-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-
media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostr
ada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Smieciarze
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <o3bavl$fbe$5@node1.news.atman.pl>
<5859c071$0$653$65785112@news.neostrada.pl>
<1mzr7ammc3tzv$.11cwcgbuv8pxa$.dlg@40tude.net>
<d...@g...com>
From: Kviat <null>
Date: Wed, 21 Dec 2016 08:29:49 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.5.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <d...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 67
Message-ID: <585a306d$0$5161$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-64-55-51.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1482305645 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5161 89.64.55.51:38405
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 3598455446
X-Received-Bytes: 4657
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2595719
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2016-12-21 o 07:59, Kris pisze:
> W dniu środa, 21 grudnia 2016 00:44:26 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
>> Dnia Wed, 21 Dec 2016 00:36:13 +0100, nadir napisał(a):
>>
>>> Zakładam więc, że po odpowiednim przeszkoleniu i zapewnieniu na przykład
>>> odgraniczenia prędkości śmieciarki BHP dopuszcza takie praktyki.
>>
>> Skoro ustawa PoRD nie dopuszcza (Art 63. 2), to już żaden inny papier
>> dopuścić tego nie może.
>> Po prostu prawo zabrania, a tam gdzie jest to rozsądne, tam się je
>> powszechnie łamie. I raczej źle to świadczy o nieżyciowym prawie.
>>
> PoRD nie dopuszcza chyba żebym mógł stanąć autem na drodze wyjść z auta i sobie np
kredą na asfalcie rysować.
http://orzeczenia.bialystok.sa.gov.pl/content/$N/150
500000000503_I_ACa_000635_2013_Uz_2014-01-15_001
Nie chce mi się czytać dokładnie całości i analizować, mowa jest
wprawdzie o jeździe na stopniu podczas cofania, ale może komuś się
zachce przekopać i coś znajdzie, wyłuska jakieś podstawy prawne :)
Zrozumiałem, że stopień ma czujnik (ale zepsuty...). Stanięcie na
stopniu powoduje unieruchomienie pojazdu. Ale nie wiem, czy tylko gdy
chcą cofać...
Fragmenty:
"Powszechny Zakład Ubezpieczeń Społecznych S.A. w W. wniósł o oddalenie
powództwa. Podnosił, że żądanie przez powoda dodatkowych 80.000 zł jest
nieuzasadnione, zwłaszcza że przyczynił się on do wypadku jadąc na
stopce śmieciarki."
"Wszyscy mieli wiedzę, że pojazd marki (...), którym się poruszali miał
od jakiegoś czasu uszkodzony czujnik bezpieczeństwa lewego stopnia
samochodu. Czujnik ten w przypadku stanięcia na stopniu miał powodować
zatrzymanie pracy silnika i uniemożliwić dalszą jazdę śmieciarki."
"Podczas cofania kierowca najechał na betonową podstawę słupa
elektrycznego, lewym stopniem śmieciarki, na którym stał powód. W wyniku
tego noga ładowacza została z dużą siłą przyciśnięta do słupa i
zgnieciona. Spowodowało to złamanie prawej goleni, złamanie kości
przyśrodkowej prawej, rozległą ranę stopy prawej z wieloodłamowym
złamaniem V kości śródstopia prawego."
"W tak ustalonym stanie faktycznym, Sąd Okręgowy doszedł do przekonania,
że powództwo jest w części zasadne."
"Zdaniem Sądu, pełna ocena okoliczności zdarzenia wykonana przez
biegłego wskazywała, że współodpowiedzialnym za zdarzenie jest również
sam poszkodowany, który korzystając ze stopnia tylnego podczas cofania
auta, dopuścił się czynności niedozwolonej, sprzecznej z zasadami BHP.
Sąd podkreślił przy tym, że wypadek nie miałby miejsca o ile L. B.
postępowałby zgodnie z przepisami BHP, zachował roztropność i uwagę oraz
wykorzystał doświadczenie zawodowe. Wprawdzie nie odbył on szkolenia z
obsługi maszyny (...), tym niemniej jako pracownik z blisko 30-letnim
stażem pracy, powinien znać procedurę postępowania przy obsłudze
śmieciarek. Ponadto odbył szkolenia z zakresu przepisów BHP, zapoznał
się z ryzykiem zawodowym i zasadami przeciwdziałania zagrożeniom jakie
niosła ze osobą praca na stanowisku ładowacza. Powinien zatem wiedzieć,
jazda na stopniu podczas cofania jest zabroniona, zwłaszcza że miał
wiedzę, iż czujnik bezpieczeństwa nie działa i stanięcie na stopniu nie
spowoduje unieruchomienia pojazdu."
"Sąd Apelacyjny podziela w całości ustalenia Sądu Okręgowego i uznaje je
za własne."
Pozdrawiam
Piotr
Następne wpisy z tego wątku
- 21.12.16 08:34 Kviat
- 21.12.16 09:02 T.
- 21.12.16 09:05 T.
- 21.12.16 10:26 Tomasz Pyra
- 21.12.16 10:58 J.F.
- 21.12.16 11:00 J.F.
- 21.12.16 13:33 Zenek Kapelinder
- 21.12.16 14:00 Budzik
- 21.12.16 14:05 Zenek Kapelinder
- 21.12.16 15:06 J.F.
- 21.12.16 15:40 Shrek
- 21.12.16 15:43 Shrek
- 21.12.16 16:48 RadoslawF
- 21.12.16 17:13 Zenek Kapelinder
- 21.12.16 19:15 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=