  • 61. Data: 2015-02-02 21:30:03
    Temat: Re: Sniezyca
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 2 lutego 2015 21:21:40 UTC+1 użytkownik yabba napisał:

    > Na taki śnieg to właśnie potrzebne są dobre opony zimowe.
    >

    > --
    > Pozdrawiam,
    >
    > yabba

    Życie długie. Ciebie tez dopadnie trasa w zimie i nie piętnasto a dziesięcio
    centymetrowy śnieg. A pod nim szklanka. Bo przy dużych opadach zawsze pod spodem jest
    lód. Zimowymi oponami będziesz mógł sobie dziurę w dupie zatkać żeby gówno nie
    wylatywało.

  • 62. Data: 2015-02-02 21:48:42
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 2 Feb 2015 18:56:24 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:54cf6052$0$9028$6...@n...neostrada
    .pl...
    ps.com...
> [...]
    -storm-totals-downgraded-071248336.html

    > ROTFL !!!!
    > Nie mylisz aby z crossoverami?
    > Jak mierzyli osobówki to przeważnie miały niewiele więcej niż 10, crossovery
    > czy wersje cross-country często mają nie więcej niż 15.

    To jeszcze zależy jak mierzyć.

    Do najniższego punktu (jakiś wahacz, czy najniższy kawałek wydechu) pewnie
    faktycznie będzie w okolicach 10, ale taki efektywny prześwit żeby się
    zawiesić na śniegu to jest trochę wyżej - pewnie dopiero na wysokości
    podłogi, a ta jednak trochę wyżej bo 10cm wysokości to mają śpiące
    policjanty.

  • 63. Data: 2015-02-02 21:52:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 2 Feb 2015 14:30:08 +0100, J.F. napisał(a):

    > Akurat spadlo ~15 cm swiezego sniegu. I co ? I nie przeszkadza jezdzic
    > 100km/h :-)

    Po lotnisku nie przeszkadza, za to w mieście wystarczy 5cm i nigdzie nie
    pojedziesz bo staniesz w nieruchomym korku przez jakiegoś agenta na letnich
    oponach.

  • 64. Data: 2015-02-03 02:57:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Nie rozumiem, juz spadlo, a fotki jutro - co to, na wywolanie trzeba
    > czekac czy co ? :-)

    Nie, raczej o 2 w nocy nikt nie chodzi po mieście i fotek nie robi...
    Całą noc padalo, więc fotki wyszłyby najlepsze dziś rano.

    > http://news.travel.aol.com/gallery/the-worlds-best-p
    ictures/3865237/
    > http://blogs.cars.com/kickingtires/2011/02/the-cars-
    of-the-chicago-blizzard-of-2011.html

    > Ale to fotki z 2011.

    Wczoraj nie było aż tak źle, ale wiało mocno...
    Rano w niedzielę spadało dużo ciężkiego, mokrego śniegu.
    Umyłem sobie nim samochód :-) Odśnieżyłem tyle ile się
    dało, ale ciągłe padało, więc efekty mizerne. Potem, po południu,
    zaczęło mrozić i śnieg zmienił się z mokrego na suchy, puszysty.
    Raj dla narciarzy i deskarzy :-) Szkoda że blisko górek mało :-)
    I wieczór zaczęło tak wiać, że właściwie całe moje odśnieżanie
    poszło na marne, bo porobiłem przejścia - wybierając śnieg
    usypując dwie górki/zaspami i zaspy zadziałały jak "wiatrołapy"
    rano słabo było właściwie widać gdzie to przejście zrobiłem,
    bo po kolana było śniegu dookoła...
    Pleców nie czuję, ramion nie czuję a efekty mizerne :-)

    > I tu Kogutek ma racje - 50 cm czy 150 - zadna roznica, jechac sie nie da.

    kogutek pisał coś o 15cm.

    > Ale ... to przy ilu cm wysiedli z aut o poszli dalej piechota ? :-)

    To był specyficzny przypadek gdzie przy jeziorze Michigan (dodatkowe
    ilości śniegu tam zwykle spada gdy wilgoć znad jeziora się skrapla)
    jest droga z murkiem rozdzielającym pasy przeciwległej jazdy
    i jak się auto rozkraczyło z przodu i kierowca wysiadł i poszedł
    to Ci za nim nie bardzo mieli wyjście, bo ani ominąć, ani zawrócić...

    Wczoraj już szefowie Chicago postawili sobie na ambit aby się
    tamta sytuacja nie powtórzyła i 6 dużych odsnieżarek i solniczek
    jeździło po tym odcinku przy jeziorze tam i spowrotem cały dzień
    i była nawierzchnia bez śniegu.

  • 65. Data: 2015-02-03 10:23:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    Pszemol wrote:

    > Nie, raczej o 2 w nocy nikt nie chodzi po mieście i fotek nie robi...

    a co robią Ci wszyscy lokalni reporterzy?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 66. Data: 2015-02-03 10:37:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie, raczej o 2 w nocy nikt nie chodzi po mieście i fotek nie robi...

    to bylo po 14 naszego czasu ... w Chicago powinno wlasnie switac ..

    >Całą noc padalo, więc fotki wyszłyby najlepsze dziś rano.

    http://www.chicagotribune.com/news/local/breaking/ch
    i-blizzard-2015-chicago-photos-20150201-photogallery
    .html
    http://www.chicagotribune.com/news/local/breaking/ch
    i-chicago-blizzard-snowfall-totals-20150202-story.ht
    ml

    Dziwne jakies te cale, male takie :-)

    >>> http://news.travel.aol.com/gallery/the-worlds-best-p
    ictures/3865237/

    >kogutek pisał coś o 15cm.

    15 cm to mu sam wytykalem a zdjecie ma to dowodzic :-)

> [...]
    >i jak się auto rozkraczyło z przodu i kierowca wysiadł i poszedł
    >to Ci za nim nie bardzo mieli wyjście, bo ani ominąć, ani zawrócić...

    Zaraz zaraz - ja tam widze samochody ustawione w jedna strone, wiec to
    dwa pasy w jedna strone. I jeszcze jakies pobocze.
    I co - nie dalo sie ominac ?

    J.

  • 67. Data: 2015-02-03 10:41:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości

> [...]
    >nie
    >pojedziesz bo staniesz w nieruchomym korku przez jakiegoś agenta na

    Eee, zazwyczaj nie. Szczegolnie jak kilka pasow ...

    J.

  • 68. Data: 2015-02-03 10:46:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    napisał:

> [...]
    >opadach zawsze pod spodem jest lód. Zimowymi oponami będziesz mógł
    >sobie dziurę w dupie zatkać żeby gówno nie wylatywało.

    kolego teoretyku, czas odsniezyc szyby ... w domu, i zobaczyc jak
    sobie inni radza. Bo tobie odradzam probowac, zesrasz sie jeszcze.
    Mozna tez odsniezyc buty i sie przespacerowac, albo poczekac na
    prawdziwa zime i przejechac do Zakopanego, Karpacza, Zielenca ...

    Mozna sie tez przeniesc do Niemiec czy Chicago, stanac na drodze i
    czekac az snieg stopnieje :-)

    J.

  • 69. Data: 2015-02-03 11:07:43
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    >
    > Zaraz zaraz - ja tam widze samochody ustawione w jedna strone, wiec to dwa
    > pasy w jedna strone. I jeszcze jakies pobocze.

    Nikt nie wydał przepisu, że wolno omijać. :)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 70. Data: 2015-02-03 11:19:07
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    ps.com...
    W dniu poniedziałek, 2 lutego 2015 12:32:37 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
> [...]
    >

    > 15 cm to mniej niż prześwit większości osobówek, więc nawet ciężko utknąć.
    > 90 cm to już trzeba pokonywać spychaczem.

    Następny teoretyk gawędziarz. Czekam na następnych miszczóf kierownicy co
    typowym osobowym samochodem dadzą radę nie przejechać 20 metrów a potrafili
    by jeździć po mieście.

    Kogutek, jeśli masz nisko zawieszony samochód, słabe opony na śnieg, albo
    brak Ci wyczucia przy ruszaniu żeby się nie zakopać, to faktycznie może być
    problem przy dużych opadach śniegu.
    Inni jakoś jeżdżą dopóki samochód nie zawiśnie podłogą na ubitym śniegu.
    Najgorszy jest zmrożony śnieg, bo jest na tyle twardy, że utrzyma on ciężar
    wiszącego samochodu, ale jest też zbyt słaby by bieżnik opon miał za co się
    zaczepić.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba