-
261. Data: 2013-04-24 12:00:59
Temat: Re: Spalanie
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
co następuje:
>>>>> Na pewno mozna, ale co - wziac cegle i podlozyc pod pedal gazu,
>>>>> aby sie nie dalo wcisnac do oporu ?
>>>> A tego to nie wiem, co musisz zmienić.
>>>> IMO szybkośc przyspieszania trzeba wyczuć. Podreczniki eco mowią o
>>>> 70% mocy samochodu.
>>> Myslalem o znacznie wiekszym ograniczeniu, 70% mocy nadal duzo
>>> zlopie
>>>:-P
>> duzo ale krótko
>> osiagasz zakładana predkosc i potem jedziesz ze wzglednie stałą
>> predkoscia.
>
> Obawiam sie ze zakladana prze zemnie predkosc nie przystaje do zasad
> ekodrivingu i dlatego nic nie wychodzi :-)
> A pomoc na to moze ograniczenie mocy do 20-30% :-)
>
To z jaka predkoscia ty jezdzisz po miescie?
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?
Bo z jednej strony Wola i Ochota a z drugiej Brudno i Włochy.
-
262. Data: 2013-04-24 12:07:53
Temat: Re: Spalanie
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości
Dnia 2013-04-23 14:41, *J.F* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:
>> Mirku, ale mnie sie wydaje ze jezdze dosc przewidujaco, szczegolnie
>> znanymi trasami.
>> I co ? I wcale nie chce wyjsc malo :-(
>Może jednak nie do końca jeździsz przewidująco :)
Oczywiscie, mam np malo przewidywalna sygnalizacje :-)
>Faktem jest jednak niezaprzeczalnym, że efekty eco jazdy są najlepiej
>widoczne w jeździe miejskiej (przynajmniej u mnie jak próbuję ;) ).
>Poza miastem jeśli jest mały ruch to ciężko coś ugrać bez
>zmniejszenie średniej prędkości - w średnim lub dużym ruchu już
>łatwiej zobaczyć efekty.
Ja nie mam miernika zuzycia paliwa, to sprawa sie dodatkowo
komplikuje.
Tym niemniej efekt jest jaki jest - czy gnam, czy sie wloke, a
spalanie i tak dosc przypadkowe, ale w granicach 20%, nie ma tak ze
pojade o polowe oszczedniej.
Musialbym chyba jechac 60/90 i 40/50 :-)
J.
-
263. Data: 2013-04-24 12:49:26
Temat: Re: Spalanie ...
Od: Bydlę <p...@g...com>
On 2013-04-23 22:34:12 +0200, "Jaskot" <f...@g...pl> said:
>
> Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości
> news:kl6qhh$eg7$1@cougar.axelspringer.pl...
>>
>> To raz jeszcze: jak miernik wskazuje zużycie jednego litra?
>>
>> --
>> Bydlę
>
> Lekcja skończona.
1. A miałeś szansę się czegoś nauczyć
2. there is no step two.
--
Bydlę
-
264. Data: 2013-04-24 16:12:18
Temat: Re: Spalanie
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:2...@b...poznan.pl...
> Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w
> poprzednim odcinku co następuje:
>
>>>> Na pewno mozna, ale co - wziac cegle i podlozyc pod pedal gazu, aby
>>>> sie nie dalo wcisnac do oporu ?
>>> A tego to nie wiem, co musisz zmienić.
>>> IMO szybkośc przyspieszania trzeba wyczuć. Podreczniki eco mowią o
>>> 70% mocy samochodu.
>>
>> Myslalem o znacznie wiekszym ograniczeniu, 70% mocy nadal duzo zlopie
>>:-P
>>
> duzo ale krótko
> osiagasz zakładana predkosc i potem jedziesz ze wzglednie stałą
> predkoscia.
Nie da się, bo co chwilę przeszkadza jakiś kapelusznik, który założył sobie
niższą.
>
>>>> No i o tym mowa, bez zmiany stylu jazdy chyba spadku nie bedzie, a
>>>> zmieniac ... nie chce :-P
>>> Taki madry, siwy człowiek powiedział kiedys, że tylko glupcy robiąc
>>> to samo oczekują innych rezultatów.
>>> No offence ;-)
>>
>> Tym niemniej cos mi sie widzi ze dochodzimy do meritum - oszczednie,
>> czyli kapeluszniczo :-)
>
> Rozumiem, ze ten usmieszek to ironia?
A dlaczego tak sądzisz?
-
265. Data: 2013-04-24 16:13:11
Temat: Re: Spalanie
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:2...@b...poznan.pl...
> Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w
> poprzednim odcinku co następuje:
>
>>>>>> Na pewno mozna, ale co - wziac cegle i podlozyc pod pedal gazu,
>>>>>> aby sie nie dalo wcisnac do oporu ?
>>>>> A tego to nie wiem, co musisz zmienić.
>>>>> IMO szybkośc przyspieszania trzeba wyczuć. Podreczniki eco mowią o
>>>>> 70% mocy samochodu.
>>>> Myslalem o znacznie wiekszym ograniczeniu, 70% mocy nadal duzo
>>>> zlopie
>>>>:-P
>>> duzo ale krótko
>>> osiagasz zakładana predkosc i potem jedziesz ze wzglednie stałą
>>> predkoscia.
>>
>> Obawiam sie ze zakladana prze zemnie predkosc nie przystaje do zasad
>> ekodrivingu i dlatego nic nie wychodzi :-)
>> A pomoc na to moze ograniczenie mocy do 20-30% :-)
>>
> To z jaka predkoscia ty jezdzisz po miescie?
Pewnie jak każdy normalny kierowca uzależnia ją od warunków.
Np. na Katowickiej 120, a na Starym Rynku 20. ;-)
-
266. Data: 2013-04-24 16:14:42
Temat: Re: Spalanie
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:
>>> inną zasadą (nawet bym powiedział najważniejszą) eco drivingu
>>> (prawdziwego) jest przewidywanie sytuacji na drodze, żeby tego hamulca
>>> używać jak najmniej.
>>
>> No wiem, pisałeś.
>> Tyle że to oznacza też mniejsze (mniej częste) używanie gazu i o to mi
>> szło.
>
> Jeśli tak to rozumiesz to racja. Im więcej hamowania silnikiem tym mniej
> statystycznie się gazu używa, ale nie oznacza to "A jak gazu używasz, to i
> musisz częsciej używać hamulca" tylko --> A jak gazu *nadmiernie* używasz,
> to i musisz częsciej używać hamulca:)
I dochodzimy do podstawowej różnicy, co dla kogo znaczy "nadmiernie".
Mi "nadmiernie" to w Bednarach, torze Poznań lub Kąkolewie wychodziło. ;-)
-
267. Data: 2013-04-24 19:00:51
Temat: Re: Spalanie
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
co następuje:
> Pewnie jak każdy normalny kierowca uzależnia ją od warunków.
> Np. na Katowickiej 120, a na Starym Rynku 20. ;-)
Pokazesz mi jak na Katowickiej jedziesz te 120? ;-P
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."
Frank Herbert
-
268. Data: 2013-04-24 19:30:26
Temat: Re: Spalanie
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Wed, 24 Apr 2013 17:00:51 +0000 osobnik zwany Budzik
napisał:
> Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
> poprzednim odcinku co następuje:
>
>> Pewnie jak każdy normalny kierowca uzależnia ją od warunków. Np. na
>> Katowickiej 120, a na Starym Rynku 20. ;-)
>
> Pokazesz mi jak na Katowickiej jedziesz te 120? ;-P
nie pokaże. Już parę razy go prosiłem, zeby pokazał filmik
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
269. Data: 2013-04-24 21:39:50
Temat: Re: Spalanie
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:2...@b...poznan.pl...
> Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
> poprzednim odcinku co następuje:
>
>> Pewnie jak każdy normalny kierowca uzależnia ją od warunków.
>> Np. na Katowickiej 120, a na Starym Rynku 20. ;-)
>
> Pokazesz mi jak na Katowickiej jedziesz te 120? ;-P
Mowa oczywiście o trasie, a nie ulicy Katowickiej.
Chcesz zobaczyć - to tylko powiedz gdzie i kiedy.
-
270. Data: 2013-04-24 22:30:17
Temat: Re: Spalanie ... metoda ?
Od: "Jaskot" <f...@g...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości news:24042013.460F8668@budzik61.poznan.pl...
>
> Jak masz 40 litrowy zbiornik to 1/4 moze zapewne pokazywac zarówno 8 jak i
> 14 litrów.
1/4 to znaczy 1/4. Za każdym razem wskaźnik pokazuje tę samą wartość.
Nie jest tak, że za pierwszym razem 1/4 a za drugim razem 1/5 lub 5/16.
Oczywiście, błąd pomiaru istnieje, ale należy go minimalizować robiąć odczyt
w odpowiednich warunkach. Na pewno przechył samochodu za każdym razem
musi być taki sam, lub najbliższy tego samego, w każdej płaszczyźnie.
Są jeszcze inne warunki, ale nie mam zamiaru
robić wykładu na temat jak uzyskać powtarzalność wyników.
Przyznaję, że metoda pomiaru "lanie pod korek" jest dokładniejsza.