eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySokratesa cd.Re: Sokratesa cd.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!usenet.goja.nl.eu.org!aioe.org!peer02.ams4!peer.am4.highw
    inds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.n
    eostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mai
    l
    Subject: Re: Sokratesa cd.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5eb062a7$0$555$65785112@news.neostrada.pl> <r8r8s9$htm$1@dont-email.me>
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Tue, 5 May 2020 11:12:05 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.7.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <r8r8s9$htm$1@dont-email.me>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 66
    Message-ID: <5eb12de5$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    X-Trace: 1588669925 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17346 83.142.196.21:55068
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3947
    X-Received-Body-CRC: 4253918570
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2677523
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 05.05.2020 o 10:41, ToMasz pisze:
    > (...)
    >> Któryś jeszcze będzie szczekał, że wina zabitego, bo jak wchodził to
    >> nie wział pod uwagę, że samochód oddalony o ćwierć kilometra za pięć
    >> sekund go jebnie?
    >>
    > moim zdaniem, wina leży po stronie kierowcy BMW. Jednak o ile pamiętam,
    > nikt, ale to nikt wtedy nie pisał ze jest inaczej. Nieoczywisty był fakt
    > czy PRZED wejściem pieszy się rozglądał. koniec kropka.

    Nie - nieoczywisty był fakt, że zapiedalał 130 i wyprzedzał na
    przejściu. Przy tej prędkości możesz się rozglądać, a jak samocjód co ma
    cie pierdolnąć jest 200 metrów od ciebie schowany za innymi to nie
    przewidzisz. Inaczej oznaczałoby to zakaz przechodzenia jeśli cokolwiek
    jest w zasięgu wzroku, czyli generalnie zakaz, bo poza nocą zawsze masz
    jakiś samochód pół kilometra od ciebie (a tyle potrzeba na w miarę
    bezpieczną separacje przy tych prędkościach).

    > Przywołujesz zdarzenie z przed pół roku w jakim celu? (żeby Cie nie
    > denerwować - nie neguje, nie pochwalam - po prostu pytam).

    Bo pamiętam, że były głosy, że winien był pieszy. I że nie da się
    postawić zarzutu zabójstwa z zamiarem ewentualnym (podobno jednak
    będzie). No i że wcale nie jechał 130, bo skąd niby ktoś wie ile jechał
    (to akurat było proste - jeżdzili tym gratem i sprawdzali kiedy długość
    śladów się bedzie zgadzać).

    > Masz jakiś cel?

    Tak - żeby jeden z drugim "skoro potrącono pieszego, to znaczy że
    wtargnął" zastanowili się jeszcze raz nad swoimi przemyśleniami.

    > JA bym chciał zeby po naszych dyskusjach był
    > lepszy.

    Po większości nie będzie.

    > Więc ja uczę swoje dzieci żeby się rozglądały zanim wejdą na
    > pasy, mimo że mają pierwszeństwo.

    Ja też. A ponadto chcę, że jak ktoś kogoś na przejściu zabije to żeby
    poniósł adekwatną karę, a nie było gadanie "że pieszy zawsze trochę winny".

    TERAZ je nauczę, że w środku miasta
    > samochód który powinien jechać do 50km/h może jechać 136km/h, więc
    > DZIECI muszą zachować większą ostrożność POMIMO że mają pierwszeństwo. I
    > ja uważam ze świat wokół mnie będzie lepszy.

    Bzdura - nauczysz je, że mają się wogóle do jezdni nie zbliżać, bo nawet
    jak widzą zatrzymujące się samochody, to nie znaczy że 100 metrów za
    nimi nie jedzie idiota? W mieście stytuacja, gdy jesteś _pewny_ że nie
    ma żadnego poruszającego się samochodu w odległości pół kilometra się
    prawie nie zdarza. A nawet jak to zawsze może być taki co potnie 200 a
    nie 130.

    > Jeśli Ty i inne podobnie myślące osoby (nie oceniam, obserwuje tylko
    > komentarze) będziecie krzyczeć: dożywocie dla sprawcy, zabierać auta,
    > pieszy ma bezwzględne pierwszeństwo, to zginie mniej pieszych czy więcej?

    Oczywiście, że mniej - statystyki jednoznacznie pokazują, że w krajach
    gdzie nie uprawia się victim shaming w stosunku do zabitych pieszych
    ofiar jest znacząco mniej.


    --
    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: