  • 131. Data: 2011-08-26 22:34:40
    Temat: Re: Specjalistyczna firma audio szuka programisty FPGA i mikrokontrolerow
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JanuszR napisał:

    [...wyjątki z historii Usenetu...]

    > Bzdura, proponuję troszkę zagłębić się w problematykę sieciową i jej
    > praktyki.

    Dlaczego w "problematykę sieciową i jej praktyki", a nie problematykę
    polskiego Usenetu i stosowane tu praktyki? To by wyjaśniło więcej
    w przedmiotowej kwestii.

    > Usenet to enklawa przeszłości.

    Zupełnie możliwe. Ale jakie to ma znaczenie? A jeśli przyjmiemy, że tak
    właśnie jest, to tym bardziej nie należy nic zmieniać.

    > Nikt go za to nie będzie gnębił lecz jeżeli nie dokona stosownych
    > przemian po pewnym czasie stanie się dziwadłem.

    Być może już jest dziwadłem. Ale znów to samo pytanie -- czy to ważne
    dla ustalania tutejszych norm?

    --
    Jarek

  • 132. Data: 2011-08-26 22:41:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Włodzimierz,

    Saturday, August 27, 2011, 12:12:22 AM, you wrote:

    > RoMan Mandziejewicz wrote:
    > (ciap)
    > To jak to się ma do czepiania się mnie o to, że się czepiam o
    > ISO-8859-1?

    Trudno zrozumieć to "używanie do kodowania polskich liter"?
    W tamtym poście nie było polskich liter i dlatego ISO-8859-1 było
    poprawnym kodowaniem. Jakiej jeszcze łopaty należy użyć, żeby to
    wlazło gdzie trzeba?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 133. Data: 2011-08-26 22:41:36
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Oczywiste jest też, że w wielu zastosowaniach
    > lepiej jest używać definicj dwubajtowych niż jedno. Są też takie miejsca,
    > gdzie unikod wypiera kodowanie ośmiobitowe. Ale nie jest to regułą.
    > A nade wszystko nie należy tego mieszać z istnieniem norm, a już zwłaszcza
    > z kolejnością ich powstawania. Innych oczywistości, jak tych, że czasem
    > warto sobie chlapnąć gorzałę, nawet nie będę wspominał (czy dobrze jest
    > mieszać z piwem, zdania sa podzielone).

    Cieszy mnie, że pewne rzeczy zaczynają być oczywiste. Podobnie oczywiste
    jest, że komputery 16 bajtowe są lepsze od 8 bitowych. Regułą rozwoju
    jest, że lepsze wypiera dobre z upieranie się przy starym nie może
    prowadzić do sukcesu. Ten niestety maruderów odcina bez litości.
    Upieranie się przy standardach przestarzałych nie może prowadzić do
    powodzenia działalności chyba, że chcemy zrobić karierę w muzeum.

    JanuszR

  • 134. Data: 2011-08-26 22:45:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michoo,

    Saturday, August 27, 2011, 12:32:58 AM, you wrote:

    [...]

    > Jest tak samo poprawna jak VISCII czy cp1250 - nic nie zepsuje, ale w
    > myśl tak często przytaczanych przez Ciebie zaleceń P.K. jest niepoprawna
    > na polskich grupach.

    Dokładnie tak. Tylko, że ISO-8859-1 jest również dopuszczona dla
    postów NIE zawierającyh polskich liter. A zasada minimalizacji
    charsetu zaleca użycie w takim przypadku właśnie takiej, POPRAWNEJ
    deklaracji.

    > Ja nie robiłem afery. I ta gałąź dyskusji zdaje się dotyczy już
    > samych standardów.

    Dotyczy usiłowania narzucenia standardu lansowanego przez
    MikroMiękkiego, dość niekonsekwentnie zresztą.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 135. Data: 2011-08-26 22:54:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michoo napisał:

    > Ja też nie żądam zakazu 8859-2. Ja tylko zauważam, że imo korzystniejsze
    > jest jak najszybsze pełne przejście na unicode.

    Jakie z tego będą korzyści?

    > A co to jest za problem? Taka deklaracja w przypadku użycia tylko ASCII
    > nic nie zmieni. Natomiast sam fakt używania wszędzie unicode przyspiesza
    > moment w którym będzie można zapomnieć o piekle różnych kodowań,

    Gdzie to piekło? Rad bym sobie je obejrzeć, nie marnując energii na
    nadmierne grzeszenie.

    > które nam zgotował po części Microsoft.

    Ożeżwmordejeżamotylanogaskumbriewtomaciepstrąg! Ja byłbym skłonny
    oskarżać Microstoft nawet o koklusz i gradobicie. Ale nie o to.

    > Różne kodowania są dobre tylko do momentu gdy mają poprawną deklarację -

    No to są dobre.

    > utf likwiduje ten problem.

    Ja dobrz pamiętam takich, co gdy ich kto obsobaczył, to się pieklili,
    że nie trzeba niczego deklarować, bo piszą w ISO-8859-2, a to jedyny
    dozwolony sposób pisania w pl.*. Trzeba. Więc utf niczego nie likwiduje.

    > Jest tak samo poprawna jak VISCII czy cp1250 - nic nie zepsuje,

    CP1250, to ja rozumiem, wiele czytników tego nie implementuje, bo
    nie ma takiej potrzeby, ten sposób kodowania powinien być stosowany
    *wyłącznie* wewnątz bebechów komputera. Ale co złego jest w VISCII?
    To chyba pożyteczne kodowanie. Nie wiem czy w Usenecie, nie udzielam
    się na wietnamskich grupach.

    > ale w myśl tak często przytaczanych przez Ciebie zaleceń P.K. jest
    > niepoprawna na polskich grupach.

    Polski Usenet ma swoje normy i nie da się ich zmienić przez dyskusję,
    a już zwłaszcza podpartą słabymi argumentami. Podobnie jak np. SMS ma
    swoje kodowanie.

    --
    Jarek

  • 136. Data: 2011-08-26 22:55:39
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Dlaczego w "problematykę sieciową i jej praktyki", a nie problematykę
    > polskiego Usenetu i stosowane tu praktyki? To by wyjaśniło więcej
    > w przedmiotowej kwestii.

    Dlatego, że Usenet jest częścią sieci. Akceptuje Unicode bo taki jest
    wymóg chwili. Gdyby nie akceptował już dzisiaj byłby dinozaurem.
    Dziwiono by się krzaczkom zamiast ogonków. Kiedy nastąpi całkowity zanik
    ISO-8859-2 utrzymywanie tej tablicy w Usenecie będzie zbędne.

    JanuszR

  • 137. Data: 2011-08-26 22:55:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Saturday, August 27, 2011, 12:34:40 AM, you wrote:

    > Pan JanuszR napisał:

    Masz jeszcze siłę to karmić?

    Pamietasz Zmienną Trzcionkę? On nie tylko chciał wszystkich przerobić
    na UTF ale jeszcze HTML na grupach dyskusyjnych wciskał. W czasie,
    kiedy TPSA zdzierała ciężkie pieniądze za wdzwaniany dostęp z
    mikroskopijną prędkością.

    [... karmienie trolla ...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 138. Data: 2011-08-26 23:00:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JanuszR napisał:

    > Cieszy mnie, że pewne rzeczy zaczynają być oczywiste.

    Jakie rzeczy? Oczywiste? Zaczynają? Więcej szczegółów proszę.

    > Podobnie oczywiste jest, że komputery 16 bajtowe są lepsze
    > od 8 bitowych.

    Nie zawsze są.

    > Regułą rozwoju jest, że lepsze wypiera dobre z upieranie się
    > przy starym nie może prowadzić do sukcesu.

    Niestety sukcesu można było osinąć mając tylko umiejętność
    porównywania dwóch liczb, najwyżej dwucyfrowych.

    > Ten niestety maruderów odcina bez litości.

    Aha. Ale mimo wszystko życzę powodzenia.

    --
    Jarek

  • 139. Data: 2011-08-26 23:02:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Saturday, August 27, 2011, 12:54:10 AM, you wrote:

    [...]

    > Polski Usenet ma swoje normy i nie da się ich zmienić przez dyskusję,
    > a już zwłaszcza podpartą słabymi argumentami. Podobnie jak np. SMS ma
    > swoje kodowanie.

    Bez przesady - jednak w 2005 roku zgodzono się na "testowanie" UTF-8 a
    potem dopuszczone formalnie.
    Ale ja pamiętam czasy, gdy na soc.culture.polish nie wolno było w
    ogóle używać polskich literek. Tyle, że wtedy jeszcze nie było
    polskiego usenetu a obecne tu trolle kabelkami MSXy łączyły w celu
    wynalezienia UTFa.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 140. Data: 2011-08-26 23:05:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JanuszR napisał:

    > Dlatego, że Usenet jest częścią sieci. Akceptuje Unicode bo taki jest
    > wymóg chwili. Gdyby nie akceptował już dzisiaj byłby dinozaurem.
    > Dziwiono by się krzaczkom zamiast ogonków.

    To ktoś widzi krzaczki zamiast ogonków w ISO-8859-2? I mimo wszystko
    czyta, a nawet pisze w Usenecie?

    > Kiedy nastąpi całkowity zanik ISO-8859-2 utrzymywanie tej tablicy
    > w Usenecie będzie zbędne.

    W takim razie mogę spać spokojnie. Prędko to nie nastąpi.

    --
    Jarek