  • 11. Data: 2015-10-05 07:12:56
    Temat: Re: Sprawa do sądu o nie przejerstrowanie samochodu
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-04 o 14:28, s...@g...com pisze:
    > Art. 132. 1. Policjant zatrzyma dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) w razie:
    > 1) stwierdzenia lub uzasadnionego przypuszczenia, że pojazd:
    > a) zagraża bezpieczeństwu w szczególności po wypadku drogowym, w którym zostały
    uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy,
    > b) zagraża porządkowi ruchu,
    > c) narusza wymagania ochrony środowiska;
    > 2) stwierdzenia, że pojazd nie został poddany badaniu technicznemu w wyznaczonym
    terminie lub termin badania nie został wyznaczony prawidłowo;
    > 3) stwierdzenia zniszczenia dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego) w stopniu
    powodującym jego nieczytelność;
    > 4) uzasadnionego podejrzenia podrobienia lub przerobienia dowodu rejestracyjnego
    (pozwolenia czasowego);
    > 5) stwierdzenia, że badanie techniczne zostało dokonane przez jednostkę do tego
    nieupoważnioną;
    > 6) nieokazania przez kierującego dokumentu stwierdzającego zawarcie umowy
    obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu lub
    nieokazania dokumentu stwierdzającego opłacenie składki tego ubezpieczenia;
    > 7) uzasadnionego przypuszczenia, że dane w nim zawarte nie odpowiadają stanowi
    faktycznemu.

    > Na tej podstawie powinien zatrzymac dowód a nie wystawiac mandat na podstawie art
    97 na swoja korzysc ;)

    Jedno nie wyklucza drugiego.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2015-10-05 07:51:51
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    ps.com...
    Witam w dniu dzisiejszym zatrzymałem sie na przystanku autobusowym celem
    wjechania w brame za przystankiem i tu zajechał mi droge radiowóz mrógną
    tylko swiatłami nie użył sygnału dzwikowego i nie wylegitymował mi sie
    poprosił o dowód i tu dałem mu
    Dowód
    Umowe kupna
    Polise oc
    Przeglad
    I prawo jazdy
    Policjant chciał na mnie nałożyc mandat 500 zł za nie przejerstrowanie
    pojazdu wiec odmówiłem i tu moje pytanie co mi teraz grozi z jakiego
    paragrafu ?
    I jak sie bronić ?
    i co jezeli spisał bym np umowe z kumplem ze dzien wczesniej sprzedałem mu
    ten samochód ?
    Bardzo prosze o pewna i szybka odpowiedz pozdrawiam sławek

    tak z ciekawosci- po kiego dawales umowe k-s??
    rozumiem ze przeglad tez nie byl wbity w dowod tylko na swistku? i tez mial
    ponad 30 dni?

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 13. Data: 2015-10-09 09:27:07
    Od: Czesław Wiśniak <p...@w...pl>

    > rozumiem ze przeglad tez nie byl wbity w dowod tylko na swistku? i tez
    > mial ponad 30 dni?

    Co to ma do rzeczy?

  • 14. Data: 2015-10-09 15:53:18
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sun, 4 Oct 2015 21:56:04 +0200 "re" <r...@r...invalid> napisał:

    >7) uzasadnionego przypuszczenia, że dane w nim zawarte nie odpowiadają
    >stanowi faktycznemu.

    >Na tej podstawie nie da się zatrzymać dowodu. Punkt 7 dotyczy specyfikacji
    >pojazdu np nośności.

    A gdzie tak jest napisane? (nie żebym popierał przyp. się za
    nieprzerejestrowanie pojazdu, chodzi tylko o ścisłość)

  • 15. Data: 2015-10-12 18:05:41
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "__Maciek"

> [...]

    A gdzie tak jest napisane? (nie żebym popierał przyp. się za
    nieprzerejestrowanie pojazdu, chodzi tylko o ścisłość)
    ---
    No .. rozważałem to kiedyś w kontekście przeglądu na kartce i znalazłem
    konkretne potwierdzenie, ale teraz ... nie wiem gdzie to jest a przepis
    jakby ogólny jest