eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSpalony silnik AC ze szczotkami -- z pralkiRe: Spalony silnik AC ze szczotkami -- z pralki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
    et!aioe.org!ycDQmCeAcWqxJJhHxgqXKw.user.46.165.242.75.POSTED!not-for-mail
    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Spalony silnik AC ze szczotkami -- z pralki
    Date: Thu, 22 Dec 2022 20:39:23 +0100
    Organization: N 53°06'48", E 23°08'38"; Pueruania 1992
    Message-ID: <to2bpb$fq9$1@gioia.aioe.org>
    References: <tnv993$1mji$1@gioia.aioe.org>
    <1xc0poykv8n01$.brzvtbpoik4l$.dlg@40tude.net>
    Reply-To: e...@g...com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: gioia.aioe.org; logging-data="16201";
    posting-host="ycDQmCeAcWqxJJhHxgqXKw.user.gioia.aioe.org";
    mail-complaints-to="a...@a...org";
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.6.1
    Content-Language: pl
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:776444
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 22 gru 2022 o 18:18, J.F pisze:

    > Czarny czy brązowy? Brązowa moze byc farba.
    > Zwęglony lakier juz nie jest taki ładny błyszczący.

    Prawie czarny, Widziałem kilometry nawojowego drutu -- u mnie jest
    spalony. I niesamowicie śmierdzi, i trzeszczy pod palcami a silnik
    jest gorący na obudowie...

    >> temperatura obudowy
    >> silnika miewa więcej niż 100°C, co łatwo sprawdzić mokrym palcem;

    > IMO za duzo, ale Chinczycy potrafią :-)

    Ponoć nie może przekraczać 60°C na obudowie -- ale może mylę się.

    >> Nowe mają wg mnie tę samą rezystancję co stare, tzn. moim
    >> miernikiem nie wyłapałem żadnej różnicy. Tuż po wymianie
    >> szczotek pralka pracowała bardzo ładnie, bez ,,zamyśleń''... ;)
    >> Po jakimś czasie (trudno zgadnąć po jakim -- może po
    >> 100 praniach, może wcześniej) jednak poczułem smród.

    > Czyli chyba nie szczotki winne.

    Może jednak winne?

    >> Przed wstawieniem nowych szczotek wyczyściłem komutator suchą
    >> szczoteczką do zębów. Komutator na oko wygląda dobrze.

    > To chyba i szczotki dobre, szczegolnie ze nie piszesz aby krotkie
    > byly.

    Były (i są) bardzo krótkie.
    Iskrzyły, wreszcie silnik stanął.
    Co najmniej jedna była zawieszona.

    Komutator wygląda ładnie.

    >> Z jakiegoś powodu wymiana szczotek kosztuje od 150 zł (w jednym
    >> miejscu) poprzez 200 złotych (w wielu miejscach) do 500 złotych... ;)

    > Z dojazdem do pralki, czy jak pralke dowieziesz?

    Z dojazdem. Dojazd w mieście kosztuje 200 pln?

    >> Czy podwyższona o 10°C temperatura w łazience mogła przyczynić
    >> się do spalenia silnika? Jeśli nie -- jaka temperatura wokoło
    >> pralki podczas prania może przyczynić się do spalenia silnika?

    > Normalnego to IMO nie - wszak powinny dzialac i w Iraku przy +50C

    Diabli wiedzą -- może ta pralka miała ograniczenie do pokojowej
    temperatury... Chcę wiedzieć, czy ,,pomogłem'' w tym zepsuciu.

    >> Silnik (nie jest skręcany -- jest nitowany) obraca się (na moje
    >> wyczucie) bez oporów. (jedynie trzeszczy ;) uzwojenie stojana)

    >> Podobnie bębnem -- bardzo lekko zakręcony bez wieloklinowego
    >> paska zatrzymuje się dopiero po kilku pełnych obrotach.

    > Czyli problem w smrodzie?

    Tak.

    > A moze w miare latwo przewinąc samemu?

    0. silnik nitowany
    - nie mam czym roznitować
    - nie mam śrub do skręcenia
    1. potrzebny drut, wiedza, umiejętności, maszyna...

    > Tylko drut bedzie kosztowal 150 :-P

    Aż 150? Chyba nie, skoro przewijają niezbyt drogo.
    Przewiniecie jest niemal za darmo -- w zestawieniu z wymianą szczotek.

    > Mozliwe, ze bylo zwarcie miedzyzwojowe

    Niemal na pewno było -- tak zdychają elektryczne silniki.

    > i przegrzalo uzwojenia,
    > ale bardziej prawdopodobne, ze przegrzane uzwojenia doprowadzily do
    > zwarcia miedzyzwojowego :-)

    To sprzężenie zwrotne dodatnie. Wysoka temperatura jest efektem
    zwarć i powoduje zwarcia. Druty ocierają się o siebie (bo
    termicznie pracują) a izolacje starzeją się...


    Pralka nie była przeciążana, bo wg producenta mieściła aż 7 kg
    bawełny, lecz można było w nią włożyć znacznie mniej... Można
    by włożyć więcej -- najpierw włożyć do pełna, później włączyć
    wirowanie i dołożyć... ;) Normalne nie mieściła aż 7 kg...

    Mogła być co najwyżej przegrzewana:
    - gorącym powietrzem
    - pustymi butelkami po płynie do prania

    -=-

    Nowa pralka zaczyna od wypompowania wody -- wg mnie to
    wada, bo nie można wlać zawczasu płynu...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/.p

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: