  • 41. Data: 2016-03-12 15:48:58
    Temat: Re: Sonda 2 - premiera 14.03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 12 Mar 2016 06:15:31 -0800 (PST), v...@g...com
    wrote:
    > Żarty żartami, ale parę ciekawych tematów się znajdzie.
    > Z drugiej strony są internety i dostęp do specjalistycznej wiedzy,
    > jest tez konkurencja dla takich programów.

    Cała sucha wiedza jest w sieci. Dlatego program musi się czymś
    wyróżniać, humorem czy celową prowokacją.
    No i musi być wodzianka.

    --
    Marek

  • 42. Data: 2016-03-12 16:43:05
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-03-12 13:36, AlexY wrote:
    > No cóż, najwyraźniej to nie jest/był program dla ciebie

    Nia załapałeś więc wyjasnie: programy z zacięciem naukowym wymagają
    nudnych kolesi gadających od rzeczy. Sonda była *znakomitym* programem z
    dwoma nudnymi jak flaki z olejem kolesiami. Niedzicki robił świetne
    programy bedąc jednoczesnie nudny jak przeciętny wykładowca i oglądałem.
    Rzecz w tym że jesli zamienimy tą formę na kilku cwaniaków w rytmie
    hiphopu to mamy takich video-blogów od groma. Sprawdzają się głwnie do
    tematyki "czy lepiej szpanować Apple czy Samsungiem" albo "czy wiecie że
    dinozaury miał zęby i były milutkie". Przykładowo jest mało
    prawdopodobne aby Dave z eevblog mógł występować w TV. Jest *nudny* i
    oglądalności by nie miał. Forma TV właśnie zanika a co lepszy jutubowcy
    robią niezłej jakości programy naukowe.

    >, zapewne
    > będziesz miał coś innego do oglądania

    Obejrze z ciekawości. Zredukuj proszę poziom personalnych docinek.

  • 43. Data: 2016-03-12 18:40:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 12 Mar 2016 16:43:05 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Nia załapałeś więc wyjasnie: programy z zacięciem naukowym wymagają
    > nudnych kolesi gadających od rzeczy. Sonda była *znakomitym*
    programem z
    > dwoma nudnymi jak flaki z olejem kolesiami.

    Oni byli nudni?? Raczysz żartować. Dałeś encyklopedyczny przykład jak
    się dorabia ideologię do swoich przekonań :).
    Zamiast tak dorabiać przyznaj, że po prostu nie lubiłeś Sondy :)

    --
    Marek

  • 44. Data: 2016-03-12 19:38:09
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-03-12 18:40, Marek wrote:
    > programem z
    > Oni byli nudni??

    Tak. Gadali o rzeczach których 80% społeczeństwa nie rozumiała. Mówili
    bez emocji, jesli się kłucili to była to zdecydowanie coś innego niż
    kłutnie w kolejkach po cukier. Byli nudni. A mimo to przyciągneli masę
    ludzi przed telewizory i wychowali setki tysięty obecnych inżynierów,
    wliczając mnie. Powody tego sa pewno rózne, wliczając w to chwile
    wytchnienia od raportów zjadów KC, kolejnego przeglądu filmu
    radzieckiego, DT itp. To było inne, czasy były inne. Problem w tym że
    chwilowo, mimo pojawienia się propagandy w TVP, istnieje tysiąc
    altrrnatywnych miejsc gdzie mozna znaleźć ciekawe informacje. Dlatego
    nie przypuszczam żeby jakikolwiek program naukowy miał szanse w tym
    kraju. Tu się kształci prawników i kopaczy rowów więc publiczności nie
    będzie. TV idzie do piachu. Na półce z gazetami mamy dwie gazety prawie
    naukowe i czterysta klonów "Pani Domu". Nie ma miejsca na taki program w
    społeczeństwie.

    Jedyna nadzieja że TVP zacznie być misyjna i bedzie produkowała nie
    zarabiające programy. Ale w to nie uwierzę bo w TVP nie ma ludzi z pasją.

    > Zamiast tak dorabiać przyznaj, że po prostu nie lubiłeś Sondy :)

    Wręcz przeciwnie - uwielbiałem. Kiepski z Ciebie psycholog. Czasem
    jednak trzeba spojrzeć krytycznie.

  • 45. Data: 2016-03-12 20:05:49
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-03-12 o 14:46, Marek pisze:

    > - Nowoczesne źródła światła. Jak się produkuje inteligentne żarówki LED
    > o deklarowanej żywotności 20 tys. godzin ale świecące tylko pół roku.

    Gratuluję inwencji, pełnej humoru, ale przytaczam tylko fragment, do
    którego mam komentarz specjalny: właśnie padł mi pierwszy LED, po
    okresie świecenie coś pomiędzy 2, a 3,5 miesiąca. Tyle że to był taki
    najtańszy, żaden markowy, pewnie z Chin.

    A co do tych Twoich "propozycji", to całkiem sporo nadaje się do
    realizacji! A to mi przypomina bon-mot pewnego powszechnie znanego
    jąkały, byłego opozycjonisty. Dotyczył kawałów o absurdach komuny,
    opowiadanych w okresie PRL-u:
    Wwwy nnie oppowiadajcie ttttakich dddowcipów, bbbo oni to... zrobią!

  • 46. Data: 2016-03-12 20:12:53
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Ghost pisze:

    > Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup

    > Naprawdę podobały ci się odcinki o chwastach?

    Nie wiem które masz na myśli, oglądałem to co mnie interesowało. To był
    program dla szerszej publiki niż elektronicy.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 47. Data: 2016-03-12 20:20:40
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > Nia załapałeś więc wyjasnie: programy z zacięciem naukowym wymagają

    Obawiam się że tylko Ty rozumiesz swoje porównania i aluzje.

    > nudnych kolesi gadających od rzeczy. Sonda była *znakomitym* programem z
    > dwoma nudnymi jak flaki z olejem kolesiami. Niedzicki robił świetne
    > programy bedąc jednoczesnie nudny jak przeciętny wykładowca i oglądałem.

    To jest odczucie dość subiektywne, nigdy nie zauważyłem aby byli nudni,
    może byłem zbyt zajęty chłonięciem wiedzy?

> [...]
    > prawdopodobne aby Dave z eevblog mógł występować w TV. Jest *nudny* i
    > oglądalności by nie miał. Forma TV właśnie zanika a co lepszy jutubowcy

    Dave'a nie cierpię za jego wrzaskliwy sposób wypowiedzi, dzieciakowi
    ostatnio zakazałem oglądać jutubera co tak samo darł japę recenzując
    gry, nieświadomie dzieciak zaczynał go naśladować. Więc całe szczęście
    że nie będzie tego w TV. Niestety poziom inteligencji zdaje się
    drastycznie obniżać więc TV musi iść za tym trendem.

    [..]
    > Obejrze z ciekawości. Zredukuj proszę poziom personalnych docinek.

    Docinek nie było, wyłącznie dobra rada. Aczkolwiek jak piszesz czegoś
    nie załapałem więc rada zbędna.

  • 48. Data: 2016-03-12 20:24:45
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    JaNus pisze:

> [...]
    > okresie świecenie coś pomiędzy 2, a 3,5 miesiąca. Tyle że to był taki
    > najtańszy, żaden markowy, pewnie z Chin.

    Kurde a mi już chyba z 5lat najtańsze nonamy z chin działają.

  • 49. Data: 2016-03-12 20:59:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 12 Mar 2016 19:24:45 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > Kurde a mi już chyba z 5lat najtańsze nonamy z chin działają.

    Na razie zauważyłem taką prawidłowość, że im mniejsza gabarytowo tym
    szybciej pada. I tak w rzeczy samej, "żarówki" 230V z gwintem E27
    faktycznie jak na razie święcą u mnie 4 rok, natomiast miniaturowe G9
    o mocy ok 5-7W padają po kilku miesiącach.
    Wiedzą Rozebrałem jedną by sprawdzić poszczególne diody. Okazało się,
    że wszystkie są spalone a jedna ma nawet wypaloną czarną dziurkę. A
    liczyłem, że to tylko problem z układem ich zasilania.

    Szkoda, że te żarówki są ciężko rozbieralne aby nie było można sobie
    po prostu wymienić pojedynczy komponent.

    --
    Marek

  • 50. Data: 2016-03-12 21:07:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 12 Mar 2016 19:38:09 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Tak. Gadali o rzeczach których 80% społeczeństwa nie rozumiała.
    Mówili
    > bez emocji, jesli się kłucili to była to zdecydowanie coś innego
    niż

    To jedynie Twoja subiektywna ocena niepoparta faktami, wręcz
    sprzeczna z nimi.

    > Wręcz przeciwnie - uwielbiałem. Kiepski z Ciebie psycholog. Czasem
    > jednak trzeba spojrzeć krytycznie.

    Sorry ale jak sie uwielbiało to się nie krytykuje w taki sposób.
    Twoje wypowiedzi zdradzają cechy dysonansu poznawczego.
    Nie do końca wyczuwam po co to robisz i nie zamierzam dalej wciągnąć
    się w tą prowokację.

    --
    Marek