  • 51. Data: 2018-10-13 15:23:24
    Temat: Re: Slowacja - juz poluja na polskich kierowcow...
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.10.2018 o 13:52, J.F. pisze:

    > No ale widzisz - pierwszy mial spory zapas, drugi stchorzyl przed
    > zwykla skoda, trzeci mial za malo oleju ... w glowie.

    Tym niemniej jak słusznie zauważyłeś rzadko się zdarza, żeby taki
    szybki, bezpieczny i "bogaty" poszedł na czołówkę z tirem. Więc
    korelacja jest. Korelacja to jeszcze nie koniecznie związek przyczynowo
    skutkowy, ale jednak obstawiam, że w tym przypadku tak właśnie jest - po
    prostu im większy przeciwnik tym bardziej go "cenią". Oczywiście czasem
    się zdąży taki co wogóle widoczności nie ma a wyprzedać musi - wtedy to
    po prostu statystyka, że nie trafia akurat na tira - tirów jest po
    prostu o rzędy wielości mniej niż innych a i krętych dróg unikają.

    Shrek

  • 52. Data: 2018-10-13 15:25:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.10.2018 o 13:03, RadoslawF pisze:

    > Jak na razie to nie ma większego ryzyka.
    > A wesoło to będzie jak po popularnych imieninach jakaś firma
    > komunikacji miejskiej straci kilkanaście autobusów. :-)
    > I żaden ubezpieczyciel tego nie ubezpieczy za rozsądną kwotę.

    Ubezpieczy, bo ryzyko że trafisz akurat pijanego za kierownicą
    miejskiego autobusu jest stosunkowo niewielkie.

    Shrek

  • 53. Data: 2018-10-13 15:37:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wszyscy winni bo dzialali w grupie i byli w zmowie. Dla kazdego z nich zapierdalanie,
    jesli pozostali jechali by zgodnie z przepisami, nie mialo sensu.

  • 54. Data: 2018-10-13 18:18:04
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-10-12 o 22:07, ToMasz pisze:

    > nam czytaczom, proponują zastanowić się nad faktem, że my wszyscy
    > wspólnie płacimy za efekty takich wygłupów

    Zlikwidować OC?

    A miałeś kiedyś jakieś zdarzenie ze swojej winy? Bo prędzej czy później
    będziesz miał.

  • 55. Data: 2018-10-13 18:19:37
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-10-13 o 10:20, Marek pisze:

    > Trudno, ryzyko przedsiębiorcy (nie pierwsze, nie ostatnie).

    Tobie chyba nie trudno.

  • 56. Data: 2018-10-13 18:21:02
    Od: kk <k...@o...pl>

    > Wszyscy winni bo dzialali w grupie i byli w zmowie. Dla kazdego z nich
    zapierdalanie, jesli pozostali jechali by zgodnie z przepisami, nie mialo sensu.

    Ja z Tobą też w grupie jadę?

  • 57. Data: 2018-10-13 18:39:44
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 13-10-2018 o 12:39, J.F. pisze:

    > Ale podawalem jeszcze kilka.

    I żaden z nich specjalnie się nie różnił, dla kogoś kto nie spowodował
    żadnego wypadku.

    > Ale on nie zrobil.

    On chciał wyhamować i wyglądało, że powinien dać radę.

    > No ale przeciez borowikiem nie jestem, wiec tak nie jechalem, zeby
    > wyprzedzac w ciemno za innymi ...

    W ciemno wyprzedzał tylko sprawca.
    Reakcje reszty były prawidłowe.

    > Raczej nie, ale skoro sad potraf stwierdzic "poniewaz oskarzony
    > swiadomie wprowadzil sie w stan odurzenia ..."

    Nadal nie jest to 15 lat.
    W ogóle w naszym systemie prawnym, raczej się nie idzie siedzieć za
    niespowodowanie niczego poza zagrożeniem, które zresztą samu się
    zażegnało(by).

    > Na razie mamy zazdrosc słowacką :-)

    Ciekawe czy u nich tak samo palma kapeluszom odbiła.

  • 58. Data: 2018-10-13 21:07:33
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 13.10.2018 o 18:18, kk pisze:

    > Zlikwidować OC?
    >
    > A miałeś kiedyś jakieś zdarzenie ze swojej winy? Bo prędzej czy później
    > będziesz miał.
    nigdy nie było wypłaty z mojego oc.
    PRzymykamy oko na piratów. mówimy - co z tego ze przejechał przez ciągłą
    - jak nie było zagrożenia. ale następnym razem będzie, kolejnym razem
    będzie wypadek. zrzucą się na pokrycie szkód wszyscy płacący OC. byłoby
    fajnie, gdyby mimo wszystko nie szkoda, ale wysokośc szkody miała wpływ
    na oc. bez zarzynania oczywiście. ale tak np jak chcesz jeździć po
    wypadku który spowodowałeś, to zapłać np 10% szkody, albo zakaz jazdy do
    końca życia. Ale to by wszyscy kamery musieli mieć. albo inne podejście
    do transportu.
    ToMasz

  • 59. Data: 2018-10-13 22:11:36
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-10-13 o 15:25, Shrek pisze:

    > Ubezpieczy, bo ryzyko że trafisz akurat pijanego za kierownicą
    > miejskiego autobusu jest stosunkowo niewielkie.

    Gówno prawda.
    Przerabialiśmy to w stosunku do kierowców PKSu jak i MPK
    czy podobnych. Nikt ich nie kontrolował bo przecież pasażerom
    się śpieszy. A po kilku głośnych wypadkach zrobiono akcję
    i się okazało że kierowcy autobusów to najbardziej zapita
    grupa zawodowa.
    No ale to był na tyle dawno że niektórzy zapomnieli.

    Pozdrawiam

  • 60. Data: 2018-10-13 22:14:05
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-10-13 o 13:54, J.F. pisze:

    > Eee tam - miasto bogate, dolozy na nowe lub poreczy kredyt.
    > Albo odkupi na licytacji, bo kto inny kupi ?

    I niei dostrzegasz absurdu tego rozwiązania?

    > mozna tez kupic alkomaty :-)

    Można tylko po co?
    Pierwsza zmiana startuje z zajezdni jak kontrolerów tam
    nie ma a kolejna przejmuje samochody na trasie.
    A może dokupisz po alkomacie do każdego autobusu?
    I dołożysz do każdego autobusu kontrolera?