  • 131. Data: 2016-03-15 07:56:26
    Temat: Re: Sonda 2 - premiera 14.03
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    On Thursday, 10 March 2016 19:01:54 UTC, Marek wrote:
    > Już w poniedziałek 14.03 o godz. 21:50 premiera dwóch pierwszego i
    > drugiego odcinka Sondy 2.
    > Jestem pełen obaw bo fragmenty programu raczej formuły dawnej Sondy
    > nie przypominają....
    >
    > --
    > Marek

    Program nie był taki zły, pamietajmy, że pierwsze odcinki starej Sondy, jej forma
    mocno się różniła od tej, którą wszyscy zapamiętaliśmy, ten program sie rozwijał,
    ewoluował, tak samo będzie pewnie ze Sondą 2.

  • 132. Data: 2016-03-15 10:57:08
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > dziś poglądem, że nie należy w szkołach objaśniać świata modelem Bohra,
    > gdyż albowiem jest on nieprawdziwym. Ludzie ci szaleni, wyraziciele
    > krytykowanego poglądu, może wiedzą na temat atomu więcej od starego
    > Nielsa, ale tak poza tym, to nie mają wszystkich klepek w porządku.
    >
    > Mnie pasuje to, co powiedział Szwejk -- "nie wszyscy mogą być mądrzy".
    > Zgadzam się też bez reszty z dalszymi konkluzjami -- "bo gdyby wszyscy
    > ludzie byli mądrzy, to na świecie byłoby tyle rozumu, że co drugi
    > człowiek zgłupiałby z tego". Wyżej wzmiankowanych już to dotknęło.

    Jeśli komuś faktycznie tak odbiło (nie słyszałem), że chce wyeliminować
    przybliżone modele z nauczania to najpierw trzeba by chyba spadające jabłko
    opisywać zagięciem czasoprzestrzeni (o ile się nie mylę, bo słabo to
    ogarniam).
    P.G.

  • 133. Data: 2016-03-15 10:59:52
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    re pisze:

    > Skoro o tym mowa ... który .. tfu Samsung to ma ?

    M.in. UE48HU7500.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 134. Data: 2016-03-15 11:05:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w
> [...]
    >wyeliminować przybliżone modele z nauczania to najpierw trzeba by
    >chyba spadające jabłko opisywać zagięciem czasoprzestrzeni (o ile się

    Juz jest problem - na fizyce ciagle ucza modelu Bohra, na chemii ucza
    o orbitalach ... i to w sumie jeszcze za moich czasow bylo.

    J.

  • 135. Data: 2016-03-15 11:09:18
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Juz jest problem - na fizyce ciagle ucza modelu Bohra, na chemii ucza o
    > orbitalach ... i to w sumie jeszcze za moich czasow bylo.

    I nazywają to "elementami fizyki współczesnej". :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 136. Data: 2016-03-15 14:55:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:
    >I nazywają to "elementami fizyki współczesnej". :-)

    nie wiem jak teraz, dawniej katowali konfiguracjami elektronowymi na
    chemii.
    2s6p costam - i podaj jak to wyglada np dla uranu :-)

    J.

  • 137. Data: 2016-03-15 15:24:27
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > nie wiem jak teraz, dawniej katowali konfiguracjami elektronowymi na
    > chemii.

    Mnie też "katowali", tzn. lubiłem to, ale mnie by pewnie prof. Znanicki
    zaliczył do typu "zboczeniec nadnormalny". ;-)

    > 2s6p costam - i podaj jak to wyglada np dla uranu :-)

    IIRC dla aktynowców coś się w regułkach Pauliego rypie, ale problemu
    nie ma, bo polska szkoła taktownie o tym nie wspomina. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 138. Data: 2016-03-15 17:24:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

> [...]
    > przybliżone modele z nauczania to najpierw trzeba by chyba spadające
    > jabłko opisywać zagięciem czasoprzestrzeni (o ile się nie mylę, bo

    A ja niestety słyszałem. O jabłku też, że nie wolno o tym mówić jak to
    pan Newton sobie kombinował, tylko należy wyraźnie zastrzec, że to jest
    nieprawda. Z takimi trudno o czymś rozmawiać.

    Towarzysko, to ja gadam z różnymi. Kiedyś na przykład gwarzyliśmy
    z psychologiem. Tłumaczył o co chodzi w tych wszystkich dys-cośtam.
    Z jego praktyki wynikało, że najwięcej trudności szkolnych przysparza
    taka przypadłość, która zaciera różnicę między rzeczami ważnymi,
    a nieważnymi. Ktoś taki probuje wszysto zapamiętać, wszystko zapisać
    a tak się nie da. Wezwany do odpowiedzi mówi po kolei co wie, więc
    może zacząć od jakichś szczegółów (o których nie wie, że nie są
    tak istotne). Więc sprawia wrażenie nieprzygotowanego nieuka, który
    cos inprowizuje, więc dasaje najwyżej dwa z plusem.

    Trudno z kogoś takiego zrobić na przykład inżyniera, bo bedzie liczył
    skrócenie relatywistyczne pociągu (czytał o tym książkę w szkole
    podstawowej, zapamiętał sobie). Albo myślał o orbitalach przy
    zobojętnianiu kwasu zasadą. Ale da się, ciężką pracą można wyciągnąć
    z każdego dys-cośtam. Tylko dlaczego ci, których nie udało się
    zreedukować muszą wypowiadać się na temat progrsmów nauczania dla
    kolejnych pokoleń?

    --
    Jarek

  • 139. Data: 2016-03-15 21:29:06
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Oglądałeś Sondę, bo nie miałeś innego wyjścia.
    > Nie było internetu, nie było w zasadzie komputerów. Czekało się aż
    > wyjdzie nowy Młody Technik, albo Elektronik.
    > ---
    > Radio* ?

    A w tym radio to co było ciekawego? Opis jak coś wygląda? ;)

    > Do księgarni w zasadzie nie
    > było po co chodzić, bardzo mało pozycji ciekawych dla elektroników się
    > pokazywało. Zdobycie schematu czegoś fajnego, albo katalogu elementów
    > też nie było proste.
    > ---
    > Zdobycie pełnowartościowej części nie było proste :-)

    Fakt, ale proste podzespoły (a takie były raczej pełnowartościowe) też
    pozwalały na budowę ciekawych urządzeń.

    > Sonda była ciekawa, bo była jakimś oknem na świat, choć teraz z
    > perspektywy czasu widzę, że była czasami okropnie naiwna - taka
    > "inżynierska bez zastanowienia praktycznego".
    > ---
    > Ojej, a dzisiaj jakąś sztuczną rybę zbudowali i co z tego ? :-)

    Faktycznie. Gość mówi, że na zaliczenie... 40 letni na oko gość...
    student... proszę Cie...
    Gdyby trochę poszperali, to by Festo odkryli ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 140. Data: 2016-03-17 00:49:11
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-03-10 20:01, Marek wrote:
    > Już w poniedziałek 14.03 o godz. 21:50 premiera dwóch pierwszego i
    > drugiego odcinka Sondy 2.
    > Jestem pełen obaw bo fragmenty programu raczej formuły dawnej Sondy nie
    > przypominają....

    takie podsumowanie:
    http://www.fakt.pl/plotki/afera-z-sonda-2-autor-mare
    k-siudym-zaatakowal-prezentera-tomasza-rozka,artykul
    y,618498.html