eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySprawność przekładni manualnych i CVT
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 11

  • 1. Data: 2018-08-13 07:16:15
    Temat: Sprawność przekładni manualnych i CVT
    Od: Bok <a...@g...com>

    Poszukuje potwierdzenia, podobno sprawność CVT to tylko 87% (13% energii
    idzie na straty przekładni)

    Sprawność manualnej skrzyni 5 biegowej to aż 96% (4% to straty)


  • 2. Data: 2018-08-13 19:25:56
    Temat: Re: Sprawność przekładni manualnych i CVT
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 13.08.2018 o 07:16, Bok pisze:
    > Poszukuje potwierdzenia, podobno sprawność CVT to tylko 87% (13% energii
    > idzie na straty przekładni)
    Pierwsza z brzegu informacja z Wikipedii, co jest zalecane do wierzenia
    to 88%:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Continuously_variable_
    transmission
    Jacek


  • 3. Data: 2018-08-14 00:11:26
    Temat: Re: Sprawność przekładni manualnych i CVT
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 13 Aug 2018 19:25:56 +0200, Jacek napisał(a):

    > W dniu 13.08.2018 o 07:16, Bok pisze:
    >> Poszukuje potwierdzenia, podobno sprawność CVT to tylko 87% (13% energii
    >> idzie na straty przekładni)
    > Pierwsza z brzegu informacja z Wikipedii, co jest zalecane do wierzenia
    > to 88%:
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Continuously_variable_
    transmission
    > Jacek

    Do tego są konstrukcje (w skrzyniach sterowanych elektronicznie), gdzie na
    stożkach są specjalne wgłębienia dla pewnych przełożeń typowych dla często
    powtarzających się sytuacji (np. jazda ze stałą prędkością 50/90/130/max),
    dzięki czemu w takich warunkach sprawność jest nieco wyższa.

    Tam jeszcze na Wiki jest ciekawa informacja, że pomimo że sprawność jest
    niższa niż przekładni zębatej, to dzięki możliwości jazdy zawsze z
    optymalnymi obrotami - zużycie paliwa może być na bardzo podobnym poziomie.


  • 4. Data: 2018-08-15 13:46:40
    Temat: Re: Sprawność przekładni manualnych i CVT
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Tam jeszcze na Wiki jest ciekawa informacja, że pomimo że sprawność jest
    > niższa niż przekładni zębatej, to dzięki możliwości jazdy zawsze z
    > optymalnymi obrotami - zużycie paliwa może być na bardzo podobnym poziomie.

    OK, a mnie zastanawia inna rzecz.
    Co się dzieje z ciepłem generowanym w takiej przekładni? Ma swoją
    dedykowaną chłodnicę, czy korzysta z silnika?

    Miłego.
    Irek.N.


  • 5. Data: 2018-08-15 14:17:59
    Temat: Re: Sprawność przekładni manualnych i CVT
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 15 Aug 2018 13:46:40 +0200, Irek.N. napisał(a):

    > Co się dzieje z ciepłem generowanym w takiej przekładni? Ma swoją
    > dedykowaną chłodnicę, czy korzysta z silnika?

    Wariatory w skuterach chłodzone są powietrzem którego obieg wymuszony jest
    przez wentylator na jednym z kół.

    W samochodach z tego co mi wiadomo - pracują w oleju skrzyni biegów i to do
    niego oddają swoje ciepło.
    A dalej to pewnie chłodnica oleju skrzyni biegów - popularna rzecz również
    w hydrokinetycznych skrzyniach automatycznych.


  • 6. Data: 2018-08-15 19:00:11
    Temat: Re: Sprawność przekładni manualnych i CVT
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-08-15 o 14:17, Tomasz Pyra pisze:
    > Dnia Wed, 15 Aug 2018 13:46:40 +0200, Irek.N. napisał(a):
    >
    >> Co się dzieje z ciepłem generowanym w takiej przekładni? Ma swoją
    >> dedykowaną chłodnicę, czy korzysta z silnika?
    >
    > Wariatory w skuterach chłodzone są powietrzem którego obieg wymuszony jest
    > przez wentylator na jednym z kół.
    >
    > W samochodach z tego co mi wiadomo - pracują w oleju skrzyni biegów i to do
    > niego oddają swoje ciepło.
    > A dalej to pewnie chłodnica oleju skrzyni biegów - popularna rzecz również
    > w hydrokinetycznych skrzyniach automatycznych.
    >

    Czy na pewno przekładnia pasowa pracuje w oleju? :-)
    T.


  • 7. Data: 2018-08-15 20:15:26
    Temat: Re: Sprawność przekładni manualnych i CVT
    Od: Czarek <c...@n...fm>



    W dniu 15.08.2018 o 19:00, T. pisze:
    > W dniu 2018-08-15 o 14:17, Tomasz Pyra pisze:
    >> Dnia Wed, 15 Aug 2018 13:46:40 +0200, Irek.N. napisał(a):
    >>
    >>> Co się dzieje z ciepłem generowanym w takiej przekładni? Ma swoją
    >>> dedykowaną chłodnicę, czy korzysta z silnika?
    >>
    >> Wariatory w skuterach chłodzone są powietrzem którego obieg wymuszony
    >> jest
    >> przez wentylator na jednym z kół.
    >>
    >> W samochodach z tego co mi wiadomo - pracują w oleju skrzyni biegów i
    >> to do
    >> niego oddają swoje ciepło.
    >> A dalej to pewnie chłodnica oleju skrzyni biegów - popularna rzecz
    >> również
    >> w hydrokinetycznych skrzyniach automatycznych.
    >>
    >
    > Czy na pewno przekładnia pasowa pracuje w oleju? :-)

    Może nie we wszystkich ale chyba w większości samochodowych tak, bo w
    nich "pasek" jest metalowym łańcuchem:

    https://autokult.pl/4819,skrzynia-bezstopniowa-cvt-b
    udowa-zasada-dzialania-zastosowanie

    https://tinyurl.com/y7kyo9mo
    https://tinyurl.com/yayds7c4

    --
    Czarek


  • 8. Data: 2018-08-16 07:55:34
    Temat: Re: Sprawność przekładni manualnych i CVT
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 15 Aug 2018 13:46:40 +0200, Irek.N. napisał(a):
    >> Tam jeszcze na Wiki jest ciekawa informacja, że pomimo że sprawność jest
    >> niższa niż przekładni zębatej, to dzięki możliwości jazdy zawsze z
    >> optymalnymi obrotami - zużycie paliwa może być na bardzo podobnym poziomie.
    >
    > OK, a mnie zastanawia inna rzecz.
    > Co się dzieje z ciepłem generowanym w takiej przekładni? Ma swoją
    > dedykowaną chłodnicę, czy korzysta z silnika?

    Moga to byc na tyle male moce, ze wystarczy sama obudowa, czy np jedna
    rurka.

    Choc np 12kW to nie jest malo ... ale 4kW tez nie mało, a zwykla
    skrzynia nie ma dodatkowego chlodzenia .
    Widac przy 160km/h powietrze wystarczy :-)


    J.


  • 9. Data: 2018-08-16 12:42:11
    Temat: Re: Sprawność przekładni manualnych i CVT
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-08-15 o 20:15, Czarek pisze:
    >
    >
    > W dniu 15.08.2018 o 19:00, T. pisze:
    >> W dniu 2018-08-15 o 14:17, Tomasz Pyra pisze:
    >>> Dnia Wed, 15 Aug 2018 13:46:40 +0200, Irek.N. napisał(a):
    >>>
    >>>> Co się dzieje z ciepłem generowanym w takiej przekładni? Ma swoją
    >>>> dedykowaną chłodnicę, czy korzysta z silnika?
    >>>
    >>> Wariatory w skuterach chłodzone są powietrzem którego obieg wymuszony
    >>> jest
    >>> przez wentylator na jednym z kół.
    >>>
    >>> W samochodach z tego co mi wiadomo - pracują w oleju skrzyni biegów i
    >>> to do
    >>> niego oddają swoje ciepło.
    >>> A dalej to pewnie chłodnica oleju skrzyni biegów - popularna rzecz
    >>> również
    >>> w hydrokinetycznych skrzyniach automatycznych.
    >>>
    >>
    >> Czy na pewno przekładnia pasowa pracuje w oleju? :-)
    >
    > Może nie we wszystkich ale chyba w większości samochodowych tak, bo w
    > nich "pasek" jest metalowym łańcuchem:
    >
    > https://autokult.pl/4819,skrzynia-bezstopniowa-cvt-b
    udowa-zasada-dzialania-zastosowanie
    >
    >
    > https://tinyurl.com/y7kyo9mo
    > https://tinyurl.com/yayds7c4
    >

    Bo ja doczytałem. że olej tylko jest w mechanizmach przepychających
    pasek lub łańcuch. Jak w takim razie "na oleju" wytwarzana jest siła
    tarcia niezbędna do wytworzenia momentu obrotowego?
    Na tym zdjęciu widać, że łańcuch współpracuje z wałkiem o różnej
    średnicy. Jak to ma prawidłowo pracować, jeśli będzie w oleju?
    T.
    Ps. W informacje od specjalistów motoryzacji (tych gazetowych) nie
    zawsze wierzę. Pamiętam, jak kiedyś specjalistka od sprzętu
    komputerowego we Wprost pisała, że najpopularniejsze są monitory marki
    Noname. :-)


  • 10. Data: 2018-08-16 19:38:17
    Temat: Re: Sprawność przekładni manualnych i CVT
    Od: Czarek <c...@n...fm>



    W dniu 16.08.2018 o 12:42, T. pisze:
    > W dniu 2018-08-15 o 20:15, Czarek pisze:
    >>
    >>
    >> W dniu 15.08.2018 o 19:00, T. pisze:
    >>> W dniu 2018-08-15 o 14:17, Tomasz Pyra pisze:
    >>>> Dnia Wed, 15 Aug 2018 13:46:40 +0200, Irek.N. napisał(a):
    >>>>
    >>>>> Co się dzieje z ciepłem generowanym w takiej przekładni? Ma swoją
    >>>>> dedykowaną chłodnicę, czy korzysta z silnika?
    >>>>
    >>>> Wariatory w skuterach chłodzone są powietrzem którego obieg
    >>>> wymuszony jest
    >>>> przez wentylator na jednym z kół.
    >>>>
    >>>> W samochodach z tego co mi wiadomo - pracują w oleju skrzyni biegów
    >>>> i to do
    >>>> niego oddają swoje ciepło.
    >>>> A dalej to pewnie chłodnica oleju skrzyni biegów - popularna rzecz
    >>>> również
    >>>> w hydrokinetycznych skrzyniach automatycznych.
    >>>>
    >>>
    >>> Czy na pewno przekładnia pasowa pracuje w oleju? :-)
    >>
    >> Może nie we wszystkich ale chyba w większości samochodowych tak, bo w
    >> nich "pasek" jest metalowym łańcuchem:
    >>
    >> https://autokult.pl/4819,skrzynia-bezstopniowa-cvt-b
    udowa-zasada-dzialania-zastosowanie
    >>
    >>
    >> https://tinyurl.com/y7kyo9mo
    >> https://tinyurl.com/yayds7c4
    >>
    >
    > Bo ja doczytałem. że olej tylko jest w mechanizmach przepychających
    > pasek lub łańcuch. Jak w takim razie "na oleju" wytwarzana jest siła
    > tarcia niezbędna do wytworzenia momentu obrotowego?

    Sprzęgieł mokrych pracujących w oleju nie widziałeś? Działają od
    kilkudziesięciu lat

    > Na tym zdjęciu widać, że łańcuch współpracuje z wałkiem o różnej
    > średnicy. Jak to ma prawidłowo pracować, jeśli będzie w oleju?

    Są w sieci filmy producentów samochodów i skrzyni a nie wątpliwej
    jakości redaktorków.
    Zobacz na tej stronie
    https://autokult.pl/15892,przekladnie-bezstopniowe-c
    vt film od Subaru,
    widać na nim, że przekładnia CVT jest w tej samej obudowie co pozostałe
    układy i jest w tym samym oleju.

    Zobacz te zdjęcia i przeczytaj:
    http://www.auto-swiat.pl/porady/skrzynie-bezstopniow
    e-cvt-budowa-dzialanie-usterki/1dtem9

    Tu masz przykładową budowę łańcucha (paska metalowego) w CVT:
    https://youtu.be/VI_xK4BAsRM?t=4m25s - bez smarowania i chłodzenia
    olejem bardzo szybko by się zatarł




    --
    Czarek

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: