  • Data: 2023-12-31 11:09:48
    Temat: Re: Sonoff i jego pieszczoty
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .12.2023 o 10:47 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > Mam 30mA założone. Czyli wychodzi na to, że prąd był po prostu mniejszy
    > niż 30mA? Ale jeżeli założyć że rozłączyło N a L w pełni przewodzi, to
    > większy prąd nie popłynął bo...byłem w gumowych klapkach i niczego
    > innego nie dotykałem drugą ręką?

    Tak dokładnie to podejrzewam. Mimo, że Cię "popieściło" to prąd był
    mniejszy niż 30mA.
    Za gówniaka regularnie mnie telepało 220V bo często naprawiałem coś na
    "żywca".
    Różnica między telepnięciem gdy byłem w pokoju na 2 piętrze w bloku, w
    ciapach, na dywanie a telepnieciem w ciapach w betonowej piwnicy była
    kolosalna, choć w oby przypadkach grzebałem w tym samym urządzeniu i pod
    tym samym napięciem. To były wczesne lata 80, o róznicówkach jeszcze nikt
    u nas nie słyszał.

    Różnicówka zadziała jak różnica prądu między L i N będzie większa od 30mA
    (w Twoim przypadku). Nie ma znaczenia czy prąd ucieka do ziemi przez N czy
    L.
    Jak zewrzesz L do PE to wywali najpierw bezpiecznik nadmiarowo prądowy
    zabezpieczający obwód i różnicówkę, jak zewrzesz N do PE to wybije tylko
    różnicówkę.

    > Grzałka oporowa ma 1050W. Ten sonoff dopuszczalne niby 16A. To choćby
    > opisali zbyt optymistycznie, to obciążam do 1/3.

    Ja bym tak nie zrobił, chyba, że ta grzałka ma jeszcze jakiś swój
    termostat i nie pracuje długo w cyklu.
    Oryginalne sonoffy są nawet dość przyzwoicie zrobione, między IN a OUT
    zazwyczaj jest dany gruby przewód, ale w torze rozwieranym przekaźnikiem
    masz zwykłe PCB (ocynowane) i parę miejsc gdzie ten kontakt może być
    gorszy i może dochodzić do grzania.

    TG