  • Data: 2010-08-25 12:12:36
    Temat: Re: Spotkał sie kto? z tak? nazw??
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    news:9v0a76lmcd7kqm3jfjdbqlj11ne9329u8f@4ax.com...

    > Bo narzedzie nazywa sie "szlifierka katowa", a w przypadku ciecia
    > nalezy je sprzac z innym narzedziem - "tarcza gumowa".

    Oj tu się też mylisz. Mam w domu parę szlifierek kątowych od 800 do 2200W
    ale także mam jedną i prostą 1600W. W tych pierwszych tarcza montowana jest
    z boku (wiadomo o co chodzi) natomiast w tym drugim urządzeniu na wprost
    (jak wiertło w wiertarce). Oba te urządzenia nazywane sa potocznie
    "gumówką" mimo ze nazwa pochodzi od stacjonarnego urządzenia
    przypominającego piłę tarczową. Tarcza tnąca lub szlifierska montowana była
    na wałku coś a'la wałek w pilarce stołowej a napęd na niego przekazywany
    był z silnika gumowymi paskami kilinowymi. Taka róznica że w pilarce zespół
    wałka jest nieruchomo mocowany a w gumówce stacjonarnej jest ruchomy na
    wysięgniku.

    Marek