  • 1. Data: 2010-05-07 21:15:42
    Temat: Smarowanie piasty?
    Od: "Koczis" <x...@p...onet.pl>

    Witam.

    Sorki jesli bylo, ale w starociach nie znalazlem, a google podaje info tylko dla
    rowerkow. Chcialem zapytac, czym nalezy smarowac piasty i lozyska tylnego kola?
    Czy smarem do lozysk(jaki polecacie), czy lepiej smarem grafitowym, czy jeszcze
    czyms innym?
    Pytam, bo chcialbym wymienic smar(jest to bardzo latwe), ale nie chcialbym
    przesmaroac czyms co da odwrotny efekt.
    P.S. czy mozecie mi wytlumaczyc czemu w nowych moto, jak sa podniesione na
    centralke, to na biegu jalowym kreci sie tylne kolo? Czy to jakosc smaru w
    skrzyni(bardziej gesty), czy wlasnie przesmarowanie piasty?

    Dzieki i Pozdro
    Koczis
    R1

  • 2. Data: 2010-05-07 21:29:16
    Temat: Re: Smarowanie piasty?
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Koczis" <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Chcialem zapytac, czym nalezy smarowac piasty i lozyska tylnego kola?

    Najlepiej wywalic na smietnik stare lozyska i kupic nowe z podwojnymi
    zabezpieczeniami, blacha plus guma. Wtedy juz nigdy nie bedzie trzeba
    ich smarowac :)

    Nemo

  • 3. Data: 2010-05-07 22:36:27
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 7 Maj, 23:15, "Koczis" <x...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Czy smarem do lozysk(jaki polecacie), czy lepiej smarem grafitowym, czy jeszcze
    Yamaha nie daje krytych łożysk? Jeżeli tak to smarujesz smarem to
    łożysk i tyle.
> [...]
    > centralke, to na biegu jalowym kreci sie tylne kolo? Czy to jakosc smaru w
    > skrzyni(bardziej gesty), czy wlasnie przesmarowanie piasty?

    Smar w skrzyni? ;-) Po prostu kręcące się elementy w skrzyni poprzez
    olej przenoszą minimalny moment na wałek zdawczy - norma.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 4. Data: 2010-05-08 06:59:19
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Koczis" <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    > Czy smarem do lozysk(jaki polecacie), czy lepiej smarem grafitowym, czy
    > jeszcze
    > czyms innym?

    Smar do lozysk, ew. do lozysk wysoko-obciazonych (moze byc z dodatkiem
    dwusiarczku molibdenu), ale rozwiazanie cpt. Nemo jest zdecydowanie lepsze.
    Jak juz masz wszystko na stole to lepiej wymienic lozyska.

    > P.S. czy mozecie mi wytlumaczyc czemu w nowych moto, jak sa podniesione na
    > centralke, to na biegu jalowym kreci sie tylne kolo? Czy to jakosc smaru w
    > skrzyni(bardziej gesty), czy wlasnie przesmarowanie piasty?

    W nowych? Musisz to powiedziec mojemu 10'cio letniemu fazerowi i mojej 32
    letniej MZ'cie. Czasem trzeba troche gazu dodac, zeby kolo chcialo ruszyc,
    ale zawsze sie kreci.

    Przyczyna - taka jak AZ podal. Chodzi o to, ze na luzie kola zebate powinny
    sie swobodnie przemieszczac wzgledem walka, jednak znajduje sie tam olej,
    ktory ma jakas tam lepkosc i powoduje poslizg, ktory nie jest rowny 100%,
    tylko troszeczke mniej;) To czy sie kolo obraca czy nie moze zalezec od
    oleju, albo stanu tylnego hamulca (czy tarcza prosta, jakie klocki, a moze
    nie odbija do konca? - kolo przy obrocie reka sie obraca swobodnie?).

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 5. Data: 2010-05-08 09:33:48
    Od: "Koczis" <x...@p...onet.pl>

    Ivam napisal:
    kolo przy obrocie reka sie obraca swobodnie?).

    Obraca sie, ale tylko przez jakies 10-30s od uruchomienia silnika, potem juz
    stoi w miejscu :( natomiast reka to luzno sie obraca, fakt ze minimalnie tylni
    ham obciera, ale na tyle slabo, ze nawet po przejazdzce nie jest ciepla tarcza :)

    Dzieki za porady ide kupic smar do lozysk i benzynke ekstrakcyjna do usuniecia
    grafitu(dobrze, ze nie jezdzilem od tego smarowania hehe)

    Pozdro
    Koczis
    R1

  • 6. Data: 2010-05-08 13:15:47
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    > Dzieki za porady ide kupic smar do lozysk i benzynke ekstrakcyjna do
    > usuniecia
    > grafitu(dobrze, ze nie jezdzilem od tego smarowania hehe)

    A czemu przy okazji nie kupisz łożysk podwójnie krytych po 6-10zł za
    sztukę?

    --
    Jasio
    vx etz

  • 7. Data: 2010-05-08 18:53:10
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-05-08 15:15, Jasio pisze:

    > A czemu przy okazji nie kupisz łożysk podwójnie krytych po 6-10zł za
    > sztukę?

    Bo mycie jest prostsze manualnie niz wymiana. Do tego trzeba miec mlotek
    a do mycia wystarczy pedzelek.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 8. Data: 2010-05-08 20:07:33
    Od: "Koczis" <x...@p...onet.pl>

    Jasio napisal:
    > A czemu przy okazji nie kupisz łożysk podwójnie krytych po 6-10zł za
    > sztukę?

    Poniewaz nie wiem jakie, ani gdzie cos takiego kupic w Warszawie. Dodatkowo jak
    kazdy element stalowy musi miec jakies oznaczenia/jakosc, wymiary co do setnych
    mm, a ja nie wiem jakie i wole jezdzic na ori lozyskach niz kupic jakis chlam i
    miec problemy.
    Dodatkowo napisales :podwojnie krytych, ja nie wiem co to oznacza. W moto mam
    lozyska igielkowe i na tym moja wiedza sie konczy nt. lozysk :(

    Pozdro
    Koczis
    R1

  • 9. Data: 2010-05-08 20:09:11
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka
    *** "Jasio"
    A czemu przy okazji nie kupisz łożysk podwójnie krytych po 6-10zł za
    > sztukę?

    Jasiu skarbnico wiedzy Ty moja - podaj mnie gdzie mozna zanabyc lozysko
    dwustronnie kryte w specyfikacji nadajacej sie do zastosowania w kole R1
    (czy jakiegokolwiek innego japonskiego motocykla) za 10 pln???

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 10. Data: 2010-05-08 21:15:01
    Od: Arni <n...@s...org>

    Koczis pisze:

> [...]
    > Dodatkowo napisales :podwojnie krytych, ja nie wiem co to oznacza. W moto mam
    > lozyska igielkowe i na tym moja wiedza sie konczy nt. lozysk :(

    powinno byc: dwustronnie krytych.
    oznacza to dwie osłonki przez ktore nie widac rolek. Mało tego: przez te
    oslonki rowniez kurz sie nie przedostaje. a co do setnych mm - nie
    przesadzaj, wystarczy kupic łozyska dobrej firmy czyli np polskie albo
    jakies skf i masz fabryke.
    tu masz opis uszczelnien w opisie aukcji

    Np do super hiper duper japonskich konstrukcji do przedniego koła pasują
    najzwyklejsze łozyska OIDP 6202 czyli takie:
    http://allegro.pl/item1001744722_lozysko_lozyska_620
    2_2rsc3_fag_15x35x11_okazja.html
    i co ja poradze na to, ze wiekszosc kosztuje mocno ponizej 10 zł?
    kup najdrozsze i nadal masz smieszną cene. Nigdy nie bawie sie w
    smarowanie w tego typu przypadkach tylko wymieniam łozyska i zapominam o
    sprawie. Jak łozysko juz swoje przepracowało to wymiana smaru nie pomoże.

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"