  • 31. Data: 2020-12-22 14:18:36
    Temat: Re: Smart TV
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 21.12.2020 o 13:53, Trefniś pisze:

> [...]
    > czasowych, ale też z pominięciem przerw reklamowych.
    > Miało to także ułatwić programowanie magnetowidu.
    > W praktyce powstały urządzenia z ShowView, gazety nawet umieszczały kody
    > dla poszczególnych programów, ale stacje nie umieszczały w telegazecie
    > kodów programu. Efektem było tylko ułatwienie programowania (kod zamiast
    > zestawu danych o programie i audycji), ale nie było mechanizmu
    > uwzględniania przesunięć czasowych i wycinania reklam. To ostatnie było
    > powodem naturalnej śmierci systemu - nikt nie chciał wycinać reklam.

    Miałem magnetowid co to obsługiwał, pilot miał czytnik kodów kreskowych.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 32. Data: 2020-12-22 14:20:26
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 21.12.2020 o 18:25, t-1 pisze:
    > Zastanawiająca jest tylko wiara reklamodawców, że ktokolwiek zwraca na
    > nie uwagę i płacą.
    > A może się mylę?

    Ja już tak mam, ze całkiem nie zwracam uwagi. A w sklepie staram się
    wybierać to co nie jest reklamowane, ale czasem nie da rady.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 33. Data: 2020-12-22 15:13:26
    Od: yabba <...@...pl>

> [...]
    > uwzględniania przesunięć czasowych i wycinania reklam. To ostatnie było
    > powodem naturalnej śmierci systemu - nikt nie chciał wycinać reklam.

    ShowView to był tylko kod cyfrowy zamiast wpisywania daty i godziny
    początku i końca programu do nagrania.

    System włączania nagrywania na podstawie nadawanej sygnatury programu, a
    nie sztywno na zaprogramowany czas, nazywał się VPS. Sygnał VPS był
    przesyłany w sygnale telewizyjnym podobnie jak telegazeta.

    VPS i ShowView były od siebie zupełnie niezależne, ale mogły
    współpracować. VPS był chyba nawet wcześniej wymyślony niż ShowView. VPS
    na pewno działał w Niemczech. VPS nie został uruchomiony w Polsce,
    chociaż były takie przymiarki. Zapewne chodziło o łatwe omijanie reklam.

    ShowView był używany w Polsce. Najpierw były to ciągi cyfr, umieszczane
    obok spisu programu TV w papierowej gazecie, do wklepania do
    magnetowidu. W późniejszym okresie pojawiły się piloty zdalnego
    sterowania z czytnikami kodów kreskowych i w gazetach pojawiły się też
    wydrukowane małe kody kreskowe. Wszystko to umarło razem z odejściem od
    magnetowidów. Teraz nagrywanie można sobie włączyć w telewizorze z
    poziomu EPG.

    yabba

  • 34. Data: 2020-12-22 19:17:51
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 22.12.2020 o 15:13, yabba pisze:
    > Teraz nagrywanie można sobie włączyć w telewizorze z
    > poziomu EPG.

    I też się nagrywa bez ostatniej minuty, jeśli emisja się opóźni.

    MJ

  • 35. Data: 2020-12-22 19:23:46
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 18.12.2020 o 16:32, J.F. pisze:

    > Tak sobie patrze na kilkuletni Smart TV, firmy zreszta LG.
    >
    > Czesci aplikacji "smart" nie dziala.
    > Czesc chce jakiegos konta - moze i dziala, a moze za pozno na
    > rejestracje.
    >
    > TVP VOD - niby jest, ale jakis ubogi wybor.
    >
    > IPLA - dziala. Jak juz pokazuje film, to nawet w miare dobrze, ale na
    > etapi wyboru - bardzo kulawo.
    >
    > Netflix - startuje, chce sie logowac, a dalej to juz nie wiem.
    >

    > Warto placic za to "smart" ?
    > Bo mam wrazenie, ze szybko sie degraduje ...
    >
    > J.

    Jakbyś rozpatrywał zamiast "smart" toshibowskie "place" to też nie
    polecam. Po paru latach pozostaje golec na którym można co najwyżej
    przerzucać kanały TV.

  • 36. Data: 2020-12-22 19:57:36
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .12.2020 o 14:18 Cezary Grądys <c...@w...onet.pl> pisze:

    > Miałem magnetowid co to obsługiwał, pilot miał czytnik kodów kreskowych.

    A bodaj w GW widziałem kody (ASCI, bez kodów paskowych) do wprowadzania.
    Znacznik programu w telegazecie był nie do przeprowadzenia, bo reklama
    jest ważniejsza od programu :)

    --
    Trefniś

  • 37. Data: 2020-12-22 20:30:35
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 22.12.2020 o 15:13, yabba pisze:

    > ShowView był używany w Polsce. Najpierw były to ciągi cyfr, umieszczane
    > obok spisu programu TV w papierowej gazecie, do wklepania do
    > magnetowidu.
    W ogóle to za te kody do drukowania właściciel algorytmu brał całkiem
    konkretną kasę. :)

    MJ

  • 38. Data: 2020-12-23 10:25:04
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-12-21 o 09:04, spider pisze:
    > Kupię TV na androidzie jak będzie można na nim zainstalować adblocka na
    > reklamy telewizyjne

    Ja mam. :-) TimeShift od Netii :-)

    Robert

  • 39. Data: 2020-12-23 10:45:46
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 21.12.2020 o 20:11, J.F. pisze:
    > Ale to trzeba w duzej korporacji pracowac, i wiedziec jaka np byla
    > sprzedaz przed reklama, a jaka po ..

    Reklama nie zawsze działa od razu. Za ileś miesięcy będziesz kupował
    jakiś gadżet i z kilku podobnych wybierzesz ten "bardziej znanej marki"
    a nie "jakiś noname" marki o której w życiu nie słyszałeś. Skąd różnica?
    Bo leciała reklama, na którą "nie zwracałeś uwagi" :)

    --
    SW3

  • 40. Data: 2020-12-23 13:10:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SW3" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >marki" a nie "jakiś noname" marki o której w życiu nie słyszałeś.
    >Skąd różnica? Bo leciała reklama, na którą "nie zwracałeś uwagi" :)

    Za kilka miesiecy to mnie pewnie zaatakuje reklama innej marki :-)

    a tutaj ... jaki gadzet masz na mysli ?

    -jesli to jakis malo popularny gadzet ... pewnie zapomne przez kilka
    miesiecy,

    -jak przyjdzie potrzeba ... zaczne szukac, znajde pewnie wiele,

    -marka producenta ... no, gra jakas role u mnie, ale na dobra marke
    pracuje sie latami, a traci szybko :-)
    I raczej poczucie marki nie ma zwiazku z reklamami ... przynajmniej
    u mnie.
    Choc jakby tak latami wbijali "my jestesmy najlepsi w gadzetach" ...
    tylko ze ja niedowiarek jestem, na slowo nie uwierze :-)

    J.