczytu.

    W którymś miejscu jest tu ryzyko, że ktoś sprawdzi że nie było przeglądów
    przez kilka lat?

    > I to jeszcze nie koniec istnienia kasy :(
    > Albo serwis odkupuje ją jako złom za 1zł (uff... wreszcie koniec), albo
    > kolejne 6 lat leży kurzy się i zawadza w firmie (to jest dokument! :( ).

    A taką kasę idzie ponownie wykorzystać jak zajdzie potrzeba?

  • 6. Data: 2011-04-17 09:09:40
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2011-04-17 08:25, Cavallino pisze:

    > W którymś miejscu jest tu ryzyko, że ktoś sprawdzi że nie było
    > przeglądów przez kilka lat?
    Kontrola z US - a teraz szukają pieniędzy.

    > A taką kasę idzie ponownie wykorzystać jak zajdzie potrzeba?
    Po wykonaniu "raportu rozliczeniowego" - nie! Ew. musiała by zostać
    wymieniona pamięć fiskalna i nadany nowy numer unikatowy - a to kosztuje
    podobnie do ceny nowej kasy.

    To dla Twojego bezpieczeństwa - chciałbyś, aby Twój NIP (niewymazywalny
    z pamięci kasy) pojawiał się na paragonach za chrzczony olej opałowy?
    Udowodnij w takiej sytuacji, że nie jesteś wielbłądem.

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 7. Data: 2011-04-17 09:43:16
    Od: "glang" <g...@o...pl>

> [...]
    > być zobowiązanym do wystawienia paragonu z kasy fiskalnej, jako że nie
    > prowadzę sprzedaży detalicznej od 5 lat, a kasy już chyba zardzewiały, bo

    komis?
    za 100 pewnie Ci to przepuszczą przez siebie :)
    pzdr
    GL

  • 8. Data: 2011-04-17 16:50:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Kontrola z US - a teraz szukają pieniędzy.

    Pytałem o miejsce podczas likwidacji - czy to zwiększa ryzyko.

> [...]
    >
    > To dla Twojego bezpieczeństwa - chciałbyś, aby Twój NIP (niewymazywalny z
    > pamięci kasy) pojawiał się na paragonach za chrzczony olej opałowy?

    Chodzi mi o wykorzystanie przez tą samą firmę.

  • 9. Data: 2011-04-17 18:55:43
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sun, 17 Apr 2011 16:50:32 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Pytałem o miejsce podczas likwidacji - czy to zwiększa ryzyko.

    O ile wiem to do US idziesz (albo robi to upoważniony przez Ciebie
    serwisant) z książką serwisową kasy. A tam przeglądów wpisanych nie
    masz.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 10. Data: 2011-04-17 19:05:53
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2011-04-17 18:55, jerzu pisze:
> [...]
    Dokładnie - ale trzeba wiedzieć, jak dany urząd i urzędnik się na to
    patrzy... Polecam rozmowę z Twoim serwisantem.

    > O ile wiem to do US idziesz (albo robi to upoważniony przez Ciebie
    > serwisant) z książką serwisową kasy. A tam przeglądów wpisanych nie
    > masz.
    W większości książek jest na to miejsce - specjalna strona. I niektóre
    urzędy są ścisłe a inne luźne, często dzieli je tylko 1 piętro - to z
    praktyki.
    A w urzędzie musi być i serwisant i podatnik (ew. osoba upoważniona)

    --
    Wojciech Smagowicz