  • 261. Data: 2013-04-24 12:00:59
    Temat: Re: Spalanie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Obawiam sie ze zakladana prze zemnie predkosc nie przystaje do zasad
    > ekodrivingu i dlatego nic nie wychodzi :-)
    > A pomoc na to moze ograniczenie mocy do 20-30% :-)

    To z jaka predkoscia ty jezdzisz po miescie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

  • 262. Data: 2013-04-24 12:07:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości
    Dnia 2013-04-23 14:41, *J.F* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    >Może jednak nie do końca jeździsz przewidująco :)

    Oczywiscie, mam np malo przewidywalna sygnalizacje :-)

    >Faktem jest jednak niezaprzeczalnym, że efekty eco jazdy są najlepiej
    >widoczne w jeździe miejskiej (przynajmniej u mnie jak próbuję ;) ).
    >Poza miastem jeśli jest mały ruch to ciężko coś ugrać bez
    >zmniejszenie średniej prędkości - w średnim lub dużym ruchu już
    >łatwiej zobaczyć efekty.

    Ja nie mam miernika zuzycia paliwa, to sprawa sie dodatkowo
    komplikuje.

    Tym niemniej efekt jest jaki jest - czy gnam, czy sie wloke, a
    spalanie i tak dosc przypadkowe, ale w granicach 20%, nie ma tak ze
    pojade o polowe oszczedniej.
    Musialbym chyba jechac 60/90 i 40/50 :-)

    J.

  • 263. Data: 2013-04-24 12:49:26
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-04-23 22:34:12 +0200, "Jaskot" <f...@g...pl> said:

    > Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Lekcja skończona.

    1. A miałeś szansę się czegoś nauczyć
    2. there is no step two.

    --
    Bydlę

  • 264. Data: 2013-04-24 16:12:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:2...@b...poznan.pl...
> [...]
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > duzo ale krótko
    > osiagasz zakładana predkosc i potem jedziesz ze wzglednie stałą

    Nie da się, bo co chwilę przeszkadza jakiś kapelusznik, który założył sobie
    niższą.

    > Rozumiem, ze ten usmieszek to ironia?

    A dlaczego tak sądzisz?

  • 265. Data: 2013-04-24 16:13:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:2...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > To z jaka predkoscia ty jezdzisz po miescie?

    Pewnie jak każdy normalny kierowca uzależnia ją od warunków.
    Np. na Katowickiej 120, a na Starym Rynku 20. ;-)

  • 266. Data: 2013-04-24 16:14:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:

    > Jeśli tak to rozumiesz to racja. Im więcej hamowania silnikiem tym mniej
    > statystycznie się gazu używa, ale nie oznacza to "A jak gazu używasz, to i
    > musisz częsciej używać hamulca" tylko --> A jak gazu *nadmiernie* używasz,
    > to i musisz częsciej używać hamulca:)

    I dochodzimy do podstawowej różnicy, co dla kogo znaczy "nadmiernie".
    Mi "nadmiernie" to w Bednarach, torze Poznań lub Kąkolewie wychodziło. ;-)

  • 267. Data: 2013-04-24 19:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Pewnie jak każdy normalny kierowca uzależnia ją od warunków.
    > Np. na Katowickiej 120, a na Starym Rynku 20. ;-)

    Pokazesz mi jak na Katowickiej jedziesz te 120? ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

  • 268. Data: 2013-04-24 19:30:26
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 24 Apr 2013 17:00:51 +0000 osobnik zwany Budzik
    napisał:

    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > Pokazesz mi jak na Katowickiej jedziesz te 120? ;-P

    nie pokaże. Już parę razy go prosiłem, zeby pokazał filmik

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 269. Data: 2013-04-24 21:39:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:2...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > Pokazesz mi jak na Katowickiej jedziesz te 120? ;-P

    Mowa oczywiście o trasie, a nie ulicy Katowickiej.
    Chcesz zobaczyć - to tylko powiedz gdzie i kiedy.

  • 270. Data: 2013-04-24 22:30:17
    Temat: Re: Spalanie ... metoda ?
    Od: "Jaskot" <f...@g...pl>

    wiadomości news:24042013.460F8668@budzik61.poznan.pl...

    > Jak masz 40 litrowy zbiornik to 1/4 moze zapewne pokazywac zarówno 8 jak i
    > 14 litrów.

    1/4 to znaczy 1/4. Za każdym razem wskaźnik pokazuje tę samą wartość.
    Nie jest tak, że za pierwszym razem 1/4 a za drugim razem 1/5 lub 5/16.
    Oczywiście, błąd pomiaru istnieje, ale należy go minimalizować robiąć odczyt
    w odpowiednich warunkach. Na pewno przechył samochodu za każdym razem
    musi być taki sam, lub najbliższy tego samego, w każdej płaszczyźnie.
    Są jeszcze inne warunki, ale nie mam zamiaru
    robić wykładu na temat jak uzyskać powtarzalność wyników.
    Przyznaję, że metoda pomiaru "lanie pod korek" jest dokładniejsza.