-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!feeds.phibee-telecom.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news.xs4all.nl!85.1
2.16.68.MISMATCH!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer04.fr7!futt
er-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-
exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTE
D!not-for-mail
Subject: Re: Sprawność przekładni manualnych i CVT
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5b71141e$0$594$65785112@news.neostrada.pl>
<pksev3$6uv$1@node1.news.atman.pl>
<1wbkmtngzpkc2$.4phqx2ukgvzk.dlg@40tude.net>
<pl13qp$k1e$1@node1.news.atman.pl>
<1j800w5srkev6$.1xdjk9v36uona$.dlg@40tude.net>
<5b745c20$0$598$65785112@news.neostrada.pl>
<5b746dce$0$624$65785112@news.neostrada.pl>
<5b755509$0$593$65785112@news.neostrada.pl>
From: Czarek <c...@n...fm>
Date: Thu, 16 Aug 2018 19:38:17 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.9.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5b755509$0$593$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 66
Message-ID: <5b75b698$0$684$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.230.0.166
X-Trace: 1534441113 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 684 89.230.0.166:64125
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3504
X-Received-Body-CRC: 3291856946
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2638152
[ ukryj nagłówki ]
W dniu 16.08.2018 o 12:42, T. pisze:
> W dniu 2018-08-15 o 20:15, Czarek pisze:
>>
>>
>> W dniu 15.08.2018 o 19:00, T. pisze:
>>> W dniu 2018-08-15 o 14:17, Tomasz Pyra pisze:
>>>> Dnia Wed, 15 Aug 2018 13:46:40 +0200, Irek.N. napisał(a):
>>>>
>>>>> Co się dzieje z ciepłem generowanym w takiej przekładni? Ma swoją
>>>>> dedykowaną chłodnicę, czy korzysta z silnika?
>>>>
>>>> Wariatory w skuterach chłodzone są powietrzem którego obieg
>>>> wymuszony jest
>>>> przez wentylator na jednym z kół.
>>>>
>>>> W samochodach z tego co mi wiadomo - pracują w oleju skrzyni biegów
>>>> i to do
>>>> niego oddają swoje ciepło.
>>>> A dalej to pewnie chłodnica oleju skrzyni biegów - popularna rzecz
>>>> również
>>>> w hydrokinetycznych skrzyniach automatycznych.
>>>>
>>>
>>> Czy na pewno przekładnia pasowa pracuje w oleju? :-)
>>
>> Może nie we wszystkich ale chyba w większości samochodowych tak, bo w
>> nich "pasek" jest metalowym łańcuchem:
>>
>> https://autokult.pl/4819,skrzynia-bezstopniowa-cvt-b
udowa-zasada-dzialania-zastosowanie
>>
>>
>> https://tinyurl.com/y7kyo9mo
>> https://tinyurl.com/yayds7c4
>>
>
> Bo ja doczytałem. że olej tylko jest w mechanizmach przepychających
> pasek lub łańcuch. Jak w takim razie "na oleju" wytwarzana jest siła
> tarcia niezbędna do wytworzenia momentu obrotowego?
Sprzęgieł mokrych pracujących w oleju nie widziałeś? Działają od
kilkudziesięciu lat
> Na tym zdjęciu widać, że łańcuch współpracuje z wałkiem o różnej
> średnicy. Jak to ma prawidłowo pracować, jeśli będzie w oleju?
Są w sieci filmy producentów samochodów i skrzyni a nie wątpliwej
jakości redaktorków.
Zobacz na tej stronie
https://autokult.pl/15892,przekladnie-bezstopniowe-c
vt film od Subaru,
widać na nim, że przekładnia CVT jest w tej samej obudowie co pozostałe
układy i jest w tym samym oleju.
Zobacz te zdjęcia i przeczytaj:
http://www.auto-swiat.pl/porady/skrzynie-bezstopniow
e-cvt-budowa-dzialanie-usterki/1dtem9
Tu masz przykładową budowę łańcucha (paska metalowego) w CVT:
https://youtu.be/VI_xK4BAsRM?t=4m25s - bez smarowania i chłodzenia
olejem bardzo szybko by się zatarł
--
Czarek
Następne wpisy z tego wątku
- 20.08.18 09:15 T.
Najnowsze wątki z tej grupy
- powąchaj instrybutor
- Prawomocny wyrok. Rowerzysta nie ma pierwszeństwa, dojeżdżając do przejazdu
- Zapaść w automoto
- Kto miał rację ?
- Znaki wewnętrzne
- trasa Londyn - Koszalin
- Kopanie Bitcoinów kosztuje 137.000 $, więcej niż cena 95.000 $
- Czyli jednak elektryki są TANIE i powszechnie dostępne dla obywateli
- Elektryki do Morskiego Oka do utylizacji
- Crash testy na publicznej drodze - 4 BMW zderzone
- pojebane Google
- dewastują Tesle
- jadę do państwa polskiego
- zachowaj odstęp
- Czy wymieniacie fotel kierowcy, gdy kupujecie używanego gruchota po prostacie
Najnowsze wątki
- 2025-05-10 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-05-10 Rudno => Administrator sieci IT <=
- 2025-05-10 Wrocław => Controlling systems Consultant <=
- 2025-05-10 Rudno => IT network administrator <=
- 2025-05-10 Warszawa => Customer Service with Spanish + translation <=
- 2025-05-10 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-05-10 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-05-10 Warszawa => C Programmer <=
- 2025-05-10 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-05-10 powąchaj instrybutor
- 2025-05-10 Prawomocny wyrok. Rowerzysta nie ma pierwszeństwa, dojeżdżając do przejazdu
- 2025-05-09 Propagation velocity v/c dla kabli RF
- 2025-05-09 Warszawa => Senior Node.js Developer (doświadczenie z framework Nest.
- 2025-05-09 Patrolowanie kampusów
- 2025-05-09 Faktyczne opodatkowanie medianowej płacy w Polsce wyniosło 39,4% w lis. 2024r.