  • Data: 2024-09-30 21:15:57
    Temat: Re: Smartwatch do mierzenia poziomu cukru za 59 dolarów
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30.09.2024 o 21:06, J.F pisze:

    > Kawał igły.
    > Reklamówka jej nie pokazuje, a "nie muszę nakłuwać palców" zaczyna być
    > śmieszne :-)
    >
    > to taka igła, jak do strzykawki, rurka?
    > Jesli tak ... to gdzie ten płyn wypływa?

    Kurwa, AI dostępne z kompa a ten palant J.F. ze mną dyskutuje zamiast
    przygotować się do dyskusji, to mnie odpytujesz? Nachuj taka rozmowa?

    Maszkurwa:

    Sensor FreeStyle Libre do pomiaru glukozy działa na zasadzie **ciągłego
    monitorowania stężenia glukozy w płynie śródtkankowym**
    (międzykomórkowym). Oto, jak ten system działa:

    ### 1. **Umieszczenie sensora**
    - Sensor Libre jest niewielkim, płaskim urządzeniem, które aplikuje
    się na skórę, zazwyczaj na tylnej części ramienia.
    - Do wnętrza skóry wprowadzana jest cienka, elastyczna igiełka
    (włókno), która umieszczana jest w płynie śródtkankowym (interstycjalnym).
    - Aplikacja sensora jest szybka i niemal bezbolesna, a urządzenie
    przylega do skóry przez 14 dni.

    ### 2. **Pomiar stężenia glukozy**
    - **Mechanizm działania**: Sensor mierzy stężenie glukozy nie we
    krwi, lecz w płynie śródtkankowym, który otacza komórki. Stężenie
    glukozy w tym płynie jest bardzo zbliżone do poziomu glukozy we krwi,
    chociaż z kilkuminutowym opóźnieniem (opóźnienie wynosi zazwyczaj 5-15
    minut).
    - Sensor zawiera **enzym oksydazę glukozową**, podobnie jak paski do
    glukometrów, która reaguje z glukozą w płynie śródtkankowym, powodując
    wytworzenie prądu elektrycznego. Ilość tego prądu jest proporcjonalna do
    stężenia glukozy.

    ### 3. **Przesyłanie danych**
    - Sensor zbiera dane o stężeniu glukozy **co minutę** i przechowuje
    je w pamięci. Dane są zapisywane w odstępach 15-minutowych i mogą być
    przechowywane do 8 godzin.
    - Użytkownik odczytuje dane z sensora za pomocą **skanera** lub
    **smartfona z odpowiednią aplikacją** (przy użyciu technologii NFC -
    Near Field Communication).
    - Podczas skanowania, urządzenie pobiera zapisane dane i wyświetla
    aktualny poziom glukozy oraz trend (czy glukoza rośnie, spada, czy jest
    stabilna).

    ### 4. **Analiza wyników**
    - Wynik pomiaru jest wyświetlany na ekranie od razu po zeskanowaniu
    sensora.
    - System oferuje dodatkowe informacje, takie jak wykresy
    przedstawiające zmiany stężenia glukozy w ciągu ostatnich godzin, co
    pomaga w lepszym zarządzaniu cukrzycą.
    - Oprogramowanie dostarcza też użytkownikowi alerty o niskim lub
    wysokim poziomie glukozy, chociaż niektóre modele, jak **Libre 2**, mają
    wbudowane funkcje alarmów bez konieczności skanowania.

    ### 5. **Różnice względem tradycyjnych metod pomiaru**
    - Pomiar odbywa się bez konieczności wielokrotnego nakłuwania palca,
    co jest znacznie wygodniejsze dla użytkowników.
    - Libre mierzy glukozę **ciągle** i pozwala monitorować jej wahania
    przez cały dzień i noc, co daje pełniejszy obraz zmian poziomu cukru, w
    przeciwieństwie do sporadycznych pomiarów z glukometru.

    W skrócie, sensor Libre działa na zasadzie monitorowania poziomu glukozy
    w płynie śródtkankowym poprzez reakcje enzymatyczne, a dane o poziomie
    cukru można łatwo odczytać przy użyciu skanera lub smartfona.

    --
    Pixel(R)??