  • 52. Data: 2014-04-20 14:40:54
    Temat: Re: Slow kilka ciekawych na temat Windows Phone
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 20 Apr 2014 12:15:00 +0200, qrt napisał(a):

    > przecież nie o to chodzi. Chodzi o taki co sie określna modnm akronimem
    > "UX" a nie to co sie kryje pod maską

    UX jest rzeczą nabytą. W Windows Mobile w dodatku można było sobie ich
    wybrać dowolnie wiele, w tym takie nie odbiegające niczym od tego co
    pojawiło się u konkurencji sporo lat później
    http://www.youtube.com/watch?v=7waLns7gFFw
    http://www.youtube.com/watch?v=PYosxDACkDw
    http://www.youtube.com/watch?v=VmptvAombqo
    to tylko kilka drobnych przykładów - ich było tyle, ile użytkowników.
    Bo system był otwarty na modyfikacje i dobrze je znosił. Pracując na
    prockach kilka generacji wstecz, taktowanych zegarem o ułamku wartości tego
    co obecnie i bez uzywania akceleratorów graficznych. I działało doskonale.

    Problemem była wlaśnie ta otwartosć systemu, praktycznie uniemożliwiająca
    wprowadzenie koncepcji centralnego sklepu pobierającego haracz 30% dla
    Microsoftu, tak jak iTunes App Store dla Apple. To było powodem ubicia
    Windows Mobile.

    > o ile był nerdem i mu sie chciało :D

    Wystarczyło, że nie był idiotą.

    > miałem do czynienia z momnią i HD2 i generalnie jednak słowa "zapieprzać"
    > bym w ich kontekscie nie użył :)

    Najszybszy komputer na świecie z największym dyskiem może być
    zmarnotrawiony przez usera. Zwłaszcza, jak był... jak nie był nerdem.

    > ja nie nazwałbym ich porządnymi :D

    Możesz nawet nazywać kocią kuwetę piaskownicą. Wolno ci.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 51. Data: 2014-04-20 14:40:54
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 20 Apr 2014 09:10:20 +0200, ALEX Alpha MR napisał(a):

    > A jaki system uważasz za bardziej przyjazny dla użyszkodnika. Android
    > czy WP?

    WP oczywiście. Na takiej samej zasadzie na jakiej Maluch jest
    przyjaźniejszy dla użytkownika od lokomotywy spalinowej

  • 53. Data: 2014-04-20 15:00:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message
    > http://www.spidersweb.pl/2014/04/windows-phone-po-35
    -roku.html

    Cytat 1 który wpadł mi w oko:
    >Przekonywana byłam, że jedna kontrolka głośności do wszystkiego,
    >która powoduje wyciszenie muzyki nawet w słuchawkach, gdy wycisza
    >się powiadomienia, to najbardziej logiczne i wygodne rozwiązanie.
    > Dziś Windows Phone dostał dwa osobne ustawienia głośności,
    > jak w Androidzie.

    I tak samo jak w iOS! Ciekawe czy można zgłaśniać/ściszać słuchawki
    bez otwierania ekranu - mają te telefony jakieś guziki +/- czy tylko touch?
    Bo akurat przy słuchaniu muzyki na słuchawkach przydaje się ta opcja
    aby móc zgłośnić/ściszyć bez wyjmowania telefonu z kieszeni... albo
    guzikami na kablu, na słuchawkach albo na telefonie.

    Cytat 2 który wpadł mi w oko:
    > Słabe było oburzenie fanów Apple na smartfony z dużymi ekranami,
    > którzy mówili, że wszystko większe niż 3,5 cala jest zbyt duże, by
    > używać jedną dłonią. Dziś z radością używają czterech cali iPhone'a
    > i czekają na większe urządzenia.

    4 calowy iPhone 5 i 5S lub 5C mają wciąż tą samą szerokość ekranu,
    a więc nie zmieniło się nic jeśli chodzi o leżenie w dłoni...
    To czy fani Apple czekają na większe urządzenia - nie wiem, mi 4" pasi.

    Cytat 3:
    >to chyba najsmutniejszy wniosek - zmiany w Windows Phone, moim
    >zdaniem świetne, których oczekiwałam od lat, udowadniają, że
    >Microsoft albo jest powolny, albo miał w nosie użytkowników, albo.
    >chciał stworzyć system, z którym użytkownik wchodzi w interakcje
    >w nowy, innowacyjny i maksymalnie prosty sposób. To tak jak
    > z Windowsem 8 - to miało być coś wielkiego, nowoczesnego, innego
    >i świeżego.
    >
    >Nie wyszło. Pomysł Microsoftu albo nie wypalił, albo pojawił się zbyt
    >wcześnie.

    Ja myślę że wyszło, i że dobrze się stało że Windows obronił się przed
    wymarciem, bo wyjdzie to tylko z korzyścią dla nas, użytkowników...
    Im więcej liczących się grup mądrych ludzi, konkurujących ze sobą,
    odpatrujących od siebie najlesze pomysły i wkomponujących je w swoje
    urządzenia tym szybciej będzie postępować "ewolucja" urządzeń
    i systemów. Unikniemy stagnacji takiej jaką widzieliśmy w przypadku
    starej Nokii czy RIM/Blackberry, będzie dynamika i nowe ekscytujące
    pomysły. Android i iOS bardzo upodobniły się do siebie przez ostatnie
    kilka lat, powymieniały się dobrymi pomysłami i użytkownik korzysta.
    To samo będzie po włączeniu do grupy "dużych graczy" również
    Windows, które wciąż cierpi na dużo mniejszą ilość applikacji, ale to
    się zmieni szybko jak tylko zostanie zauważony przez programistów :-)

  • 54. Data: 2014-04-20 15:08:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "qrt" <...@i...jakis> wrote in message
    > I tak głośność zmieniam non-stop. W domu na wieczór sciszam,
    > rano zgłasniam, jak wychodzę zgłasniam jeszcze bardziej,
    > jak podłączam słuchawki znowu reguluje, jak oglądam filmik
    > to też inaczej ustawiam niż na słuchawkach...

    Masz do tego dedykowane guziki sprzętowe czy tylko touchscreen?
    Chodzi mi o to, czy możesz ściszyć/zgłośnić bez odblokowywania ekranu.

    > Bardziej były by przydatne profile, z możliwością np. aktywowania
    > w ich w danych np przedziałach czasowych...

    W iOS jest funkcja "Do not disturb" służąca właśnie jako "tryb nocny".
    Możesz ustawić godziny nocne w których telefon inaczej będzie się
    zachowywał (np. nie sygnalizował rozmów przychodzących, chyba że
    dzwoni ktoś z numerem z foldera kontaktów "Ulubione/Favorites").
    Czy potrzebujesz czegoś więcej?

    > choćby sposób obsługi powiadomień poczty z różnych folderów jesli używasz
    > filtrowania na serwerze. To jest IMO skandal bo aby otrzymywać
    > powiadominia
    > na kafelku poczty trzeba przypiąć osobny kafelek dla każdego folderu. Tym
    > sposobem mam 3 kafelki poczty na pulpicie choć mogłbym mieć wiecej bo mam
    > wiecej folderów. Ale poczta z tych 3 jest ze tak powiem najważniejsza.

    Nie rozumiem:
    celowo filtrujesz aby mieć je osobno a potem chcesz mieć je razem?

  • 55. Data: 2014-04-20 15:14:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Waldek Godel" <n...@o...info> wrote in message
    > Przykład z życia: WP8 Black. Telefon leży na półce 2 metry od miejsca w
    > którym siedzę. Widzę, że się zaświecił ekran z paskiem powiadomienia u
    > góry. Podchodzę, pasek znika. Nie SMS. I teraz znajdź mądralo, do czego
    > bylo to powiadomienie. Życzę powodzenia.

    Ale to samo mnie wkurza w Androidzie!
    To jest założenie projektanta systemu, że użytkownik ciągle patrzy w ekran
    :-)
    Testowałem niedawno HTC One X jak i Nexusa 7 (tego starego) i miałem
    często ten problem, że coś robiłem na systemie jednocześnie oglądając TV.
    Tablet czy telefon wystawił jakiś komunikat i bez tapnięcia w ekran, bez
    żadnego guzika OK który mógłbym nacisnąć, komunikat pojawił się na
    kilka sekund i zniknął... Zdążyłem dopiero kątem oka zauważyć że komunikat
    był na ułamek sekundy zanim zniknał - i bądź tu mądry co mi system pisał?
    W moim iOS komunikaty czekają grzecznie na feedback od użytkownika.
    Albo leżą sobie w systemie powiadamiań albo wiszą z guzikiem OK i czekają
    na jego wciśnięcie.

  • 56. Data: 2014-04-20 15:15:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message

    > Na to jest oczywiscie dobry radziecki patent, ktory stosowalem w N8 ze
    > wzgledu na ograniczenia podobne do tych wlasnie: dopracowanie glosnosci
    > dzwonka w edytorze audio....witamy w XXIw...

    Polak potrafi... :-)
    Ale przyznaj, że to raczej proteza i naprawa samochodu sznurkiem.

  • 57. Data: 2014-04-20 15:16:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "qrt" <...@i...jakis> wrote in message

    > ale tak naprawdę po przemyśleniu wolałbym quiet hours od kilku suwaków :)

    1:0 dla iOS :-)

  • 58. Data: 2014-04-20 15:18:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Pani "jestem blogerę" odtrąbiła sukces bo dostała telefon od Nokii do
    > opisania. Zresztą to nie jest pierwszy przykład tekstu pisanego na
    > kolanach, który pokazał sie na tej stronie. Właściciel tej strony pisywał
    > peany na cześć ajfonów takie, że Pszemol by się tego nie powstydził.

    :-))
    Każdy chwali co lubi, to chyba normalne? :-)

  • 59. Data: 2014-04-20 15:20:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > W sensie, ze 8.1? Serio? No to byłoby epokowe wydarzenie.
    > Jak się doczekam aktualizacji na mój telefon, to będzie pierwsze
    > co sprawdzę.

    Ale czym Wy się podniecacie? Toż to kontakty z Windows,
    te których używa również Windows Live Mail, to nawet
    iOS umie użyć i się z nimi synchronizować przez iTunes...
    Sugerujesz że Apple lepiej współpracuje z MS Windows
    niż sam MS z MS Windows??? :-)))

  • 60. Data: 2014-04-20 15:21:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "qrt" <a...@j...mail> wrote in message

    > no tak. takie czasy. ino fakt ze takie rozwiazanie jest dla usera
    > najprostszym najlatwiejszym i najmniej absorbujacym.

    Nie "takie czasy", bo iOS to potrafi, bez żadnych chmur do pomocy...