  • 31. Data: 2013-09-03 13:25:57
    Temat: Re: Smartfon
    Od: Trybun <I...@j...pl>

    W dniu 2013-08-29 10:04, Artur Maśląg pisze:
    > W dniu 2013-08-29 09:37, Trybun pisze:
    > (...)
    >
    > Wygląda na to, że UMP się do niczego nie nadaje, skoro jest tylko sklep
    > największego miasta na świecie :>

    Przejęzyczenie, miało oczywiście być 30 tys. :-P

  • 32. Data: 2013-09-03 13:26:24
    Od: Trybun <I...@j...pl>

> [...]
    >
    > Mając do dyspozycji pół setki darmowych map, wybieram OSM?
    >
    > Trybun -- na UMP nie widzę *masy* istniejących i projektowanych dróg!
    >
    > Przerzuciłem z Ace na Monstera ciągnięte mapki i w sumie mam już prawie
    > 2 GB map OSM. Zaczynam powątpiewać w sens 3G/4G w tablecie służącym jako
    > nawigacja. Lepiej IMO ściągać mapy po WiFi, będąc w domu i korzystać
    > w samochodzie z offline, niż łączyć się w czasie jazdy z netem via
    > 3G/4G -- zwłaszcza wówczas, gdy po 3G/4G sączy się muzyka lub film...
    >

    > Pozostaje pytanie o sens odbiornika GPS w tablecie.
    > Toż i koordynaty GPS można ciągnąc ze smartfonu...

    No cóż, OSM to przy moim zapotrzebowaniu na mapy, jeden z najgorszych
    produktów, poza tym UMP lepsze i dokładniejsze są mapki Nokii czy
    Microsoftu.

    No nie bardzo rozumiem o co chodzi z tą "masą" dróg?

    2 GB mapy OSM?? Lepiej używać wersji wektorowych, jest to około 300 MB.

    Tak oczywiście masz rację, ale np w takim Yanosiku którego używam do
    jazdy w mieście czy na głównych drogach nie ma opcji użycia map offline.

    Posiadając dobry tablet nie ma nawet potrzeby kupowania smartfona.
    Zawiera wszystko (a nawet więcej) to co w jest w telefonie.

  • 33. Data: 2013-09-03 13:26:31
    Od: Trybun <I...@j...pl>

    W dniu 2013-08-30 20:51, animka pisze:

    > Jak wyłączyć w tablecie gps? Głowa mnie już głowa i oczy rozbolaly, bo
    > siedzialam przy tym tablecie chyba za długo i teraz doładowywuję
    > baterię. Dodałam trochę widgetow, Operę na androida, trochę zakładek
    > do Opery.
    > Areo2 mi już w tablecie śmiga. Jednak tablet 8 jest sporo większy od
    > 7-mki.
    > JoteR trochę nastraszył mnie, że to taka sama wielkość :-)

    Jaki to model?

  • 34. Data: 2013-09-03 13:27:22
    Od: Trybun <I...@j...pl>

    > "J.F" 521f2d39$0$1448$6...@n...neostrada.pl

    > Drogi mają prowadzić tylko do dróg?... Nie do budynków. :)
    > JF -- dobrze czujesz się?

    Do tego żeby je nazwać dobrymi, to wystarczy jak doprowadzą do
    miejscowości, a w miejscowościach do ulicy. Niestety, nawet to jest w
    nawigacji gps problemem. Naprawdę ciężko pojąć o co w tym wszystkim
    chodzi, jest tyle dokładnych papierowych map Polski, a jakoś nikomu nie
    zależy na przeniesieniu tej dokładności do urządzeń.

  • 35. Data: 2013-09-03 19:57:31
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-09-03 13:26, Trybun pisze:

    > Jaki to model?

    m831G
    Już ponownie wlączylam gps, bo w sumie nie powinno mi to przeszkadzać :-)
    Jednak nie mogę sobie udarować, że nie mam tego mniejszego tabletu bo
    mniejszy, lżejszy i wygodniej go gdzieś ze sobą zabierać.

    --
    animka

  • 36. Data: 2013-09-03 19:59:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości
    > "J.F" 521f2d39$0$1448$6...@n...neostrada.pl

    >Do tego żeby je nazwać dobrymi, to wystarczy jak doprowadzą do
    >miejscowości, a w miejscowościach do ulicy.

    no, bywaja dlugie ulice, a bywaja i takie gdzie trudno numerek
    znalezc.

> [...]
    >pojąć o co w tym wszystkim chodzi, jest tyle dokładnych papierowych
    >map Polski, a jakoś nikomu nie zależy na przeniesieniu tej

    Te naprawde dokladne sa chyba rozproszone. I chyba zreszta od dawna w
    komputerach.

    A dokladne przeniesienie ... pracochlonne wiec kosztowne.
    A klienci chca coraz mniej placic.
    Ale i tak coraz lepsze te mapy (nie dotyczy Nokii).

    Tak swoja droga to mnie cos dziwi, taka "AutoMapa to najdokładniejsze
    mapy Polski i Europy przygotowane przez liderów rynku map cyfrowych:
    Geosystems Sp. z o.o. i NAVTEQ. "

    Przez tyle lat nie dorobili sie wlasnej mapy kraju ?
    Czy nie maja takiej ambicji, wola biezace aktualizacje zostawic innym
    ?

    J.

  • 37. Data: 2013-09-03 20:11:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał
    >"J.F" 522051ae$0$1254$6...@n...neostrada.pl

    >Nie przesadziłem.

    A mozna prosic o wymienienie ... i ewentualna ocene ?

    >Mam na myśli drogi szybkiego ruchu itp.

    To ktorych nie ma ?

    http://umapa.pl/Elpw5

    >Może i szybki, ale brak tej mapie dróg.

    Smiem twierdzic ze juz niewielu. Ale ja sie pod Bialystok nie zapedzam
    :-)

    J.

  • 38. Data: 2013-09-04 19:12:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" l04h2m$klf$...@u...news.interia.pl

> [...]
    tyle dokładnych papierowych map Polski, a jakoś
    > nikomu nie zależy na przeniesieniu tej dokładności do urządzeń.

    A ja akurat narzekam na błędy papierowych map.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 39. Data: 2013-09-04 19:33:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 52262396$0$1209$6...@n...neostrada.pl

    > Ale i tak coraz lepsze te mapy (nie dotyczy Nokii).

    http://here.com/53.1203513,23.176622,17,0,0,normal.d
    ay

    > Tak swoja droga to mnie cos dziwi, taka "AutoMapa to najdokładniejsze

    AM nie pokazuje tego, co ja widzę w rzeczywistości.
    Ale dla mnie akurat ważne jest to, co jest użyteczne
    a AM IMO jest użyteczna pomimo błędów, ponoć nielicznych.

    https://www.google.pl/maps/preview?hl=pl#!data=!1m4!
    1m3!1d1041!2d23.1737042!3d53.1204853
    http://binged.it/14qYbw3

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 40. Data: 2013-09-04 19:49:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 5226263f$0$1262$6...@n...neostrada.pl

    > A mozna prosic o wymienienie ... i ewentualna ocene ?

    I tak, i nie. Rmaps korzysta z masy map, ale Ty chyba nie masz Androida.

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ro
    bert.maps&hl=pl

    a znam jeszcze masę innych, choćby taką, która pokazuje latające samoloty,
    czy tę:

    http://maps.geoportal.gov.pl/webclient/

    oraz wiele innych...

    > To ktorych nie ma ?