  • 31. Data: 2010-04-19 10:50:40
    Temat: Re: Spekulacje Nostradamus - Smolensk
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "TheGuru" <t...@w...pl> wrote in message
    news:hqag85$2l43$1@opal.icpnet.pl...

    > Natenczas Wojski chwycił na taśmie przypięty. Swój róg bawoli, długi,
    > cętkowany, kręty. Jak wąż boa, oburącz do ust go przycisnął,

    Wzdal policzki jak banie, w oczach krwia zablysnal..

    Biorac pod uwage, ze to jest jedyny fragment epopei narodowej (szkoda, ze
    Litewskiej), ktory pamietam ze szkoly, to Ty tez musisz byc jakims krewnym
    Postradarozumusa!

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 32. Data: 2010-04-19 12:58:13
    Od: "QkamCoSieDzieje" <q...@H...poczta.onet.pl>

    Uzytkownik "kamil" <k...@s...com> napisal w wiadomosci

    > Biorac pod uwage, ze to jest jedyny fragment epopei narodowej (szkoda, ze
    > Litewskiej), ktory pamietam ze szkoly

    Nie chce Cie obrazic, ale widac, ze to jedyne co pamietasz ze szkoly. Zeby
    odswiezyc pamiec, zerknij moze na mape Polski sprzed rozbiorow...

    Qkam

  • 33. Data: 2010-04-19 14:13:49
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 4/19/2010 2:58 PM, QkamCoSieDzieje pisze:

    > Nie chce Cie obrazic, ale widac, ze to jedyne co pamietasz ze szkoly. Zeby
    > odswiezyc pamiec, zerknij moze na mape Polski sprzed rozbiorow...

    Nie chcę Cię obrazić, ale patrzę, patrzę i ... wszędzie widzę podział na
    Koronę Polską i Wielkie Księstwo Litewskie.
    No bo chyba że mówisz o tym nieco ponad roku między uchwaleniem
    Konstytucji 3 maja a III rozbiorem. O tym mówiłeś, prawda? ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 34. Data: 2010-04-19 15:21:14
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "QkamCoSieDzieje" <q...@H...poczta.onet.pl> wrote in message
    > Uzytkownik "kamil" <k...@s...com> napisal w wiadomosci

    > Nie chce Cie obrazic, ale widac, ze to jedyne co pamietasz ze szkoly. Zeby
    > odswiezyc pamiec, zerknij moze na mape Polski sprzed rozbiorow...

    Sprawdz lepiej, gdzie konczylo sie Ksiestwo Warszawskie, a gdzie zaczynala
    Litwa w latach 1811-12, kiedy toczyla sie akcja naszej narodowej epopei.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 35. Data: 2010-04-19 15:56:40
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-04-19 17:21:14 +0200, "kamil" <k...@s...com> said:

    > Zeby
    >
    > Sprawdz lepiej, gdzie konczylo sie Ksiestwo Warszawskie, a gdzie
    > zaczynala Litwa w latach 1811-12, kiedy toczyla sie akcja naszej
    > narodowej epopei.

    A Tadeusz to imię swe zawdzięcza bohaterowi litewskiemu Witoldowi.
    Przestań się kompromitować.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 36. Data: 2010-04-19 15:57:24
    Temat: Re: Spekulacje Nostradamus - Smolensk [OT]
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Nie chce Cie obrazic, ale widac, ze to jedyne co pamietasz ze szkoly. Zeby
    > odswiezyc pamiec, zerknij moze na mape Polski sprzed rozbiorow...

    jako, że jestem w trakcie "Rzeczypospolitej obojga narodów" Jasienicy
    powiem, że Litwa obejmowała dzisiejszą Litwę i Łotwę a także Białoruś i są
    języki europejskie w których litwa to białoruś a Lithuania to dzisiejsza
    litwa.
    na potwierdzenie tego Mickiewicz urodził się w Nowogródku prawie, że w
    centrum dzisiejszej Białorusi.

    najciekawsze (mnie to bardzo zaskoczyło) jest to ze w Litwie mówiło się po
    rusku (nie rosyjsku!) pisało po rusku alfabetem łacińskim a po litewsku
    mówiło się na głębokiej prowincji w wąskim pasie wzdłuż Bałtyku.

    szlachta białoruska była najbardziej propaństwowa i najbogatsza (za
    mezalians uchodziły małżeństwa ze szlachtą z korony), szlachta litewska była
    najbardziej wsteczna i dążyła do największej autonomii albo wręcz do
    konfederacji z koroną.

    szlachta białoruska traktowała Rzeczypospolitą jako własne państwo i brała
    masowo udział w powstaniach. car ten patriotyzm traktował jako zdradę
    prawosławia i stosował represje nieporównywalne z tym co potkało Polaków.
    dość powiedzieć, że po wywózkach i wywłaszczeniach i totalnej rusyfikacji
    Białorusini nie tyko przestali używać języka polskiego i alfabetu
    łacińskiego ale w zdecydowanej większości znają tylko rosyjski i cyrylicę.

    nie jest tak, że na przestrzeni wieków to Polacy są najbardziej
    pokrzywdzonym narodem.

  • 37. Data: 2010-04-19 16:23:35
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 4/19/2010 5:56 PM, JA pisze:

    > A Tadeusz to imię swe zawdzięcza bohaterowi litewskiemu Witoldowi.

    Tadeusz zawdzięcza imię bohaterowi wojny o niepodległość Stanów
    Zjednoczonych i zagorzałemu abolicjoniście, co widać najlepiej gdy
    deklaruje że uwolni swoich murzyn... znaczy, chciałem powiedzieć, swoich
    chłopów ;-)

    > Przestań się kompromitować.

    A o jaką to kompromitację chodzi? Wielkie Księstwo Litewskie miało
    własny skarb i wojsko, własną administrację i prawa. Polacy zwykle
    zawłaszczają historię Rzeczpospolitej Obojga Narodów ale prawda jest
    {jak zwykle zresztą} bardziej złożona niż to przedstawiają w szkole, a
    już na pewno nie można uczyć się historii z Pana Tadeusza.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 38. Data: 2010-04-19 17:10:23
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-04-19 18:23:35 +0200, Dariusz Zygmunt <i...@a...net> said:

    > A o jaką to kompromitację chodzi?
    [...]
    Biorac pod uwage, ze to jest jedyny fragment epopei narodowej (szkoda,
    ze Litewskiej),
    [...]
    O taką.
    Ta epopeja jak by nie patrzeć nie była litewska. Była spisana po
    polsku. To że wieszcz w pierwszych słowach pisze "Litwo ojczyzno moja"
    nie determinuje jej litewskości, bo Panna "Co Jasnej broni Częstochowy"
    i "w Ostrej świeci Bramie" jest obojga narodów. Tak samo jak
    Rzeczypospolita. I pisanie że epopeja litewska, czy polska jest po
    prostu ignoranctwem.
    > Wielkie Księstwo Litewskie miało własny skarb i wojsko, własną
    > administrację i prawa.
    Ale wspólnego z Koroną Króla, którego to wspólnie szlachta litewska i
    polska (po części również ruska - np. Wiśniowieccy)na wolnej elekcji
    wybierała.
    > Polacy zwykle zawłaszczają historię Rzeczpospolitej Obojga Narodów ale
    > prawda jest {jak zwykle zresztą} bardziej złożona niż to przedstawiają
    > w szkole, a już na pewno nie można uczyć się historii z Pana Tadeusza.
    A o nauce historii tu mowy nie było.

  • 39. Data: 2010-04-19 17:20:17
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-04-19 17:57:24 +0200, "TheGuru" <t...@w...pl> said:

    > nie jest tak, że na przestrzeni wieków to Polacy są najbardziej
    > pokrzywdzonym narodem.

    Dobry wywód, tylko pamiętaj skąd się wzięła Białoruska szlachta.
    Przed unią polsko-litewską, księstwo litewskie było naprawdę wielkie. A
    szlachta białoruska, to tacy Bohatyrowicze i temu podobne ludziki.
    Przez stulecia teren dzisiejszej Białorusi to była po prostu puszcza,
    tam nie było nic, a szlachta białoruska to po prostu napływowa ludność
    z Litwy, Rusi, Polski i chyba (ale tu nie jestem pewien) Ukrainy.

  • 40. Data: 2010-04-19 17:45:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Uzytkownik wrote:

    > Tak wrozymy kiedy Olympus przestanie robic dwa deeselery z jednej
    > calej matrycy, i kiedy Canon zacznie produkowac
    > tanie pelnoklatkowe DeeSeLeRy (36x24).

    czy ta by nie uzywasz jakis brzydkich slów... ;-)