  • 61. Data: 2020-05-08 11:59:26
    Temat: Re: Sokratesa cd.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.05.2020 o 06:59, Budzik pisze:

    > Z uwazaniem zgoda.
    > Ale jak ktos leci 140 po miescie i przed przejsciem zmienia pas to
    > bedziesz musiał zachowywac sie jak nerwowe spłoszone zweirze zeby kazdego
    > takiego zauwazyc.
    > Naprawde chcesz taki wymog postawic przed pieszymi?

    Dlaczego tylko 140 - skoro mam się spodziewać kogo jadącego 140@50 to
    czemu nie 210? I czemu nie pod prąd. Albo skoro uznajemy ze można mieć w
    dupie pierwszeństwo dane przepisami ogólnymi to czemy mam się nie
    spodziewać idioty jadącego 140 na czerwonym? W sumie czemu mam się nie
    spodziwać w przejściu podziemnym - kilka przypadków już było.

    --
    Shrek

  • 62. Data: 2020-05-08 12:34:03
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Coś było z jakimś Mercem, co podobno sam przyspieszył.
    Serwis potwierdził.
    Drogo musiało męża kierowniczki kosztować, no ale to nie Tata ;-)
    Swoją drogą mi kiedyś wciśnięty pedał zaczepiał się o dywanik, aż się ździwiłem.

    -----
    > Nie spotkałem się z taką awarią samochodu, gdzie przyspiesza ona do 136 i
    agresywnie zapierdala po mieście.

  • 63. Data: 2020-05-08 12:34:58
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kodeksowo od 8 w górę?
    Będzie grzeczny podziel na pół.

    -----

  • 64. Data: 2020-05-08 12:37:20
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, May 8, 2020 at 11:59:28 AM UTC+2, Shrek wrote:

> [...]

    Ale raczej to sa "dobre rady" dla pieszych, raczej nikt nie kwestionuje 100% winy
    kierowcy. Po prostu jakie by te przepisy nie byly pieszy moze DODATKOWO zadbac sam o
    swoje bezpieczenstwo...

    Ja jako pieszy staram sie zawsze patrzec gdzie sie da..

    > Dlaczego tylko 140 - skoro mam się spodziewać kogo jadącego 140@50 to
    > czemu nie 210?

    ale dlaczego mialbys ich nie wypatrywac? ;)

    > I czemu nie pod prąd.
    to akurat zasze sprawdzam, tzn. patrze zawsze w obie strony (od czasow liceum, kiedy
    to omalo nie wpadlem pod ciezarowke jadaca byla jednokierunkowa jezdnia w przeciwna
    strone niz do tej pory (remont, zmiana organizacji), z przyzwyczajenia , nieswiadomie
    patrzylem tylko w jedna...)

    > dupie pierwszeństwo dane przepisami ogólnymi to czemy mam się nie
    > spodziewać idioty jadącego 140 na czerwonym?

    Tez sie spodziewam ;) w szczegolnosci samochodow skrecajacych na zielonych
    strzalkach...

    > spodziwać w przejściu podziemnym - kilka przypadków już było.
    Jak kilka, to do pominiecia... u nas w Krk byl kiedus przypadek, ze tramwaj wypadl z
    torow i scial zakret, tez sie nie spodziewam powtorki... ;)

    Ale typowe wykroczenia kierowcow calkiem powaznie biore pod uwage, dodatkowo moga byc
    spowodowane zawalem, zasnieciem, awaria... wg mnie sa na tyle prawdopodobne i realne,
    ze glupota jest je ignorowac...

  • 65. Data: 2020-05-08 12:40:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.05.2020 o 12:34, ąćęłńóśźż pisze:
    > Coś było z jakimś Mercem, co podobno sam przyspieszył.
    > Serwis potwierdził.

    Jakiś link?

    > Drogo musiało męża kierowniczki kosztować, no ale to nie Tata ;-)
    > Swoją drogą mi kiedyś wciśnięty pedał zaczepiał się o dywanik, aż się
    > ździwiłem.

    To prędzej tego typu "awaria" była;)

    --
    Shrek

  • 66. Data: 2020-05-08 12:42:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.05.2020 o 12:34, ąćęłńóśźż pisze:
    > Kodeksowo od 8 w górę?
    > Będzie grzeczny podziel na pół.

    Brzmi rozsądnie.

    --
    Shrek

  • 67. Data: 2020-05-08 12:48:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.05.2020 o 12:37, WS pisze:

    > Ale raczej to sa "dobre rady" dla pieszych, raczej nikt nie kwestionuje 100% winy
    kierowcy.

    No właśnie kwestionuje - każde "ale jednak sam sobie winien" _jest_
    kwestionowaniem winy kierowcy w 100%.

    > ale dlaczego mialbys ich nie wypatrywac? ;)

    Z tego samego powodu co nie miałbym wypatrywać meteorytów, procesji
    wielkanocnych i cholera wie czego jeszcze i gandalfa białego na koniu.
    Jakieś rozsądne ramy tego czego się spodziewamy w życiu mamy i tego się
    trzymamy. Inne podejście prowadzi do paranoi.

    > Tez sie spodziewam ;)

    taa.

    > w szczegolnosci samochodow skrecajacych na zielonych strzalkach...

    140 km/h:P

    > Ale typowe wykroczenia kierowcow calkiem powaznie biore pod uwage, dodatkowo moga
    byc spowodowane zawalem, zasnieciem, awaria... wg mnie sa na tyle prawdopodobne i
    realne, ze glupota jest je ignorowac...

    I typowego się spodziewam, ale wmawianie "winy" pieszemu że nie
    spodziewał się niespodziwanego jest... delikatnie mówiąc niepoważne.
    Jeszcze raz - spodziwając się, że można się poruszać z prędkościami
    austostradowymi po mieście należy zachować separację na poziomie 400
    metrów. Teraz wyjdź na ulicę i sprawdź czy widzisz jakiś samochód w tej
    odległości. Jak tak to dla bezpieczeństwa wroć do budynku:P

    --
    Shrek

  • 68. Data: 2020-05-08 12:50:39
    Od: N Tom <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Shrek w

    > Oczywiście, że tak.

    Nie dawniej niz w wątku pierwotnym o wypadku na "sokratesa" ci napisałem, że
    jestes pośrednio winny śmierci pieszego...

    Podtrzymuję!

    > Doniosłem

    Donieść możesz wiesz co i gdzie....

    > Sąd niech ocenia - ile jest za zabójstwo z zamiarem ewentualnym? Moim
    > zdaniem między 5 a 10 lat powinien dostać.

    Ty głupi chuj jesteś, bo dla zabójcy nie mniej niż 8 lat, a dla ciebie za
    manipulowanie powinno być dożywocie... IMHO ;P

    > Mam pomysła.

    Myśl jak się żoną zająć...

    > Od dziś robimy kurwę

    No fajnie, tylko co na to żona...

    > Nie rób kurwy

    Piłeś coś, czy tylko się odkażałeś?

    --
    'Tom N'

  • 69. Data: 2020-05-08 13:02:50
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, May 8, 2020 at 12:48:14 PM UTC+2, Shrek wrote:

    > No właśnie kwestionuje - każde "ale jednak sam sobie winien" _jest_
    > kwestionowaniem winy kierowcy w 100

    Nie, to tylko takie potoczne stwierdzenie, w zalozeniach "nie pomyslal, nie zadbal o
    swoje bezpieczenstwo, ..."

    Tak jakby gdzies praly sie 2 grupy kiboli, a ktos szedl chodniekiem miedzy nimi, bo
    przeciez ma prawo... ;) Jak oberwie winnym (przed sadem) bedzie kibol, ale zachowanie
    goscia mozna tak samo podsumowac ...

  • 70. Data: 2020-05-08 13:08:21
    Od: N Tom <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Shrek w

    kierowcy.

    > No właśnie kwestionuje - każde "ale jednak sam sobie winien" _jest_
    > kwestionowaniem winy kierowcy w 100%.

    Nie, ty jestes pośrednio winny, więc nie rób kurwy z logiki i nie pisz o
    100%

    > taa.

    I teraz clue debilizmu zielonego stwora:

    Wyciał swoje wypociny, bo odpowiedź by la zbyt mądra...

    > Jak kilka, to do pominiecia...
    > 140 km/h:P

    > Jak tak to dla bezpieczeństwa wroć do budynku

    Jeżeli masz szacunek dla bezpieczeństwa ruchu drogowego i prawa, to przestań
    pisać na grupy pl.soc.prawo, pl.misc.samochody

    TIA

    --
    'Tom N'