  • 31. Data: 2009-12-09 10:28:20
    Temat: Re: Smartfon 2,2"-2,4" classic z WM lub Androidem - czy są nowości?
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 9 Gru, 11:17, "a.vercetti" <a...@i...pl> wrote:
> [...]
    ... w kwadracie, etc. :-)

  • 32. Data: 2009-12-09 10:37:14
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 9 Gru, 11:18, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

    > Ależ Kolego! Trochę uwagi... żaden z prezentowanych powyżej telefonów nie
    > ma kwadratowego ekranu.
    Oczywiście wzmianka o kwadracie nie dotyczyła ekranów proponowanych
    przez ciebie komórek. To była generalna uwaga (mogąca się przydać), że
    przekątna dotyczy wszystkich czworoboków. Nawet rombów o których nie
    wzmiankowałem z obawy, żeby nie otrzymać reprymendy, iż piszę głupoty,
    ponieważ komórki nie posiadają ekranów romboidalnych.:-P
    Pozdr. - J

  • 33. Data: 2009-12-09 13:24:25
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

    > To jest trzeci rodzaj prawdy. Np. Samsung i200 czy iPaq voice messenger.

    Tzn to było w kwestii planów HTC na nowy rok (m.inn. wspomniana Salsa)
    Samsung ma wręcz 2.3 cala i jest to modej już nie najświeższy. HP Voice
    Messenger byl nawet przez chwile na moim celowniku, ale ze wzgeldu na 2.4
    cala wybralem HTC S740, bo HP mial oplakane recenzje niestety.

    > Z drugiej strony nie jest specjalnie rozsądne kupowanie urządzenia jakby
    > stworzonego do obsługi maili (np, Exchange) i stukanie tego na klawiaturce
    > telefonu...

    Powtorze po raz kolejny: klawiaturka numeryczna + dobry T9 = duzo szybsze
    pisanie niz na QWERTY + wolna druga reka + pisanie bez patrzenia + wiecej
    miejsca w kieszeni:-)

    JA

  • 34. Data: 2009-12-09 13:27:14
    Od: hubert depesz lubaczewski <d...@d...com>

    On 2009-12-09, Janeo <j...@g...com> wrote:
    > Służę pomocą: geometria przedgiertychowska (która cię dotyczy) mówi,
    > że przekątna czworoboku prostokątnego może być taka sama dla różnego
    > jego kształtu. A zatem np. przekątna 2,4" może być zarówno kwadratem,
    > prostokątem pionowo, jak i poziomo usytuowanym. Powinieneś jednak
    > cośkolwiek, jako człowiek PRL-u, o tym wiedzieć :-)))

    napisałeś, że chcesz 2.2 - 2.4 przekątnej. nie pisałeś o kształcie
    ekranu. dostałeś odpowiedź która spełniała kryterium które sam podałeś.
    ale się nie podoba.

    jak interesują cię tylko ekrany poziome (lub pionowe) to trzeba było
    napisać, a nie wymyslać jakieś teorie, że przekątna znaczy co innego dla
    innego ułożenia ekranu.

    depesz

    --
    Linkedin: http://www.linkedin.com/in/depesz / blog: http://www.depesz.com/
    jid/gtalk: d...@d...com / aim:depeszhdl / skype:depesz_hdl / gg:6749007

  • 35. Data: 2009-12-09 13:34:06
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 9 Dec 2009 14:24:25 +0100, Jeremiasz napisał(a):

> [...]
    > Messenger byl nawet przez chwile na moim celowniku, ale ze wzgeldu na 2.4
    > cala wybralem HTC S740, bo HP mial oplakane recenzje niestety.

    Dobrych recenzji nie było na liście wymaganych cech w poście powyżej

    > Powtorze po raz kolejny: klawiaturka numeryczna + dobry T9 = duzo szybsze
    > pisanie niz na QWERTY + wolna druga reka + pisanie bez patrzenia + wiecej
    > miejsca w kieszeni:-)

    Powtarzać możesz, ale to nie środki masowego przekazu i to się nie stanie
    prawdą. Dobrze opanowane QWERTY będzie zawsze szybsze, a słowniki tylko
    spowalniają osoby szybko piszące. To jest dobre dla tych, którzy z pisaniem
    sobie słabo radzą.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 36. Data: 2009-12-09 13:34:45
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

    > Bo - jak pisałem - to nie ma sensu. Chcesz mieć telefon plus
    > nawigację -kup
    > sobie Nokię Navigator, np. 6210 jeżeli dobrze pamiętam. Mały, lekki i
    > zgrabny.
    > Smartfony służą głównie do komunikacji i tutaj klawatura numeryczna to
    > najgorsze możliwe rozwiązanie.

    Pozwolę się z Panem nie zgodzić. Już kilka postów napisałem na tej grupie o
    tym jak skutecznie i efektywnie można się posługiwać klawiatura numeryczną z
    T9 do szybkiego, wygodnego, niepochlaniajacego pisania. Uważam wręcz to za
    rozwiązanie lepsze od qwerty, zwłaszcza w terenie, gdy cos trzeba napisac
    szybko, majac oczy dookola glowy, tudziez trzymajac...sie poreczy w
    autobusie (w wersji hard - kierownicy;-) ) O dotykowej już nie wspomnę.
    Gdyby tylko telefony z samą numeryczną miały wieksze ekraniz niz ta bariera
    2.4 cala...

  • 37. Data: 2009-12-09 13:48:57
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

    > Dobrych recenzji nie było na liście wymaganych cech w poście powyżej

    Ale nie byly tez zakazane;-)

    > Powtarzać możesz, ale to nie środki masowego przekazu i to się nie stanie
    > prawdą.

    A to i dobrze, bo nie o taka 'prawde' mi chodzilo:-)

    >Dobrze opanowane QWERTY będzie zawsze szybsze, a słowniki tylko
    > spowalniają osoby szybko piszące. To jest dobre dla tych, którzy z
    > pisaniem
    > sobie słabo radzą.

    Przyjmuje wyzwanie. Mozemy sie zalozyc, wystapie w konkursie osobiscie.
    Twoje twierdzenie mialoby sens gdyby byla mowa o klawiaturze pelnowumiarowej
    a nie tych malych, ledwo pykajacych pierdziawkach zawanych klawiaturami.
    A w kwestii pisania jedna reka to mozge nawet sie zalozyc ze bede pisal 3
    razy szybciej: i to nawet nie patrzac na telefon-) I nawet w razie hamowania
    nie lece;-)

  • 38. Data: 2009-12-09 16:00:18
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 9 Gru, 14:27, hubert depesz lubaczewski <d...@d...com> wrote:

    > napisałeś, że chcesz 2.2 - 2.4 przekątnej. nie pisałeś o kształcie
    > ekranu. dostałeś odpowiedź która spełniała kryterium które sam podałeś.
    > ale się nie podoba.
    No nie pisałem, bo to położenie nietypowe. Plackowate Balckberry i
    niektóre pojedyńcze modele innych firm idące w ich ślady to (jeszcze)
    nie norma. Norma w komórkach to jest ekran jako pionowy prostokąt.
    Więc jak by mi chodziło o dziwactwo, to oczywiście od razu bym
    zastrzegł, że mi chodzi o kwadratowy telefon z poziomym ekranem. :-).
    Pozdr. - J

  • 39. Data: 2009-12-09 16:22:13
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 9 Dec 2009 08:00:18 -0800 (PST), Janeo napisał(a):

    > No nie pisałem, bo to położenie nietypowe. Plackowate Balckberry i
    > niektóre pojedyńcze modele innych firm idące w ich ślady to (jeszcze)
    > nie norma. Norma w komórkach to jest ekran jako pionowy prostokąt.

    Proszę, zanim zaczniesz bredzić takie herezje, spójrz na komórki jak się
    rozwijały i przestań się ośmieszać. To właśnie ekrany pionowe są mniej
    typowe - choć na przestrzeni ostatnich lat się takie stały.

    Jak sobie spojrzysz na stare telefony - Ericssony, Alcatele, Nokie (choćby
    2110, 5110, 6110 - w czasach gdy tych numerów użyto po raz pierwszy) -
    wszystkie miały ekrany ułożone poziomo.

    Windows Mobile, jak było jeszcze Windows CE też było zawsze na ekranie
    poziomym. Ekrany pionowe zaczęły się dopiero od wersji - jeżeli dobrze
    pamiętam - 3.0

    Pierwszy smartfon GSM - Nokia 9000 - obydwa ekrany poziome. Drugi smartfon
    (choć ciężko go tak zakwalifikować) - Ericsson R380 - jakby nie używać,
    ekran zawsze poziomo. Pierwszym smartfonem z ekranem pionowym była dopiero
    Nokia 7650, choć w zasadzie palma pierwszeństwa należy się niedoszłemu
    Sendo Z100, pierwszemu (i niedoszłemu) Microsoft Smartphone.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 40. Data: 2009-12-09 16:40:17
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 9 Gru, 17:22, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:
    > Jak sobie spojrzysz na stare telefony - Ericssony, Alcatele, Nokie (cho by
    > 2110, 5110, 6110 - w czasach gdy tych numer w u yto po raz pierwszy) -
    > wszystkie mia y ekrany u o one poziomo.
    Tak, ale wtedy nikt nie mierzył ich przekątnej. Nikogo to nie
    obchodziło, prehistoria nikogo w przekątnych i S.O. nie interesowała i
    co najważniejsze dziś nie interesuje. Przekątna jest wazna w
    multimedialnych telefonach z kolorowym wyświetlaczem. Ani "książkowe"
    Nokie 9000, im też kiedyś nikt nie mierzył przekątnej, ani dziś.
    Myślę, że gdyby ktoś zadał pytanie o "książkową" komórkę, nie pytałby
    o przekątną ekranu, to śmieszne... :-)) Zastanawiam się, czy ty o tym
    nie wiesz, czy sprzeczasz się bo lubisz?
    Pozdr. - J