-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!feeds.phibee-telecom.net!newsreader4.netcologne.de!news.n
etcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.ams4!peer.am
4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01
.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-
for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Spadek ciśnienia w oponach ze spadkiem temperatury
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <tgl7et$llr$1@news.icm.edu.pl> <tgu3rm$mct$1$Jacek@news.chmurka.net>
<15mjj3z57a3kd$.58a4pqk924aa$.dlg@40tude.net>
<tgumbv$5v2$2@news.icm.edu.pl>
Date: Tue, 27 Sep 2022 13:46:56 +0200
Message-ID: <10qdfeu6ff7bh$.1qa920iu01q0l$.dlg@40tude.net>
Lines: 51
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.4.174.119
X-Trace: 1664279217 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 559 83.4.174.119:53753
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3237
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2707349
[ ukryj nagłówki ]On Tue, 27 Sep 2022 13:21:26 +0200, ii wrote:
> W dniu 27.09.2022 o 11:09, J.F pisze:
>> On Tue, 27 Sep 2022 08:05:41 +0200, Jacek wrote:
>>> W dniu 23.09.2022 o 23:11, ii pisze:
>>> Mam pytanie: czy szanowny Kolega zakończył edukację na szkole
>>> podstawowej? Tak tylko pytam, bo w pierwszej klasie szkoły
>>> ponadpodstawowej uczy się na fizyce o równaniu Clapeyrona pV=nRT.
>>> Pomijając "głupoty" jak stała gazowa, liczba moli i objętość opony mamy p~T.
>>> Jeżeli przy 20 stopniach mamy ciśnienie 1,8, to przy 0 st. C mamy 1,7.
>>
>> Ale to tylko poczatek, bo dotyczy zbiornika o stalej objetosci.
>> A opona w ktorej spadlo cisnienie musi sie bardziej splaszczyc, aby
>> utrzymac ciezar samochodu.
>> Szczesliwie to raczej nie powoduje duzych zmian objetosci.
>
> Niskoprofilowa niespecjalnie spłaszcza się. Mało ma boku, na którym
> tylko jest podatna.
To spusc powietrze calkowicie :-)
Owszem, sa jakies opony "P zero".
>> Osobiscie nigdy tego wplywu temperatury nie udalo mi
>> zauwazyc/zmierzyc, moze dlatego, ze duze zmiany temperatury sa raczej
>> rzadkie/powolne, powietrze moze uciec, te 0.1 bar to za malo, alby
>> byle jaki "cisnieniomierz" pokazal, a mnie tez nie chce sie co chwila
>> mierzyc cisnienia :-)
>
> No właśnie. Ja też nie mierzę często zakładając, że okazja jest przy
> serwisie opon. Ale przez ostatni rok ich nie serwisowałem i dużo stałem
> to w ogóle nie sprawdzałem od zmiany na zimowe :-) No i jakieś czujniki
> mam, więc nie bardzo przejmuję się spadkiem w jednej oponie. Tylko tu
> obie na jednej osi spadły a na drugiej nie. Chyba to jest najbardziej
> podejrzane. Ale to już mówiłem, trzeba monitorować napięcie akumulatora
> i teraz ciśnienie opon :-)
Przeciez masz czujniki.
W ciagu paru tygo/dni sie dowiesz, czy to jakis przypadek, czy mala
dziurka :-)
>> Zmierzyc kiedys o zimny poranku przed wyjazdem w trase, i po kilkuset
>> km autostrady zmierzyc na stacji, a potem znow zmierzyc o poranku ...
>
> Więc właśnie, samo jeżdżenie by już musiało zmieniać to ciśnienie
> bardziej niż temo. zewnętrzna.
No, temperatura zewnetrzna w Polsce moze byc od -30 do +40, ze
sloneczkiem to moze nawet +50.
J.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i