  • 1. Data: 2009-04-22 15:32:23
    Temat: Spawarka AC/DC TIG
    Od: Irek <1...@1...pl>

    Witam, prosze o porade.
    Mam zamiar kupić TIG-a (nierdzewka, alu...) i zastanawiam sie nad
    wyborem. Obecnie mam Lincolna 160, ale tylko DC, poza tym to troche za
    mało chyba na alu (300A wystarczy?). Potrzebuje profesjonalne urzadzenie
    dobrej jakosci, niezawodne. W kazdym sklepie dowiem sie ze ich jest
    naj-naj, dlatego wole zapytac tutaj, w nadzieji ze odpisza praktycy
    chetni podzielic sie swoim doswiadczeniem.

    Pozdrawiam.
    Irek.N.

  • 2. Data: 2009-04-22 19:35:29
    Temat: Re: Spawarka AC/DC TIG
    Od: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13>

> [...]
    > naj-naj, dlatego wole zapytac tutaj, w nadzieji ze odpisza praktycy
    > chetni podzielic sie swoim doswiadczeniem.

    też mam lincolny, i też tylko DC, i też sie zastanawiałem nad AC, lecz
    po wizycie na Polibudzie pokazano mnie że to co chciałem pospawać w Alu
    to sie da tym co miałem, problemem jest tylko wydzielanie się ciepła na
    elektrodzie, więc doraźnie spawam tym co mam, a większe serie i tak wole
    zlecić komuś, obrabiane elementy to blacha max 3mm, ale do prawdziwego
    spawania alu to zaleciłbym Ci kupienie AC, bo ta powierzchnia i
    wytrzymałość spawu po moim to jednak jest gorsza niż po AC (odczucie
    subiektywne)

    Andrzej

  • 3. Data: 2009-04-22 20:03:13
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    Irek wrote:
> [...]
    > ich jest naj-naj, dlatego wole zapytac tutaj, w nadzieji ze odpisza
    > praktycy chetni podzielic sie swoim doswiadczeniem.

    ja mam electra becum ( czy jakoś tak) i ozas z chłodzeniem wodnym
    napisz jakiej grubości elementy chcesz spawać i ile ma być tego
    spawania

    do alu nie trzeba dużej mocy

    jeffrey

  • 4. Data: 2009-04-22 22:00:06
    Od: Irek <1...@1...pl>

    > ja mam electra becum ( czy jakoś tak) i ozas z chłodzeniem wodnym
    > napisz jakiej grubości elementy chcesz spawać i ile ma być tego
    > spawania
    >
    > do alu nie trzeba dużej mocy

    Plyty o grubosci 10mm pewnie nie beda sporadycznymi, moze nawet cos
    wiekszego. Zastanawialem sie nad Kemppi Mastertig MLS3000 AC/DC, sam juz
    nie wiem, w sieci nic ciekawego nie znalazlem, generalnie oferty
    handlowe, a strona producenta mnie tylko rozbawila. Generalnie szukam
    czegos profi.

    Irek.

  • 5. Data: 2009-04-22 22:00:56
    Od: Irek <1...@1...pl>

    Koniecznie AC/DC, samoczyszczenie jednak wskazane :)

    Irek.

  • 6. Data: 2009-04-23 18:55:29
    Od: Padre <P...@n...net>

    Irek pisze:
    > Koniecznie AC/DC, samoczyszczenie jednak wskazane :)
    >
    > Irek.

    Rozumiem że przedpiśca spawa z odwróconą polaryzacją więc
    samooczyszczanie ma lepsze niż w AC :) tylko 70% mocy w elektrodę to
    perwersja :)

  • 7. Data: 2009-04-23 19:24:08
    Od: Irek <1...@1...pl>

    > Rozumiem że przedpiśca spawa z odwróconš polaryzacjš więc
    > samooczyszczanie ma lepsze niż w AC :) tylko 70% mocy w elektrodę to
    > perwersja :)

    A da sie tak spawac? Uchwyt pewnie szczytuje ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 8. Data: 2009-04-23 19:41:04
    Od: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13>

    tak, odwrócona polaryzacja, ale skoro to sprawa oczywista nawet jej nie
    poruszałem

    > A da sie tak spawac? Uchwyt pewnie szczytuje ;)

    da się, jak pracujesz 5 sekund w celu doraźnego połatania, uchwyt i węże
    mam wodne, więc jakoś nie odczuwam

    Andrzej

  • 9. Data: 2009-04-29 06:08:13
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>

    Moi przyjaciele mają firmę handlową zajmującą się sprzętem spawalniczym.
    Bardzo chwalili produkty kempi ze względu na niezawodność i wydajność.
    Jeżeli chcesz, skontaktuję Cię z nimi. Jako że zajmują się tym tematem od
    wielu lat, myślę że będą w stanie doradzić coś rzeczowo i logicznie.
    --
    Jackare

  • 10. Data: 2009-04-29 20:56:51
    Od: Irek <1...@1...pl>