eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySmar do przegubówRe: Smar do przegubów
  • Data: 2016-09-24 01:09:54
    Temat: Re: Smar do przegubów
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Fri, 23 Sep 2016 10:53:07 +0200, J.F. napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    >>Czy zna ktoś jakieś lepsze smary do przegubów, niż takie, które można
    >>kupić
    >>w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym?
    >
    > A rajdowe srodowisko nie zna ?

    Generalnie to nie jest szeroki problem, a dotyczy tylko Civica EP3.
    Tam zresztą widać że problemy z przegubami były jeszcze na etapie projektu
    - auto ma zdecydowanie mniejszy maksymalny skręt kół niż wszystkie inne
    znane mi auta.

    I o ile w cywilnych warunkach jeszcze to jakoś działa (chociaż też jest to
    wtedy awaryjny element i poszukiwany na rynku wtórnym = drogi), to w
    sporcie już problem się robi poważny.

    > Smarow o ile pamietam jest cala masa.

    No jest, tylko co z tego skoro każdy jest "najlepszy".
    A nawet porównując parametry nie do końca wiem czego tam u mnie brakuje.

    >>Każdy przegub kosztuje około 1000zł, a jedyna półoś z przegubami
    >>jakieś
    >>2400zł. Używane w przyzwoitym stanie to też 300-500zł sztuka.
    >
    > No to jeszcze jednen pomysl - wymieniac smar co rajd, albo nawet co
    > odcinek..

    No co rajd to teraz testuję, częściej nie da rady.

    >
    >>Winne myślę że są obciążenia - dyferencjał z blokadą powoduje
    >>przekazanie
    >>na przegub 2x większego momentu niż normalnie (do tego nie zawsze w
    >>stronę
    >>napędzającą),
    >
    > Eee, nie. Przekazany moment bedzie podobny. Za to moga byc ciekawe
    > momenty roznicowe, wieksze nawet niz te od silnika.

    No nie tak podobny.
    Normalnie opona ma współczynnik tarcia około 1 i każda dociśnięta jest
    swoją ćwiartką samochodu.

    Na zakręcie nie będzie więcej, bo nawet jak zewnętrzne koło się dociąża, to
    dyfer i tak nie poda większego momentu niż ten dla koła odciążonego.

    A sportowa opona i ma współczynnik tarcia coś tam większy, a dyfer pozwoli
    przekazać nawet cały moment tylko na zewnętrzne koło.

    Do tego dyfer też się spina przy hamowaniu przeciwdziałając blokowaniu
    tylko jednego koła - to też spore momenty przenoszone przez przeguby.

    > A moze wystarczy dorzucic smaru do nowych przegubow ?

    No tak zrobię - będę ładował tego smaru do pełna, może pomoże.

    >
    >>No chyba że przyczyna jest jeszcze jakaś inna (np. bliskość gorących
    >>tarcz
    >>hamulcowych, chociaż osłony hamulców mam).
    >
    > Ceramiczne tarcze powinny zmniejszyc nagrzewanie przegubu.
    >
    > I prawde mowiac w temperaturze bym szukal powodu.

    Tarcze muszą zostać takie jakie są.


    >>Przeguby muszą pozostać seryjne.
    >>Opcje z tym żeby nie cisnąć na jedynce, zwłaszcza w zakrętach
    >>aktualnie
    >>stosuję i udało mi się nawet przejechać ostatnio cały rajd bez
    >>urwania
    >>niczego w osiach, no ale to nie jest najlepsze wyjście :)
    >
    > Zmienic auto, to sie nie nadaje do rajdow - najwyrazniej :-)
    > Predkosci masz tak male, ze jedynka sie nadaje ?

    Na jedynce to może niezbyt dużo, ale na dwójce już całkiem sporo.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: