  • 11. Data: 2013-07-19 10:12:26
    Temat: Re: Spawanie baku przed czy po piaskowaniu?
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2013-07-18 23:03, Kacper_Motor pisze:
    > Witam.
    >
    > U?ytkownik "Kuczu" napisa? w wiadomo?ci

    > Moim zdaniem lepiej wiedzie? przed malowaniem ni? patrze? p?niej jak
    > podnosi si? lakier.

    widzialem zbiorniki po piaskowaniu przez "fachowca". Pokrzywione i
    przestrzelone na wylot. Nie mowie ze sie nie da tylko trzeba miec drobne
    scierniwo i umiejetnosci.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 12. Data: 2013-07-19 10:49:52
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-07-19 00:01, Tmek pisze:

    > Mozesz podac jakas sprawdzona?

    http://lr.pl/sklep/tapox-415ml-125ml-p-23315368.html
    TAPOX - 2K

    pozdr
    newrom

  • 13. Data: 2013-07-19 10:59:16
    Od: "Kacper_Motor" <k...@o...pl>

    Witam

    Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości

    > widzialem zbiorniki po piaskowaniu przez "fachowca". Pokrzywione i
    > przestrzelone na wylot. Nie mowie ze sie nie da tylko trzeba miec drobne
    > scierniwo i umiejetnosci.

    Jak kto kamieniami piaskuje ;)
    Grunt to wiedzieć komu to oddać :) ale to jak ze wszystkim

    PS. Co to za moped?

    Marcin Kasprzyk
    Sklep/Serwis Kacper-Motor
    Radzymińska 206
    Warszawa

  • 14. Data: 2013-07-19 11:04:50
    Od: AZ <a...@g...com>

  • 15. Data: 2013-07-19 20:03:33
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 19 Jul 2013 10:49:52 +0200 Roman Niewiarowski
    <n...@p...onet.pl> napisał:

    >TAPOX - 2K

    Według tego co tu piszą, farby typu 2K są niebezpieczne ze względu na
    izocyjaniany i wymagają stosowania maski z powietrzem podawanym z
    zewnątrz, taka z pochłaniaczami nie pomoże:

    http://www.mig-welding.co.uk/paint-safety.htm

    "2-pack paint is really nasty stuff - it gives you occupational asthma
    when you breathe it in.
    [...]
    Some suppliers falsely claim a filter mask can protect against 2-pack
    paint. It's you doing the spraying not them - read the links above and
    take proper precautions when applying any 2-pack paints. Have a read
    through the experience of a forum member who sprayed 2 pack without an
    air fed supply (fortunately he is still alive, but will have the
    asthma for the rest of his life)."

    I wpis gościa wspomnianego wyżej:
    http://www.mig-welding.co.uk/forum/showthread.php?t=
    14051

    Także:
    http://www.sp2.org/newsletters/sp2vol1iss8/sp2vol1is
    s8topic.php
    Tu jest m.in. o wypadku śmiertelnym

  • 16. Data: 2013-07-19 20:49:45
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2013-07-19 20:03, __Maciek pisze:

    > Według tego co tu piszą, farby typu 2K są niebezpieczne ze względu na
    > izocyjaniany i wymagają stosowania maski z powietrzem podawanym z
    > zewnątrz, taka z pochłaniaczami nie pomoże:

    no i ?

  • 17. Data: 2013-07-19 22:06:34
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 19 Jul 2013 20:49:45 +0200 Kuczu <q...@g...com> napisał:

    >no i ?

    No i piszę to tak dla ostrzeżenia osób robiących coś metodami
    "garażowymi", bo może nie każdy jest świadom ryzyka. Nie mam
    osobistych doświadczeń z farbami 2K, ale to co jest w zapodanych
    przeze mnie linkach nie wygląda na hamerykańską histerię i przesadę.
    Na ww. strony trafiłem przypadkiem dawno temu i dziś czytając na
    grupie o farbie 2K przywołałem je tu żeby ktoś nie podzielił losu tego
    gościa co się w szpitalu obudził z rozjebanymi płucami (dobrze że ktoś
    zauważył że stracił przytomność). To tyle.

  • 18. Data: 2013-07-19 23:56:01
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2013-07-19 22:06, __Maciek pisze:

> [...]
    > gościa co się w szpitalu obudził z rozjebanymi płucami (dobrze że ktoś
    > zauważył że stracił przytomność). To tyle.

    wow. Prawie wszyscy lakiernicy powinni juz nie zyc. Jestem ciekaw czy sa
    statystyki dlugosci zycia dla lakiernikow samochodowych lakierujacych
    lakierami 2K. Bo tym co maluja farbami wodnymi to co najwyzej sie
    naskorek zluszczy.

    PS: nie czytaj internetu bo Ci szkodzi.

  • 19. Data: 2013-07-21 22:39:07
    Od: "Kacper_Motor" <k...@o...pl>

    Witam.

    Użytkownik "__Maciek" napisał w wiadomości

> [...]
    > gościa co się w szpitalu obudził z rozjebanymi płucami (dobrze że ktoś
    > zauważył że stracił przytomność). To tyle.

    Kontakt z taką farbą masz minimalny - ogarniesz na wdechu :)
    W przypadku Tapoxa, bierzesz dużą puszkę, machasz, otwierasz ją, wlewasz
    zawartość małej puszki, zamykasz, machasz i wlewasz zawartosć do baku
    (wcześniej z przygotowanymi zaślepkami kranika, odpowietrzeniem i wlewem).
    Machasz bakiem, jak coś zostanie wylewasz i zostwiasz do bak wyschnięcia.

    Marcin Kasprzyk
    Sklep/Serwis Kacper-Motor
    Radzymińska 206
    Warszawa

  • 20. Data: 2013-07-22 13:46:36
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-07-19 20:03, __Maciek pisze:

    > Według tego co tu piszą, farby typu 2K są niebezpieczne ze względu na
    > izocyjaniany i wymagają stosowania maski z powietrzem podawanym z

    Bo z chemią jest jak z żarciem, to dobre powoduje raka, tycie, albo
    piecze dwa razy ;)

    pozdr
    newrom