  • 11. Data: 2010-08-18 07:08:52
    Temat: Re: Spotkał sie ktoś z taką nazwą?
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:i4fval$4k4$1@news2.ipartners.pl...
    >A kto pamięta jeszcze wdzięczne słówko "kamerowid" jako odpowiedź na "video
    >camera" ? Funkcjonowało również w zniekształconej formie "kamwid".

    A dlaczego narusza to wasze (mówię do większej ilości krytyków) poczucie
    "estetyki słowotwórczej".
    Na początku wszystkie nowe słowa brzmią "dziwnie"
    jak nazwali narzędzie do jedzenia miąs:) - widelec
    to też rwali boki z nazwy:)
    np w czechach "divadlo" przynajmniej mnie śmieszy
    a Fernsehr czyli coś jak "dalekowidzenie"
    przynajmniej przetłumaczone, wg. krytyków, niewątpliwie jest potworkiem

    Ja jestem zwolennikiem tworzenia neologizmów
    zarówno dla zjawisk i materii.

    Artur(m)

  • 12. Data: 2010-08-18 10:50:39
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 18 Sie, 08:41, "William Bonawentura" <n...@i...pl> wrote:
    > A kto pamięta jeszcze wdzięczne słówko "kamerowid" jako odpowiedź na "video
    > camera" ? Funkcjonowało również w zniekształconej formie "kamwid".

    O! kamwid-a pamietam.
    I prusakolep. Zawsze zastanawialem sie co to jest ten "kolep" :)

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 13. Data: 2010-08-18 20:26:17
    Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl>

    marko1a wrote:

    > Znalazłem dziś w necie przy opisie transceivera nazwę "nadbiornik"
    > Przyznam się że pierwszy raz widzę taką nazwę ale goglarka twierdzi że
    > tego jest od cholery.

    Chyba słyszałem to słowo w Star Treku.

  • 14. Data: 2010-08-18 21:02:47
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Artur(m) wrote:

    > Ja jestem zwolennikiem tworzenia neologizmów
    > zarówno dla zjawisk i materii.

    No to też sobie ulżę ;)
    Co mnie wkurza:

    1. Nieprawidłowe użycie słowa "telemetria" - jako sterowanie kamer
    obrotowych - już nie mam sił tłumaczyć - jeden powtarza od drugiego. To
    już wolę "PTZ" (od Pan, Tilt, Zoom).

    2. Błędne tłumaczenie "control" jako "kontrola" - i mamy: "do kontroli
    głośności służy czerwony przycisk" - już się powoli przyzwyczajamy do
    tego - prawda?

    3. Nadużywanie i błędne używanie słowa "zarządzanie" - zwykle jak się
    coś zepsuje to sobie można pozarządzać ;)
    "zarządzanie jakością" - brawo
    "zarządzanie czystością" - no to już rewelacja - ktoś tutaj boi się
    słowa "czyszczenie".

    Mirek.

  • 15. Data: 2010-08-18 21:10:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 18 Aug 2010 23:02:47 +0200, Mirek wrote:
> [...]
    >coś zepsuje to sobie można pozarządzać ;)
    >"zarządzanie jakością" - brawo
    >"zarządzanie czystością" - no to już rewelacja - ktoś tutaj boi się

    Bo moze o cos wiecej chodzi niz samo czyszczenie.
    Podobnie jak zarzadzanie jakoscia.

    Ale to nic, juz nam automaty tlumacza, efekty sa .. interesujace :-)

    J.

  • 16. Data: 2010-08-18 21:41:31
    Temat: Re: Spotkał sie kto? z takš nazwš?
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    J.F. wrote:

    > Bo moze o cos wiecej chodzi niz samo czyszczenie.

    To można napisać "utrzymanie w czystości".

    > Podobnie jak zarzadzanie jakoscia.

    Do mnie to nie trafia. Nie można zarządzać jakością. Można tak zarządzać
    FIRMĄ, LUDŹMI, MASZYNAMI żeby to coś, co produkujemy miało odpowiednią
    jakość.
    "System zapewnienia jakości" -już lepiej... ale jakiej?? - bo jakość
    może być przecież dobra i zła.

    Mirek.

  • 17. Data: 2010-08-18 21:51:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek ulżył sobie:

    > Co mnie wkurza:
    >
    > 1. Nieprawidłowe użycie słowa "telemetria" - jako sterowanie kamer
    > obrotowych

    Z takim użyciem się nie spotkałem. Ale istnieje cała masa kretynów, dla
    których "telemetria", to "badanie oglądalności programów telewizyjnych".
    Takie badania na wybranych królikach doświadczalnych oczywiście robi się
    metodami telemetrycznymi -- można więc sobie wyobrazić tok rozumowania
    pra-kretyna z pra-agencji badawczej, który po raz pierwszy rozmawiał
    z fachowcem, co to miał stworzyć zaplecze techniczne do takich badań.
    Zrozumiał z tej rozmowy tyle, ile potrafił.

    -- Jarek

    PS
    Ci sami spece od mediów znają też słowo "radiometria".

  • 18. Data: 2010-08-18 22:04:29
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Jarosław Sokołowski wrote:
    > Pan Mirek ulżył sobie:

    > Z takim użyciem się nie spotkałem.

    http://camsat.com.pl/index.php?id=articles&catid=19&
    urlName=CD04-modul_telemetryczny
    http://www.volta.com.pl/pl/produkty/185,telewizja-do
    zorowa_kamery-szybkoobrotowe-i.html
    http://mdh-system.totu.pl/p1330001713-zestaw-telemet
    rii-433-mhz-bezprzewodowe-sterowanie-kamerami-obroto
    wymi-mdatc863

    to tylko przykłady wygooglane na szybko.

    Mirek.

  • 19. Data: 2010-08-18 22:09:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 18 Aug 2010 23:41:31 +0200, Mirek wrote:

    >To można napisać "utrzymanie w czystości".

    Nie nie - zarzadzamy utrzymaniem czystosci :-)

> [...]
    >jakość.
    >"System zapewnienia jakości" -już lepiej... ale jakiej?? - bo jakość

    odpowiedniej. Ale system to rzecz, a czynnosc to zarzadzanie :-)

    J.

  • 20. Data: 2010-08-18 22:31:46
    Temat: Re: Spotkał sie kto? z tak? nazw??
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    J.F. wrote:

    > Nie nie - zarzadzamy utrzymaniem czystosci :-)

    No w porządku: zarządzamy tą brygadą co się nazywa "Utrzymanie czystosći" ;)

    Chwila - to "zarządzaniem" można (i trzeba) zastąpić każdą czynność?
    Chyba kogoś pos... yyy przepraszam: wystąpił problem z zarządzaniem
    czystością podczas zarządzania wydalaniem ;)

    Mirek.