  • 11. Data: 2010-09-10 08:59:20
    Temat: Re: Sony vs. bythom.com
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-09-10 09:08:53 +0200, "Marcin [3M]" <m...@g...pl> said:

    > To wie tylko Nikon...

    Jeśli nic nie przegapiłem, to zdaje się Nikon nie posiada własnej
    fabryki matryc i wszystko ałtsursuje, więc nie zdziwiłbym się zupełnie,
    gdyby te również dla nich robiło Sony. Bo kto jeszcze klepie matryce?
    Samsung, Panas, Kodak i to chyba tyle?

    de Fresz

  • 12. Data: 2010-09-10 09:02:04
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-09-10 09:34:29 +0200, Czornyj <m...@c...pl> said:

    > Człowiek budzi się rano w błogiej nieświadomości a tu nagle jeb -
    > okazuje się, że Canon nie umie robić sensorów, a Nikon jest tylko
    > żałosnym pionkiem w wielkiej grze prowadzonej przez Sony, które tak
    > naprawdę trzęsie jak chce całym rynkiem foto. Dawno nic mną tak nie
    > wstrząsnęło od czasu, gdy pewien ambasador niezbicie dowiódł, że
    > Alfiok jest lepszy od Hassela H3D-39...

    Ej, ale nie będziesz sobie robił z tego powodu krzywdy, prawda? ;-)

    A tak serio: "Sony does not need Nikon."
    Jaaaaaassssne, bardzo chciałbym zobaczyć co w Japonii robią z
    menadżerem, który spuszcza w kiblu klienta na ładnych dziesiąt milionów
    dolców rocznie.

    de Fresz

  • 13. Data: 2010-09-10 11:20:32
    Od: mt <t...@i...pl>

    de Fresz pisze:

> [...]
    > fabryki matryc i wszystko ałtsursuje, więc nie zdziwiłbym się zupełnie,
    > gdyby te również dla nich robiło Sony. Bo kto jeszcze klepie matryce?

    No i Canon :)

    --
    marcin

  • 14. Data: 2010-09-10 11:32:00
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-09-10 13:20:32 +0200, mt <t...@i...pl> said:

    > No i Canon :)

    Ooooo jaaaa głupia ci..! No tak, jakoś się mi przemknęli niezauważeni
    ;-) Pytanie czy Canon sprzedaje swoje matryce innym? Zdaje się jeszcze
    Fuji coś tam klepało, ale chyba głównie do kompaktów.

    de Fresz

  • 15. Data: 2010-09-10 12:10:39
    Od: mt <t...@i...pl>

    de Fresz pisze:

    > Ooooo jaaaa głupia ci..! No tak, jakoś się mi przemknęli niezauważeni
    > ;-) Pytanie czy Canon sprzedaje swoje matryce innym? Zdaje się jeszcze
    > Fuji coś tam klepało, ale chyba głównie do kompaktów.

    No Canon raczej nie opycha swoich matryc innym. Fuji już zrezygnowało z
    produkcji matryc większych niż 2/3'', chociaż jeżeli wciąż chcą
    przystąpić do m4/3 to raczej ze swoim sensorem, no i jest jeszcze
    Foveon, po dopracowaniu technologii mogłaby być to całkiem niezła
    alternatywa.

    --
    marcin

  • 16. Data: 2010-09-10 18:27:20
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > matryc i wszystko ałtsursuje, więc nie zdziwiłbym się zupełnie, gdyby te
    > również dla nich robiło Sony. Bo kto jeszcze klepie matryce? Samsung,

    Pamiętaj, że to technologia CMOS, więc należy zapytać, kto potrafi zrobić
    scalak 24x36mm+
    A to potrafili zrobić poza sony i canonem - w Tower semiconductor, w
    Migdal Haemek, Izrael. I to 7 lat temu.

  • 17. Data: 2010-09-13 08:44:02
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-09-10 20:27:20 +0200, "Marcin [3M]" <m...@g...pl> said:

    > Pamiętaj, że to technologia CMOS, więc należy zapytać, kto potrafi
    > zrobić scalak 24x36mm+
    > A to potrafili zrobić poza sony i canonem - w Tower semiconductor, w
    > Migdal Haemek, Izrael. I to 7 lat temu.

    Zrobić to jedno (choć tu ważniejsze jest nie tyle samo zrobienie, co
    końcowe efekty), ale dostarczać w tysiącach sztuk zgodnie z
    harmonogramem, to drugie. Aczkolwiek nie wątpię, że gdyby Sony wypięło
    się na Nikona, to znajdzie się ktoś, komu będzie się chciało schylić po
    te pieniądze, choć krótkofalowo byłyby możliwe problemy z np. jakością
    pierwszych matryc czy dostępnością nowego sprzętu lub dużym opóźnieniem
    nowego modelu.

    de Fresz

  • 18. Data: 2010-09-14 11:16:00
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

> [...]
    > krótkofalowo byłyby możliwe problemy z np. jakością pierwszych matryc czy
    > dostępnością nowego sprzętu lub dużym opóźnieniem nowego modelu.

    Ale o to chodzi, że do D3/D700/D3s robią poza Sony... Przynajmniej wiele na
    to wskazuje.
    Poza linkiem dodam od siebie - wszystkie "sonowate" matryce uzyte w Nikonie
    mają swoje odpowiedniki w sprzęcie innych marek (A90-D3x, A700-D300 itp).
    W przypadku D3/D700 tak nie jest...