eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySpadek ciśnienia w oponach ze spadkiem temperaturyRe: Spadek ciśnienia w oponach ze spadkiem temperatury
  • Data: 2022-09-28 13:44:17
    Temat: Re: Spadek ciśnienia w oponach ze spadkiem temperatury
    Od: ii <i...@o...invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 27.09.2022 o 13:46, J.F pisze:
    > On Tue, 27 Sep 2022 13:21:26 +0200, ii wrote:
    >> W dniu 27.09.2022 o 11:09, J.F pisze:
    >>> On Tue, 27 Sep 2022 08:05:41 +0200, Jacek wrote:
    >>>> W dniu 23.09.2022 o 23:11, ii pisze:
    >>>> Mam pytanie: czy szanowny Kolega zakończył edukację na szkole
    >>>> podstawowej? Tak tylko pytam, bo w pierwszej klasie szkoły
    >>>> ponadpodstawowej uczy się na fizyce o równaniu Clapeyrona pV=nRT.
    >>>> Pomijając "głupoty" jak stała gazowa, liczba moli i objętość opony mamy p~T.
    >>>> Jeżeli przy 20 stopniach mamy ciśnienie 1,8, to przy 0 st. C mamy 1,7.
    >>>
    >>> Ale to tylko poczatek, bo dotyczy zbiornika o stalej objetosci.
    >>> A opona w ktorej spadlo cisnienie musi sie bardziej splaszczyc, aby
    >>> utrzymac ciezar samochodu.
    >>> Szczesliwie to raczej nie powoduje duzych zmian objetosci.
    >>
    >> Niskoprofilowa niespecjalnie spłaszcza się. Mało ma boku, na którym
    >> tylko jest podatna.
    >
    > To spusc powietrze calkowicie :-)

    Nie jest aż tak sztywna.

    >
    > Owszem, sa jakies opony "P zero".
    >
    >>> Osobiscie nigdy tego wplywu temperatury nie udalo mi
    >>> zauwazyc/zmierzyc, moze dlatego, ze duze zmiany temperatury sa raczej
    >>> rzadkie/powolne, powietrze moze uciec, te 0.1 bar to za malo, alby
    >>> byle jaki "cisnieniomierz" pokazal, a mnie tez nie chce sie co chwila
    >>> mierzyc cisnienia :-)
    >>
    >> No właśnie. Ja też nie mierzę często zakładając, że okazja jest przy
    >> serwisie opon. Ale przez ostatni rok ich nie serwisowałem i dużo stałem
    >> to w ogóle nie sprawdzałem od zmiany na zimowe :-) No i jakieś czujniki
    >> mam, więc nie bardzo przejmuję się spadkiem w jednej oponie. Tylko tu
    >> obie na jednej osi spadły a na drugiej nie. Chyba to jest najbardziej
    >> podejrzane. Ale to już mówiłem, trzeba monitorować napięcie akumulatora
    >> i teraz ciśnienie opon :-)
    >
    > Przeciez masz czujniki.

    W kołach. A ja teraz w chałpie siedzę.

    >
    > W ciagu paru tygo/dni sie dowiesz, czy to jakis przypadek, czy mala
    > dziurka :-)

    Jak wyżej. Jakim cudem?

    >
    >>> Zmierzyc kiedys o zimny poranku przed wyjazdem w trase, i po kilkuset
    >>> km autostrady zmierzyc na stacji, a potem znow zmierzyc o poranku ...
    >>
    >> Więc właśnie, samo jeżdżenie by już musiało zmieniać to ciśnienie
    >> bardziej niż temo. zewnętrzna.
    >
    > No, temperatura zewnetrzna w Polsce moze byc od -30 do +40, ze
    > sloneczkiem to moze nawet +50.

    No ale teraz nie jest ani -30 ani +40 tylko +10..+20. A przejazd może
    rozgrzewać oponę do tych +50. Więc wpływ jazdy jest znacznie większy niż
    wahań temp.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 11.10.22 16:51 pueblo
  • 12.10.22 02:22 ii

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: