  • 11. Data: 2018-12-19 19:00:33
    Temat: Re: Specjalnie modyfikowane, żeby były głośniejsze wydechy
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-12-19 o 10:08, LEPEK pisze:

    > Kategoryzowanie wszystkiego na zasadzie: "nie podoba mi się = debil"
    > świadczy o mocno ograniczonej wyobraźni.
    > Zauważ, że czym innym jest przesadnie głośny wydech w zaniedbanym
    > trupie, a czym innym ładnie brzmiący wydech w zadbanym samochodzie.

    Ładne, nieładne brzmienie tłumika rzecz gustu. Chodzi o to, że kierujący
    może uważać, że ma ładne brzmienie, ale za to ludzie znajdujący się np.
    w swoich mieszkaniach przy ulicy po której on jedzie, w szkołach,
    szpitalach, na spacerze z dziećmi w parku obok itp. mają gdzieś
    "ładność" brzmienia tego tłumika, tylko po prostu jest to hałas, który
    przeszkadza, irytuje i na dłuższą metę szkodzi.

  • 12. Data: 2018-12-19 19:13:58
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-12-18 o 22:09, Poldek pisze:

> [...]
    > modyfikowanych w taki sposób, żeby były głośne?
    > Zawsze wydawało mi się, że cicha praca silnika jest świadectwem kultury

    Są 2 odpowiedzi jedna już została udzielona a druga to kwestia
    modyfikacji, jak ktoś generuje ponad 200KM z litra pojemności w silniku
    z turbo, potrzebuje jak najmniej restrykcyjnego układu wydechowego.
    Zazwyczaj takie są głośniejsze niż seryjne. Oczywiście robi się to
    najbardziej ciche na ile się da ale, tak jak w serii niestety się nie da.

    Ale dotyczy to naprawdę poważnie nadłubanych samochodów a nie byle
    civica z muggenem czy e36 z wiadrem zamiast tłumika.

    Lewis

  • 13. Data: 2018-12-19 19:21:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.12.2018 o 18:55, Poldek pisze:

    > ZTCW w wieku 18 lat każdy może zdać kat. A i wyć, ryczeć dudnić dowolnym
    > motorem.

    Z tego co pamiętam to nie. Trzeba mieć albo 24 lata do pełnej A, albo
    robic A2 na 18 i pod dwóch czy trzech latach pełne A czyli conajmniej 20
    (albo 21) lat.

    Shrek

  • 14. Data: 2018-12-19 22:25:15
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-19 19:00, Poldek wrote:

> [...]
    > "ładność" brzmienia tego tłumika, tylko po prostu jest to hałas, który
    > przeszkadza, irytuje i na dłuższą metę szkodzi.

    Czytam tutaj http://niusy.pl/@motoryzacja.interia.pl/a5m że drogi
    powinny być bardziej kręte :-)

  • 15. Data: 2018-12-19 23:29:41
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-19 14:50, Marcin N wrote:

    > Ale czy to wina BMW, że jest przedmiotem marzeń? Szkoda, że ci, którzy
    > to BMW kupią - często nie nadają się do kierowania nawet małym tico, a
    > co dopiero pojazdem z zacięciem sportowym.
    >
    > Swoją drogą to dziwne, że nie ma żadnych ograniczeń mocy dla młodych
    > kierowców samochodów. Można by pójść śladem motocykli - i zrobić jakieś
    > stopniowanie w zależności od doświadczenia.
    > Nie byłoby sytuacji, gdy 18 latek kieruje 200 konnym pojazdem mając
    > prawie zerowe umiejętności.

    A dla staruszków?

  • 16. Data: 2018-12-20 08:19:55
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-12-19 o 23:29, kk pisze:

    > A dla staruszków?

    Co dla staruszków?
    Ograniczenia?
    Znam kilka starszych osób, które same zrezygnowały z jeżdżenia czując,
    że lata już nie te i nie warto ryzykować.
    Znam innych, którzy z wiekiem bardzo ograniczają ilość pokonywanych
    kilometrów - tyle, żeby do sklepu, czy kościoła, czy na imieniny syna
    pojechać.

    --
    MN

  • 17. Data: 2018-12-20 08:28:46
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-20 08:19, Marcin N wrote:

> [...]
    > Znam innych, którzy z wiekiem bardzo ograniczają ilość pokonywanych
    > kilometrów - tyle, żeby do sklepu, czy kościoła, czy na imieniny syna

    To może młodzi też pwowinni sami zrezygnować czując, że umiejętności
    jeszcze nie te :-)

  • 18. Data: 2018-12-20 18:51:16
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-12-20 o 08:28, kk pisze:

    > To może młodzi też pwowinni sami zrezygnować czując, że umiejętności
    > jeszcze nie te :-)

    Sam się śmiejesz.

    --
    MN

  • 19. Data: 2018-12-20 21:41:04
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-20 18:51, Marcin N wrote:

    > Sam się śmiejesz.

    Czyli jednak trzeba ograniczeń dla staruszków :-)

    Rozważmy komu jeszcze :-)

  • 20. Data: 2018-12-24 03:07:51
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 19.12.2018 o 19:00, Poldek pisze:

> [...]
    > "ładność" brzmienia tego tłumika, tylko po prostu jest to hałas, który
    > przeszkadza, irytuje i na dłuższą metę szkodzi.

    Na to są normy, przepisy, limity, policja, przeglądy itp.
    Ładnie / brzydko - kwestia gustu. Głośno - kwestia przepisu.
    Na całe szczęście ludzie do tych parków, szkół, szpitali i mieszkań
    docierają wyłącznie na piechotę, nie powodując krzty hałasu...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm