  • 11. Data: 2012-05-01 17:24:22
    Temat: Re: Spojrzenie na webservice 2012
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    Roman W <b...@g...pl> napisał(a):

    > rza=E6
    >
    > W firmie w ktorej pracowalem JSON byl uzywany do przesylania wstepnie
    > przetworzonych danych rynkowych z serwera cache do stacji roboczych
    > analitykow, wlasnie dlatego ze byl prostszy i szybszy w parsowaniu niz XML.
    > Jest tak prosty, ze moglismy go zaladowac dane w formacie JSON do Excela,
    > analityk je sobie zmienial jak chcial i wrzucal z powrotem w model
    > obliczeniowy. Z XML byloby wiecej rzezby.

    Nie kumam o czym piszecie z tą prostotą JSON.
    A co z takimi sprawami jak XSD, XSLT, XPath, XQuery?
    Przecież takie parsery/transformatory wprawiona osoba
    pisze w 3 minuty i ma co chce.

  • 12. Data: 2012-05-01 18:09:42
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-05-01, M.M. <m...@g...pl> wrote:

    > Nie kumam o czym piszecie z tą prostotą JSON.
    > A co z takimi sprawami jak XSD, XSLT, XPath, XQuery?
    > Przecież takie parsery/transformatory wprawiona osoba
    > pisze w 3 minuty i ma co chce.

    Tylko najpierw trzeba nabrać wprawy, a to długi i kosztowny proces.
    W przypadku JSON-a wprawa jest niepotrzebna, that's the point.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 13. Data: 2012-05-01 18:21:49
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Tuesday, May 1, 2012 5:09:42 PM UTC+1, Stachu &#39;Dozzie&#39; K. wrote:

    > Tylko najpierw trzeba nabrać wprawy, a to długi i kosztowny proces.
    > W przypadku JSON-a wprawa jest niepotrzebna, that's the point.

    Idea byla taka, ze dane byly przesylane w trakcie codziennego procesu ktory musial
    byc zakonczony w ciagu 2 godzin, albo piszemy listy z przeprosinami do klientow. I w
    razie jakiegos problemu, analityk moze wyslac zapytanie z przegladarki do serwera WWW
    cache, obejrzec przeslany JSON i podumac czemu dane sa zle. Dlatego prostota byla
    kluczowa.

    RW

  • 14. Data: 2012-05-01 23:01:56
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    W dniu 2012-05-01 10:05, Jacek Czerwinski pisze:
    > Co do REST, to jest więcej mody, czy twarde argumenty?

    Mam wrażenie, że REST i JSON to u ciebie synonimy, a tak nie jest.

    > W każdym razie to moje przyszłe dzieło, nie ma nic wspólnego z AJAX-em,
    > JS (ani PHP), czy argumenty za JSON dalej są ważne?

    JSON zrodził się z konieczności, bo z obsługą XML w web browserze nie
    było tak łatwo. W twoim przypadku trzymałbym się SOAP.
    IMHO REST jest dobry do budowania smart klientów, a nie wymiany danych
    między różnymi, zwłaszcza obcymi, aplikacjami. Masz adres WSDL i
    wystarczy - prawie każde IDE odwali za ciebie resztę. Spróbuj tego
    samego w REST. Jak sobie zażyczysz dwufazowego commita, to też tylko SOAP.

    artur

  • 15. Data: 2012-05-02 07:47:47
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2012-05-01 12:57, Jacek Czerwinski pisze:
    [...]
    > Pytanie: jakie są dobre biblioteki JSON do C#, Javy i C++.

    Zależy, co rozumiesz przez "dobre"? Z naszych poszukiwań w ramach C/C++
    dobry okazał się yajl, bo łatwo w nim było obsługiwać duże obiekty
    przychodzące z sieci w porcjach - łatwo trzymać stan przetwarzania
    i nie wymaga całego obiektu na raz. Z kolei do generowania JSONa
    naskrobałem własnego writera, bo ze względu na wydajność przetwarzanie
    własnej struktury na drzewo obiektów biblioteki i potem serializacja
    była nieefektywna.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 16. Data: 2012-05-02 10:46:51
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Tuesday, May 1, 2012 11:57:08 AM UTC+1, Jacek Czerwinski wrote:

    > Pytanie: jakie są dobre biblioteki JSON do C#, Javy i C++.

    W projekcie w ktorym pracowalem uzywalismy json-lib (Java).

    RW

  • 17. Data: 2012-05-07 07:28:32
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...mnie.pl>

    > Co do REST, to jest więcej mody, czy twarde argumenty? Ja to postrzegam w
    > postaci dalekiej analogii pomiędzy językami kompilowanymi a skryptowymi,
    > bardziej podatne do zrobienia 'na kolanie'. Dobrze myślę? Czego nie wiem?

    Jak już kolega wcześniej napisał idea REST to filozofia czterech operacji
    CRUD wykonywanych na trwałym bycie określonym poprzez URL. Przekłada to
    środek ciężkości logiki biznesowej na klienta. Usługa REST jest bardziej
    repozytorium danych niż serwisem biznesowym. Json jest zaś bliższy temu o
    czym piszesz - luźny, "skryptowy" opis danych, możliwy do błyskawicznego
    wczytania przez javascriptowy eval(), bez kosztownego czasowo parsowania.

  • 18. Data: 2012-05-07 07:37:44
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2012-05-07 07:28, William Bonawentura pisze:

    > Jak już kolega wcześniej napisał idea REST to filozofia czterech
    > operacji CRUD wykonywanych na trwałym bycie określonym poprzez URL.

    Jasne. Dla mnie "świeże" w tym pomyśle jest intensywne wykorzystanie
    cech HTTP (4 polecenia http wprost zastosowane) i pewnie (?) kody
    powrotu, spotkałem to w opisie którejś z bibliotek (nie wiem czy jest to
    powszechne).
    (Podobnie jak kilka implementacji ma koncepcje pojedynczego wyniku i
    kolekcji, też nie wiem czy to "przenośne" skoro nie jest to mocno objęte
    standardami ...)

    Jak kilka razy się robiło "ręcznie" (na różnych dziwnych
    architekturach), łatwo się odnaleźć.

  • 19. Data: 2012-05-07 08:38:28
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    W dniu 2012-05-07 07:28, William Bonawentura pisze:
    > Json [...]możliwy do
    > błyskawicznego wczytania przez javascriptowy eval(), bez kosztownego
    > czasowo parsowania.

    Eval jest passe. :-)
    Wspolczesne przegladarki maja wbudowana metode JSON.parse(), dla staroci
    pozostaje np. jQuery.parseJSON()

    --
    NotBear

  • 20. Data: 2012-05-08 12:46:57
    Od: zażółcony <r...@c...pl>

    W dniu 2012-05-01 12:57, Jacek Czerwinski pisze:

    > Akurat językowo pozostając poza JavaScriptem nie na specjalnie z tego
    > JSON pożytku, ale pewnie programiście który integrował się z portalami
    > jest to znajome. Pewnie, skoro najwięksi to robią, są jakieś sprawdzone
    > biblioteki...

    Pożytki z JSON:
    - z powodzeniem zastępuje xml w zadaniu przekazywania struktur danych, a
    jest znacznie 'lżejszy'.
    - naturalny do dogadywania się z JavaScriptem, co ma znaczenie

    I tyle ...