  • 1. Data: 2012-07-09 13:03:16
    Temat: Sparciala guma na kierownicy i galce zmiany biegow - co robic?
    Od: "Sarjos" <B...@w...pl>

    Od dosyc dawna w aucie kruszy sie guma na kierownicy i galce zmiany biegow.
    To sa takie mikro pylki, ktore zostaja na ubraniu i rekach.
    Da sie temu zaradzic? Wyglada kiepsko ale trzymanie reki na czyms takim jest
    jeszcze gorsze.
    Czy lepiej wymienic kierownice i galke czy moze taniej/szybciej bedzie kupic
    jakies nakladki?

  • 2. Data: 2012-07-09 14:16:06
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

> [...]
    > jest jeszcze gorsze.
    > Czy lepiej wymienic kierownice i galke czy moze taniej/szybciej bedzie

    Myć częściej ręce - tak na przyszłość.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 3. Data: 2012-07-09 14:56:46
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Sarjos" <B...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest jeszcze gorsze.
    > Czy lepiej wymienic kierownice i galke czy moze taniej/szybciej bedzie

    Oprocz mycia rak polecam tez zmienianie spodni.

    Tmek

  • 4. Data: 2012-07-09 16:09:55
    Od: Iglo <f...@g...pl>

    Dnia Mon, 9 Jul 2012 13:03:16 +0200, Sarjos napisał(a):

> [...]
    > jeszcze gorsze.
    > Czy lepiej wymienic kierownice i galke czy moze taniej/szybciej bedzie kupic

    Obszyć skórą. Ciężko dobrać dobrze dopasowany pokrowiec, no chyba że mam
    wybitnie wysokie wymagania.

  • 5. Data: 2012-07-09 18:16:13
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Iglo" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Obszyć skórą.

    W tym wypadku raczej nie pomoże, po jakimś czasie skóra też zacznie się
    "kruszyć"... ;-)

    Ciężko dobrać dobrze dopasowany pokrowiec, no chyba że mam
    > wybitnie wysokie wymagania.

    Można kupić gotowe kawałki skóry do obszycia (z dziurkami na nić). Przy
    odrobinie zdolności manualnych można osiągnąć zadowalające efekty, chociaż
    do profesjonalnego obszycia będzie sporo brakowało.

  • 6. Data: 2012-07-09 20:12:43
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    > jest jeszcze gorsze.
    > Czy lepiej wymienic kierownice i galke czy moze taniej/szybciej bedzie

    możesz obszyć skórą, możesz wymienić lub... możesz polakierować, to problem
    trapiący Peugeota 206 i na forum P206 jest opisane jak to zrobić, generalnie
    lakieruje się lakierem do skóry, efekt ze zdjęć wygląda nieźle, nie wiem jak
    w praktyce z trwałością takiego sposobu bo się tym bliżej nie
    interesowałem - poza tym będzie to też najtańsze rozwiązanie z powyższych,

    brat

  • 7. Data: 2012-07-09 20:17:39
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *bratPit* napisał(-a):

    > lakieruje się lakierem do skóry

    Wilbrą?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 8. Data: 2012-07-09 21:42:45
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-07-09 13:03, Sarjos pisze:
    > Od dosyc dawna w aucie kruszy sie guma na kierownicy i galce zmiany biegow.
    > To sa takie mikro pylki, ktore zostaja na ubraniu i rekach.

    Wy się śmiejecie. :-)
    Kierownica po poprzednim właścicielu mojego samochodu właśnie tak
    wyglądała. Kląłem na "japońską" jakość w połączeniu z francuskimi
    księgowymi (jakość materiałów wykończeniowych)
    Ale...
    Po jakimś czasie mimo początkowego postępowania tego zjawiska kierownica
    zaczęła się wygładzać. Nie wiem czy zaszła reakcja chemiczna czy
    zjawisko fizyczne :-) ale kierownica wyciera się teraz jak w moich
    poprzednich samochodach. Na połysk a nie na trociny. :-)
    Oczywiście piszę o kierownicach z tworzywa sztucznego.

  • 9. Data: 2012-07-09 23:53:51
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "z" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zaczęła się wygładzać. Nie wiem czy zaszła reakcja chemiczna czy zjawisko
    > fizyczne :-) ale kierownica wyciera się teraz jak w moich poprzednich

    Umyj ją i zjawisko przyspieszy... ;-)

    Na połysk a nie na trociny. :-)
    > Oczywiście piszę o kierownicach z tworzywa sztucznego.

    Śmiejemy się, ale z dużym prawdopodobieństwem mamy rację. ;-)

    Jakiś czas temu znajomy narzekał, że zniszczył mu się kawałek boczku drzwi
    kierowcy (plastik), od jazdy z zimnym łokciem (wytarł się, zmatowił i zaczął
    właśnie "kruszyć").
    Kawałek szmatki i jakieś psikadło do szyb na alkoholu zregenerowały boczek w
    30 sekund... ;-)

    Efekt występuje też często po naprawie u niechlujnych mechaników, którzy
    brudne łapy wycierają w kierownicę i lewarek biegów.

  • 10. Data: 2012-07-10 22:02:03
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Wilbrą?

    nie wiem, bo bliżej się tym nie interesowałem, zaciekawił mnie sam pomysł,
    były m.in. zdjęcia przed i po,

    brat