  • 11. Data: 2010-08-25 12:40:54
    Temat: Re: Sony stworzyło nową kategorię cyfrówek
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 25.08.2010 Waldek Godel <n...@o...info> napisał/a:

    > był jeszcze Canon EOS-1n RS z tą samą technologią. Ale wtedy zaczynały już
    > powoli wkraczać cyfrówki.
    > Tyle, że w analogach to nie miało aż tylu zalet, żeby usprawiedliwiać zakup
    > kolejnego sprzętu (lub zmianę)

    Nie wiem jakiej wielkości są punkty AF detekcji fazy, ale jak niewiele większe
    od pixli na matrycy, albo ich powiedzmy 3x3 czy 4x4 to nie wiem czy nie lepiej
    je wbić w matryce i maskować softowo niż dawać lustro w ogóle - rozwiązało
    by to też mechaniczny problem odległości czujników i matrycy (byłyby takie
    same). No chyba że jednak duże są.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 12. Data: 2010-08-25 12:44:09
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Vituniu wrote:

    > Co najmniej 80%.
    > Bo przeciez oni na pewno przewidzieli, ze wezmiesz na to
    > poprawke, wiec sami tez wzieli poprawke... :P

    Wystarczy mi nawet 20% żeby to rozwiązanie nie nadawało się do użytku.

  • 13. Data: 2010-08-25 12:45:16
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Sergiusz Rozanski wrote:

> [...]
    > by to też mechaniczny problem odległości czujników i matrycy (byłyby takie

    Fuji zapowiedziało kompakt, który ma punkty AF o wielkości jednego detektora na
    matrycy.

  • 14. Data: 2010-08-25 12:49:26
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia 25 Aug 2010 12:40:54 GMT, Sergiusz Rozanski napisał(a):

> [...]
    > by to też mechaniczny problem odległości czujników i matrycy (byłyby takie

    Przecież to ostatnio zrobił Fujifilm w swoim kompakcie.

  • 15. Data: 2010-08-25 12:55:35
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Marcin [3M] napisał(a):

    > EOS RT skończył marnie, był wyprzedawany za grosze... W cyfrówkach może
    > nadać się do AF-a przy filmach,

    W tych nowych Sony z nieruchomym lustrem autofokus przy filmowaniu
    działa szybko i precyzyjnie, ale... tylko przy obiektywie otwartym na
    pełną dziurę.

    (za Luminous Landscapes)

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 16. Data: 2010-08-25 12:55:51
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 25.08.2010 Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl> napisał/a:

    > Przecież to ostatnio zrobił Fujifilm w swoim kompakcie.

    No to aparat Sony trafiony jak kulą w płot, bo to lusterko okazuje się tam
    całkowicie zbędne :) skoro czujniki da się wbić w matryce.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 17. Data: 2010-08-25 12:58:54
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Sergiusz Rozanski napisał(a):
    > No i oczywiście marketing: lustro nie lata więc da się 10kl/sek, ale w
    > slt-a33v już się nie da :D i mamy 7kl/s :) mimo 2Mpix miejszej matrycy! ;)

    Nie marketing tylko np procesor.

    > I trochę (30%) światła leci w gwizdek - co w nocy może oznaczać - widzę
    > ciemność na wyświetlaczu - no foto, gdzie klasyczne lusterko popstryka.

    Bzdura, każdy obiektyw winietuje, czasem w rogach masz -2EV i nie
    zauważysz. 30% to tylko ułamek EV. Różnica jak między dobrą a bardzo
    dobrą matrycą.

    --
    Mirek

  • 18. Data: 2010-08-25 13:00:26
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Wystarczy mi nawet 20% żeby to rozwiązanie nie nadawało się do użytku.

    Z czystej ciekawosci zapytam: Poniewaz?

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 19. Data: 2010-08-25 13:00:36
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 25.08.2010 Jan Rudziński <j...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    >
    > W tych nowych Sony z nieruchomym lustrem autofokus przy filmowaniu
    > działa szybko i precyzyjnie, ale... tylko przy obiektywie otwartym na

    W sumie czym bardziej zamknięty tym mniej potrzebny AF :)

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 20. Data: 2010-08-25 13:02:10
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Jan Rudziński napisał(a):
    > Cześć wszystkim

    > W tych nowych Sony z nieruchomym lustrem autofokus przy filmowaniu
    > działa szybko i precyzyjnie, ale... tylko przy obiektywie otwartym na
    > pełną dziurę.

    I właśnie w takich warunkach precyzyjne ostrzenie jest najbardziej
    potrzebne, bo najmocniej widać ewentualne błędy.

    --
    Mirek