-
Data: 2013-07-19 19:33:23
Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Fri, 19 Jul 2013 01:26:03 +0200, J.F. napisał(a):
> Dnia Fri, 19 Jul 2013 00:34:01 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>> Dnia Thu, 18 Jul 2013 23:05:35 +0200, anacron napisał(a):
>>>> Problem jest z pomiarem tak małych przepływów.
>>> Ale jesteśmy w stanie np. dokładnie ważyć zbiornik paliwa.
>> A ile tysięcy złotych byłbyś skłonny załacić za taką funkcję?
>
> No wiesz, wagi lazienkowe sa od ~30 zl.
> Ale fakt ze porzadne czujniki znacznie drozssze.
Tylko żeby zrobić to wagą łazienkową trzeba wymontować zbiornik ;)
Tak w samochodzie trzebaby zamontować tensometry pod zbiornikiem -
praktycznie 4 sztuki.
Ponieważ zbiornik nie ma swobody ruchu, to wskazywana wartość zmieniałaby
się w zależności jak mocno zbiornik jest przykręcony, więc potrzebujemy
jeszcze 4 mierzących nacisk z góry na zbiornik.
Od dolnych trzeba odjąć to co wskazują górne i już mamy masę... pod
warunkiem że samochód stoi i to na płaskim :-)
Więc idąc za ciosem montujemy akcelerometr który zmierzy lokalnie
"grawitację".
No i odpowiednio długo to całkując uda się uśrednić wpływ bezwładności
latającego w zbiorniku paliwa ;)
Mając już taką konstrukcję, można zająć się takim wprowadzeniem przewodów
do zbiornika żeby nie dokładały żadnych sił naciskających na zbiornik
niezależnie od temperatury.
No i węglowy absorber par paliwa i filtr paliwa też trzeba będzie gdzieś
przyczepić żeby się ważyły razem ze zbiornikiem, bo tam też paliwo się może
pochować.
A potem od spodu przyklei się do zbiornika jakieś błoto i cały misterny
plan idzie na grzyby :)
Myślę że lepiej pozostać przy klasycznym pływaku w zbiorniku :)
Następne wpisy z tego wątku
- 19.07.13 19:42 Tomasz Pyra
- 19.07.13 20:40 megrims
- 20.07.13 10:27 RoMan Mandziejewicz
- 20.07.13 11:47 John Kołalsky
- 20.07.13 11:54 John Kołalsky
- 20.07.13 11:56 John Kołalsky
- 20.07.13 11:58 John Kołalsky
- 20.07.13 12:00 John Kołalsky
- 20.07.13 12:04 John Kołalsky
- 20.07.13 12:06 John Kołalsky
- 20.07.13 13:18 Sebastian Biały
- 20.07.13 13:20 Sebastian Biały
- 20.07.13 13:22 Sebastian Biały
- 20.07.13 23:05 tá´Ź
- 21.07.13 10:14 John Kołalsky
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zakaz wjazdu
- Nie zawsze wchodzi jedynka
- Samochody na wodę
- miszczowie parkowania
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
Najnowsze wątki
- 2025-03-22 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-22 Warszawa => NMS System Administrator <=
- 2025-03-22 Warszawa => Analityk IT (projekty z obszaru telco) <=
- 2025-03-22 Orzeczenie TSUE
- 2025-03-22 Warszawa => Operations Support Systems (OSS) Team Leader <=
- 2025-03-22 Warszawa => Scrum Master <=
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Warszawa => BI Developer / Analityk BI <=
- 2025-03-22 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-03-21 Zakaz wjazdu
- 2025-03-21 Nie zawsze wchodzi jedynka
- 2025-03-21 Samochody na wodę
- 2025-03-20 miszczowie parkowania
- 2025-03-20 "Wuj dobra rada" z KDAB rozważa: Choosing the Right Programming Language for Your Embedded Linux Device
- 2025-03-21 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst