-
Data: 2016-09-24 01:09:54
Temat: Re: Smar do przegubów
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Fri, 23 Sep 2016 10:53:07 +0200, J.F. napisał(a):
> Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
>>Czy zna ktoś jakieś lepsze smary do przegubów, niż takie, które można
>>kupić
>>w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym?
>
> A rajdowe srodowisko nie zna ?
Generalnie to nie jest szeroki problem, a dotyczy tylko Civica EP3.
Tam zresztą widać że problemy z przegubami były jeszcze na etapie projektu
- auto ma zdecydowanie mniejszy maksymalny skręt kół niż wszystkie inne
znane mi auta.
I o ile w cywilnych warunkach jeszcze to jakoś działa (chociaż też jest to
wtedy awaryjny element i poszukiwany na rynku wtórnym = drogi), to w
sporcie już problem się robi poważny.
> Smarow o ile pamietam jest cala masa.
No jest, tylko co z tego skoro każdy jest "najlepszy".
A nawet porównując parametry nie do końca wiem czego tam u mnie brakuje.
>>Każdy przegub kosztuje około 1000zł, a jedyna półoś z przegubami
>>jakieś
>>2400zł. Używane w przyzwoitym stanie to też 300-500zł sztuka.
>
> No to jeszcze jednen pomysl - wymieniac smar co rajd, albo nawet co
> odcinek..
No co rajd to teraz testuję, częściej nie da rady.
>
>>Winne myślę że są obciążenia - dyferencjał z blokadą powoduje
>>przekazanie
>>na przegub 2x większego momentu niż normalnie (do tego nie zawsze w
>>stronę
>>napędzającą),
>
> Eee, nie. Przekazany moment bedzie podobny. Za to moga byc ciekawe
> momenty roznicowe, wieksze nawet niz te od silnika.
No nie tak podobny.
Normalnie opona ma współczynnik tarcia około 1 i każda dociśnięta jest
swoją ćwiartką samochodu.
Na zakręcie nie będzie więcej, bo nawet jak zewnętrzne koło się dociąża, to
dyfer i tak nie poda większego momentu niż ten dla koła odciążonego.
A sportowa opona i ma współczynnik tarcia coś tam większy, a dyfer pozwoli
przekazać nawet cały moment tylko na zewnętrzne koło.
Do tego dyfer też się spina przy hamowaniu przeciwdziałając blokowaniu
tylko jednego koła - to też spore momenty przenoszone przez przeguby.
> A moze wystarczy dorzucic smaru do nowych przegubow ?
No tak zrobię - będę ładował tego smaru do pełna, może pomoże.
>
>>No chyba że przyczyna jest jeszcze jakaś inna (np. bliskość gorących
>>tarcz
>>hamulcowych, chociaż osłony hamulców mam).
>
> Ceramiczne tarcze powinny zmniejszyc nagrzewanie przegubu.
>
> I prawde mowiac w temperaturze bym szukal powodu.
Tarcze muszą zostać takie jakie są.
>>Przeguby muszą pozostać seryjne.
>>Opcje z tym żeby nie cisnąć na jedynce, zwłaszcza w zakrętach
>>aktualnie
>>stosuję i udało mi się nawet przejechać ostatnio cały rajd bez
>>urwania
>>niczego w osiach, no ale to nie jest najlepsze wyjście :)
>
> Zmienic auto, to sie nie nadaje do rajdow - najwyrazniej :-)
> Predkosci masz tak male, ze jedynka sie nadaje ?
Na jedynce to może niezbyt dużo, ale na dwójce już całkiem sporo.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.09.16 21:22 janusz_k
- 24.09.16 22:09 Maciek
- 24.09.16 22:20 Zenek Kapelinder
- 24.09.16 23:11 ToMasz
- 25.09.16 01:01 Tomasz Pyra
- 25.09.16 10:01 ToMasz
- 26.09.16 09:26 p...@g...com
- 26.09.16 14:01 J.F.
- 26.09.16 22:35 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=