    From: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Smarowanie piasty?
    Date: Sun, 9 May 2010 20:24:32 +0200

    Użytkownik "Tytus" <t...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hs6qrm$dgj$...@i...gazeta.pl...
    > w 6203 nie ma to znaczenia to chyba wiesz, natomiast przy Z, 2Z czy ZN juz
    > bedzie mialo znaczenie.

    A 2RS? Przypomne - polecane przez moje fiszki.

    Poza tym wydaje mi sie, ze tam gdzie pierscien uszczelniajacy jest staly
    wzgledem biezni zewnetrznej bedzie sie mniej zuzywal niz pierscien
    uszczelniajacy staly wzgledem biezni wewnetrznej - a to IMO na skutek
    wiekszej predkosci liniowej punktu na styku pierscienia uszczelniajacego i
    biezni. Ale tu mnie pewnie Zbigi albo Kuczu poprawi, bo moze zle mysle i
    powinno sie uwzglednic predkosc katowa, ktora jest taka sama.

    > Mozesz mi wskazac gdzie mozna kupic lozysko FAG lub SKF 6204 2RS taniej
    > niz 10 pln za szt???

    W Chrzanowie na ul. Szpitalnej. Nie pamietam nr, ale sa dosc dobrze
    zaopatrzeni. Zreszta mozesz kupic na ebay'u (widzlem FAG'a za 3euro, ale
    musze przyznac, ze cena normalna oscyluje w granicach 4 euro). Dla chcacego
    nic trudnego:)

    Ale na pocieszenie powiem, ze znalezienie 6203 ponizej 10zl juz problemu
    zadnego nie stanowi.

    A tak na serio - moze z ta 10 to troche przesadzilem (mam stary katalog),
    ale tak czy siak sporo taniej niz w serwisie. Jutro zadzwonie do yamahy i
    sie zapytam org. do fazera.

    > Tylko orginal a nie pudelko z napisem SKF...

    Na to trzeba uwazac, bo wszyscy wiemy, ze rynek podrabianych lozysk jest
    jednym z najwieszych, zaraz potem obrabiarki CNC, pojazdy samochodowe,
    wlasnosci intelektualne, odziez i urzadzenia elektroniczne.

    Naprawde spotykasz tak wiele lozysk w pudelku SKF i z napisem na jeden z
    biezni, ktore sa 100% podrobkami?

    Po czym poznac, ze dane lozysko to podrobka?

    > BTW w Wawie jest rowniez sklep z lozyskami made in russia,

    Co masz do produktow zza wschodniej granicy? Mam np. suwmiarke, sprawdzana w
    labolatorium i jest lepiej wyskalowana niz np. yato (problem polega na tym,
    ze na poczatku skali jest ok, a w miare oddalania sie blad rosnie... w yato
    przy 220mm roznica wzgledem plytek wzorcowych wynosila 0,15mm! W mojej
    rosyjskiej roznica wynosila 0,05mm)

    > opcja dla jeszcze bardziej oszczednych - tych ktorym zupelnie wszystko
    > jedno co maja zamontowane w moto.

    Cena (w przypadku lozyska) nie jest jedynym wyznacznikiem jego jakosci.
    Jeszcze nigdy nie spotkalem lozyska, ktore by sie od razu w miejscu
    rozsypalo. Zmniejszona trwalosc i szybsze oznaki zuzycia tak, ale zagrozenie
    dla bezpieczenstwa? Nie wydaje mi sie. Klocki hamulcowe predzej (spotkalem
    sie z np. odklejona okladzina), ale nawet te najtansze w wiekszosci
    przypadkow hamuja (jedne gorzej, drugie lepiej).

    --
    pzdr:
    Ivam