  • 11. Data: 2009-03-22 23:36:52
    Temat: Re: Smierc peceta ?
    Od: venioo <v...@p...fm>

    ToMasz pisze:
    > Kiedyś to samo można było napisać o konsoli cd32 - i ile sie z nazwą
    > nie myle. też wszyskto mozna na niej było zrobić... do czego była
    > przeznaczona i parę jeszcze bajerków. jednak jak przyszło do rozbudowy -
    > zero możliwości. "Pecety" istnieją właśnie dzieki ich modułowiej budowie
    > i rozpowszechnieniu.

    Amiga CD32 - tak brzmiala nazwa. Co do rozbudowy to sie mylisz - sam
    mialem wersje z klawiatura, HDD, FDD. Mozna bylo wtedy podlaczyc jeszcze
    kilka innych bajerow. Jeszcze nieco inne przystawki pozwalaly OIDP
    rozbudowywac maszyne o karty rozszerzen na slocie ZORRO II/III oraz
    procesor z koprocesorem Motorola 68060. To byla bajeczna maszyna :D
    Tylko spartolili joypad ;( Poza tym wtedy malo gier bylo na ten sprzet
    (niestety, zbyt malo gier wykorzystujacych wszystkie mozliwosci konsoli,
    ktore jak na tamten czas wyprzedzaly swoja epoke: AB:TA ze swietnym
    intrem, Microcosmos, Roadkill i jeszcze jedno, ktorego tytulu nie
    pamietam w tej chwili)

    --
    venioo
    Q6600 + 8GB DDR2 + 9800gt 1GB + 500GB Samsung

  • 12. Data: 2009-03-23 06:20:07
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 22 Mar 2009 23:47:47 +0100, maX napisał(a):

    > W sumie to sama Amiga wg dzisiejszych standardów bardziej przypominała
    > konsolę niż komputer (z kolei CD32 nie był konsolą sensu stricte).

    Głupoty pan piszesz. Zwykły komputer domowy to był. A wersje "duże"
    (2000, 3000, 4000) to najnormalniejsze stacje robocze. Co niby miałoby
    świadczyć o "konsolowatości" Amigi? Wbudowane układy graficzne/muzyczne
    na pewno nie - w macach też były.

    CD32 to moim zdaniem rasowa konsola. Praktycznie zero możliwości
    rozbudowy (port rozszerzeń pod planowany moduł FMV i w sumie tyle),
    akcelerator 3D (marniutki i nieużywany praktycznie przez żadną grę -
    procesor w CD32 był za słaby), do tego pad - konsola jak się patrzy.

    Co do tego co Venioo napisał - takich możliwości rozbudowy CD32 nie
    miała nigdy. pomyliłeś z 1200, którą rzeczywiście można było
    "skanapkować" do postaci przypominającej A4000 (nie do końca i nie
    działało to tak dobrze).

    --
    Pozdrawiam,
    ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 13. Data: 2009-03-23 06:23:09
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    venioo wrote:
> [...]
    > procesor z koprocesorem Motorola 68060. To byla bajeczna maszyna :D
    > Tylko spartolili joypad ;( Poza tym wtedy malo gier bylo na ten sprzet

    Gier dedykowanych bylo malo, za to jaka wygoda gdy z jednego CD mogles
    odpalic setki gier z "malych" Amig! Problemem bylo jedynie wypalenie
    takiego CD. :) A z Promodule i podobnymi CD32 zmieniala sie w pelnoprawda
    A1200. Swoja droga CD32 jeszcze kilka lat temu byly wyraznie tansze, niz
    obecnie - kolekcjonerzy dali o sobie znac.

    Blizej do polaczenia "konsoli z komputerem i centrum multimedialnym" byla
    CDTV. Tyle, ze na nia tym bardziej nie bylo gier, ale niektore rozwiazania
    do dzis robia wrazenie (wyglad klasycznego odtwarzacza CD, bezprzewodowy
    joypad...). A po dokupieniu fdd, klawiatury i monitora (wszystko
    dedykowane, czarne) i przerobieniu Kickstartu (swoisty odpowiednio BIOS-u)
    otrzymywalismy pelnoprawda A500.

    k,

  • 14. Data: 2009-03-23 06:34:43
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 23 Mar 2009 07:23:09 +0100, KILu napisał(a):

    > Blizej do polaczenia "konsoli z komputerem i centrum multimedialnym" byla
    > CDTV. Tyle, ze na nia tym bardziej nie bylo gier

    Tyle że do CDTV podłączałeś flopa (nawet był dedykowany czarny - pod
    kolor obudowy) i grałeś we wszystko z A500. W CD32 się nie dało - brak
    złącza stacji dyskietek.

  • 15. Data: 2009-03-23 07:32:56
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-03-22 22:56, Użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    > przeznaczona i parę jeszcze bajerków. jednak jak przyszło do rozbudowy -
    > zero możliwości. "Pecety" istnieją właśnie dzieki ich modułowiej budowie

    Nazwa poprawna, dalej nie bardzo. CD32 można było rozbudować
    do poziomu A1200 plus dekoder do odtwarzania filmów VCD.
    Tylko że cena tego nie była adekwatna do możliwości i jeśli
    ktoś swoją A1200 też rozbudował to CD32 zostawała daleko
    w tyle.

    Podobnie jest u przedpiscy, może rozbudować konsolę to
    poziomu skromnego PC, ale do poziomu rozbudowanego PC
    to już nie ma jak i czym rozbudować.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2009-03-23 07:36:09
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-03-23 00:36, Użytkownik venioo napisał:

> [...]
    > ktore jak na tamten czas wyprzedzaly swoja epoke: AB:TA ze swietnym
    > intrem, Microcosmos, Roadkill i jeszcze jedno, ktorego tytulu nie

    Od kiedy do CD32 można było podłączyć karty turbo oraz zorro ?
    Coś ci się pomieszało.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2009-03-23 13:02:15
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 23 Mar 2009 08:32:56 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > CD32 można było rozbudować
    > do poziomu A1200 plus dekoder do odtwarzania filmów VCD.

    Nie można było - moduł FMV nigdy nie wyszedł na rynek konsumencki.

  • 18. Data: 2009-03-23 13:47:28
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-03-23 14:02, Użytkownik MadMan napisał:

    > Nie można było - moduł FMV nigdy nie wyszedł na rynek konsumencki.

    Tyle sie o nim naczytałem w Amigowej prasie i nie wszedł ? :-)

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2009-03-23 14:52:53
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 23 Mar 2009 14:47:28 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Tyle sie o nim naczytałem w Amigowej prasie i nie wszedł ? :-)

    Namieszałem, to rzeczywiście było.
    CD do A1200 od Commodore nie było

  • 20. Data: 2009-03-23 17:16:39
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    MadMan wrote:
    > Tyle że do CDTV podłączałeś flopa (nawet był dedykowany czarny - pod
    > kolor obudowy)

    Wiem, mam... :) Reszte zestawu rowniez.

    > i grałeś we wszystko z A500. W CD32 się nie dało - brak
    > złącza stacji dyskietek.

    Dalo sie, ale nie w rownie tani sposob. Potrzebowales promodule -
    przystawki zawierajacaj flopa i wszystkie zlacza typowe dla A1200,
    pozwalajacych na rozbudowe.

    k,