-
11. Data: 2017-10-17 11:27:37
Temat: Re: Spalanie - wielkość opon
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2017-10-17 o 09:01, miumiu pisze:
>> Szersze opony, większe tarcie, większe spalanie.
>> Ogólnie rady są takie: oszczędni zakładają najwęższe dopuszczone przez
>> producenta pojazdu opony a rajdowcy i zapierdalacze najszersze.
>> Nie dotyczy jazdy po śniegu. :-)
>>
>
> No wlasnie ciekawsza jest szerokosc opona na zime :) Tu akurat chyba wezsze
> maja lepsza przyczepnosc...
To zależy od podłoża. Na lodzie lepiej mieć szersze, na śniegu węższe
a na sypkim śniegu z poboczy niedopompowane balony.
Pozdrawiam
-
12. Data: 2017-10-17 11:42:56
Temat: Re: Spalanie - wielkość opon
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:dvibucp26rvg9kdmhc6fpuv158qsj74kp9@4ax.
com...
"J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):
> Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
>> >Z tym że większy promień, to różnie może być.
>> >Od kiedy skrzynie biegów mają 5 biegów, to przełożenie piątki
>> >podobno
>> >powinno być optymalnie dobrane pod kątem zużycia paliwa.
>
>> A to niekoniecznie. I skrzynie bywaja tez np 6 biegowe ... bo 7 i 8
>> to
>> chyba tylko automaty - w osobowych autach.
>Niekoniecznie, ale w słabych autach Vmax to chyba zawsze na 4. biegu.
Bo w slabszych autach i naszej "autostradowej" 130km/h taki nadbieg ma
sens.
J.
-
13. Data: 2017-10-17 14:00:48
Temat: Re: Spalanie - wielkość opon
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
>> Skoro tak ładnie rozkrecilismy sie w temacie mierzenia spalania to
>> mam kolejny ciekawy (???) temat :)
>> Jak wpływa wielkosc opon na spalanie?
>> Z jednej strony wszedzie pisza ze czym wezsze tym mniejsze
>> spalanie, z drugiej strony czym wezsze tym przewaznie nizsze wiec i
>> srednica mniejsza a co za tym idzie wieksze obrody dla danej
>> predkosci... Macie jakies doswiadczenia w tym temacie?
>
> Ale co - chcesz opony zmieniac, felgi, czy samochody ?
>
> Bo ... jak zmienisz srednice/obwod, to i licznik bedzie inaczej
> liczyl, i spalanie moze byc przeklamane :-)
>
Na tym temacie zdkoktoryzowalismy sie watek obok wiec tutaj nie ma
zadnych niespodzianek.
> Z drugiej strony - zobacz na etykiete energetyczna opony - jeden
> rozmiar, a wynik zalezy od typu.
Niby tak, chociaz nie wiem czy mozna wierzyc tym etykietom tak do konca
biorac np. pod uwage to ze czasami chinczyk ma C C a cos w stylu pirelli
E D...
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać
w pełni pozostałych pięciu." - William Somerset Maughan
-
14. Data: 2017-10-17 19:10:22
Temat: Re: Spalanie - wielkość opon
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2017-10-17 o 11:42, J.F. pisze:
> Użytkownik napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:dvibucp26rvg9kdmhc6fpuv158qsj74kp9@4ax.
com...
> "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):
>> Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
>>> >Z tym że większy promień, to różnie może być.
>>> >Od kiedy skrzynie biegów mają 5 biegów, to przełożenie piątki >podobno
>>> >powinno być optymalnie dobrane pod kątem zużycia paliwa.
>>
>>> A to niekoniecznie. I skrzynie bywaja tez np 6 biegowe ... bo 7 i 8 to
>>> chyba tylko automaty - w osobowych autach.
>
>> Niekoniecznie, ale w słabych autach Vmax to chyba zawsze na 4. biegu.
>
> Bo w slabszych autach i naszej "autostradowej" 130km/h taki nadbieg ma
> sens.
Jak by ktoś nie wiedział, to w Polsce maksymalna dopuszczalna prędkość
na autostradzie dla samochodów osobowych wynosi 140 km/godz. Zupełnie
wystarczająca do tego, żeby w razie lekkiego poślizgu zabić się w
mgnieniu oka.
-
15. Data: 2017-10-17 19:34:34
Temat: Re: Spalanie - wielkość opon
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:os5dht$bv7$...@n...news.atman.pl...
W dniu 2017-10-17 o 11:42, J.F. pisze:
>> Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
>>>> >Z tym że większy promień, to różnie może być.
>>>> >Od kiedy skrzynie biegów mają 5 biegów, to przełożenie piątki
>>>> > >podobno
>>>> >powinno być optymalnie dobrane pod kątem zużycia paliwa.
>>
>>>> A to niekoniecznie. I skrzynie bywaja tez np 6 biegowe ... bo 7 i
>>>> 8 to
>>>> chyba tylko automaty - w osobowych autach.
>
>>> Niekoniecznie, ale w słabych autach Vmax to chyba zawsze na 4.
>>> biegu.
>
>> Bo w slabszych autach i naszej "autostradowej" 130km/h taki nadbieg
>> ma sens.
>Jak by ktoś nie wiedział, to w Polsce maksymalna dopuszczalna
>prędkość na autostradzie dla samochodów osobowych wynosi 140 km/godz.
A kogo interesuje jakis kraik za Odra, co to nawet samochodow nie
produkuje ani nie kupuje :-)
W Europie mamy przewaznie 130, acz z wyjatkami :-P
>Zupełnie wystarczająca do tego, żeby w razie lekkiego poślizgu zabić
>się w mgnieniu oka.
No ... wielokrotnie kląłem na Niemcow, ze pada mocno, a te cholery
jada 150.
I jakos sie nie zabijaja ...
J.
-
16. Data: 2017-10-17 19:49:18
Temat: Re: Spalanie - wielkość opon
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2017-10-17 o 19:34, J.F. pisze:
> Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:os5dht$bv7$...@n...news.atman.pl...
> W dniu 2017-10-17 o 11:42, J.F. pisze:
>>> Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
>>>>> >Z tym że większy promień, to różnie może być.
>>>>> >Od kiedy skrzynie biegów mają 5 biegów, to przełożenie piątki >
>>>>> >podobno
>>>>> >powinno być optymalnie dobrane pod kątem zużycia paliwa.
>>>
>>>>> A to niekoniecznie. I skrzynie bywaja tez np 6 biegowe ... bo 7 i 8 to
>>>>> chyba tylko automaty - w osobowych autach.
>>
>>>> Niekoniecznie, ale w słabych autach Vmax to chyba zawsze na 4. biegu.
>>
>>> Bo w slabszych autach i naszej "autostradowej" 130km/h taki nadbieg
>>> ma sens.
>
>> Jak by ktoś nie wiedział, to w Polsce maksymalna dopuszczalna prędkość
>> na autostradzie dla samochodów osobowych wynosi 140 km/godz.
>
> A kogo interesuje jakis kraik za Odra, co to nawet samochodow nie
> produkuje ani nie kupuje :-)
Ani nie oszukuje na emisji trujących spalin?
> W Europie mamy przewaznie 130, acz z wyjatkami :-P
>
A w Australii?
>> Zupełnie wystarczająca do tego, żeby w razie lekkiego poślizgu zabić
>> się w mgnieniu oka.
>
> No ... wielokrotnie kląłem na Niemcow, ze pada mocno, a te cholery jada
> 150.
> I jakos sie nie zabijaja ...
>
Nieśmiertelni, czy co? A jednak śmiertelni
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczens
two/news-codziennie-w-niemczech-na-drogach-ginie-8-o
sob-w-polsce-mnie,nId,2172333
-
17. Data: 2017-10-17 23:03:02
Temat: Re: Spalanie - wielkość opon
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 17 Oct 2017 19:49:18 +0200, Poldek napisał(a):
> W dniu 2017-10-17 o 19:34, J.F. pisze:
>> Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
>>>>>> >Od kiedy skrzynie biegów mają 5 biegów, to przełożenie piątki >
>>>>>> >podobno
>>>>>> >powinno być optymalnie dobrane pod kątem zużycia paliwa.
>>>>
>>>>>> A to niekoniecznie. I skrzynie bywaja tez np 6 biegowe ... bo 7 i 8 to
>>>>>> chyba tylko automaty - w osobowych autach.
>>>
>>>>> Niekoniecznie, ale w słabych autach Vmax to chyba zawsze na 4. biegu.
>>>
>>>> Bo w slabszych autach i naszej "autostradowej" 130km/h taki nadbieg
>>>> ma sens.
>>
>>> Jak by ktoś nie wiedział, to w Polsce maksymalna dopuszczalna prędkość
>>> na autostradzie dla samochodów osobowych wynosi 140 km/godz.
>>
>> A kogo interesuje jakis kraik za Odra, co to nawet samochodow nie
>> produkuje ani nie kupuje :-)
> Ani nie oszukuje na emisji trujących spalin?
>> W Europie mamy przewaznie 130, acz z wyjatkami :-P
>>
> A w Australii?
W Australii to nie wiem, ale w USA to jezdza na automatach :-)
>>> Zupełnie wystarczająca do tego, żeby w razie lekkiego poślizgu zabić
>>> się w mgnieniu oka.
>>
>> No ... wielokrotnie kląłem na Niemcow, ze pada mocno, a te cholery jada
>> 150.
>> I jakos sie nie zabijaja ...
>>
> Nieśmiertelni, czy co? A jednak śmiertelni
> http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczens
two/news-codziennie-w-niemczech-na-drogach-ginie-8-o
sob-w-polsce-mnie,nId,2172333
Tylko ze ich jest 100 mln. A samochodow maja jeszcze wiecej.
Wychodzi na to, ze jezdzi sie u nich ponad 2 razy bezpieczniej - mimo
wyzszych predkosci.
A moze wlasnie dlatego :-)
J.
-
18. Data: 2017-10-18 01:30:03
Temat: Re: Spalanie - wielkość opon
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2017-10-17 o 23:03, J.F. pisze:
> Tylko ze ich jest 100 mln. A samochodow maja jeszcze wiecej.
> Wychodzi na to, ze jezdzi sie u nich ponad 2 razy bezpieczniej - mimo
Ew. mniej niebezpiecznie. Dla tych, co zginęli lub zostali kalekami, to
zresztą bez znaczenia, że było "mniej niebezpiecznie".
> wyzszych predkosci.
> A moze wlasnie dlatego :-)
Jasne - pierdolnięcie przy 150 km/godz. jest jak wiadomo bardziej
"bezpieczne" niż, pierdolnięcie przy 90 km/godz.
Najbezpieczniej jest, jak się spotka czołowo dwóch znawców
bezpieczeństwa, każdy zapierdalający 150,-
-
19. Data: 2017-10-18 06:39:05
Temat: Re: Spalanie - wielkość opon
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 18.10.2017 o 01:30, Poldek pisze:
> Jasne - pierdolnięcie przy 150 km/godz. jest jak wiadomo bardziej
> "bezpieczne" niż, pierdolnięcie przy 90 km/godz.
> Najbezpieczniej jest, jak się spotka czołowo dwóch znawców
> bezpieczeństwa, każdy zapierdalający 150,-
Akurat zakładając, że jadą podobnymi samochodami to akurat na czołówkę
jest równie "bezpieczne" jak w betonową ścianę i bezpieczniejsze niż w
drzewo. Prękości się nie sumują w takim przypadku, przynajmniej nie w
prosty sposób - trzecia zasada dynamiki.
Shrek
-
20. Data: 2017-10-18 08:08:45
Temat: Re: Spalanie - wielkość opon
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 18 Oct 2017 01:30:03 +0200, Poldek napisał(a):
> W dniu 2017-10-17 o 23:03, J.F. pisze:
>> Tylko ze ich jest 100 mln. A samochodow maja jeszcze wiecej.
>> Wychodzi na to, ze jezdzi sie u nich ponad 2 razy bezpieczniej - mimo
>
> Ew. mniej niebezpiecznie. Dla tych, co zginęli lub zostali kalekami, to
> zresztą bez znaczenia, że było "mniej niebezpiecznie".
>> wyzszych predkosci.
>> A moze wlasnie dlatego :-)
>
> Jasne - pierdolnięcie przy 150 km/godz. jest jak wiadomo bardziej
> "bezpieczne" niż, pierdolnięcie przy 90 km/godz.
> Najbezpieczniej jest, jak się spotka czołowo dwóch znawców
> bezpieczeństwa, każdy zapierdalający 150,-
Ale sie nie spotkaja, bo dzieli ich barierka, nie to co u nas :-)
J.