    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Sonoff i jego pieszczoty
    Date: Tue, 2 Jan 2024 16:01:24 +0100

    On Tue, 2 Jan 2024 15:04:49 +0100, Mateusz Bogusz wrote:
> [...]
    ik-sterowany-WiFi-1/3179

    > A czekaj, na tym schemacie co podlinkowałeś, to piny są oznaczone i
    > widać że ten oznaczony L odpinają - więc domyślnie ok.
    >
    > Ja pisałem o takiej "wtyczce". Nie otwierałem, ale na lewym bolcu (i
    > lewej "dziurce") jest 0 Om, a na prawym OL. Czyli w tej "smart wtyczce"
    > rozłączane jest domyślnie N.
    >
    > https://sonoff.tech/product/smart-plugs/s26r2/

    Ogolnie - nie ma takiej zasady w Europie, ze "faza po lewej stronie".
    Tzn - chyba jest w UK, pokutuje w Polsce, często bez zrozumienia
    (a co z podwójnymi gniazdkami? No jak to co - faza nadal po lewej !).
    W lampkach często są pojedyncze wylączniki.

    Ale ... nagrzewnica powinna być do tego dostosowana, i oba przewody
    powinny być izolowane od zewnętrza.

    Jedyny przypadek, ktory miałem, to lampa "kreślarska", gdzie przewód
    szedł w rurce/profilu, i się sprzęgał pojemnosciowo z konstrukcją.
    A ja na twarzy jestem wyczulony na małe prądy.
    I w zależnosci od położenia wtyczki, mogła lampa delikatnie drażnić
    gdy włączona, albo gdy wyłączona.

    J.