  • Data: 2014-04-22 09:05:41
    Temat: Re: Slow kilka ciekawych na temat Windows Phone
    Od: qrt <...@i...jakis> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 21 Apr 2014 21:06:49 +0200, ToMasz napisał(a):

    > no i tu nie mam pewności. parę lat temu - przyznałbym Ci racje. teraz
    > juz nie jest to tak oczywiste. Do niedawna miałem SE arcs (jeden rdzeń
    > 1.4ghz) i po dobrej optymalizacji smigał szybko. wspomniany przezemnie
    > telefon z selgrosa ma prawie 2 razy tyle punktów w antutu. będzie
    > zamulał? Wątpie.

    na chwilę obecną używam w domu nexusa 7.
    Teraz działa dobrze ale prawie goły i na cyanogemodzie (nie chodziło mi o
    zmiane dla samej zmiany ale o tethering którego czysty android od google
    nie miał).

    Ale jak miał orygianalny soft to zainstalowałem jakąś aplikacje poczty z
    martektu (chyba @-maila), skypa, dropboxa, skydriva, gg, taskera no i kupe
    innych rzeczy. Jedne coś tam trzymały w tle inne także potrafiły trzymać w
    tle jakieś usługi. (tak swoją drogą na wp jest możliwość zablokowania
    działania aplikacji w tle)

    No i musze powiedzieć iż pomimo 4 rdzeni tegry, giga ramu i 20000 punktów w
    antutu płynność działania systemu zrobiła sie dość średnia a czasami bywała
    lekko irytująca. Oczywiście nie był to poziom działania mojego pierwszego
    fona z androidem (galaxy ace - który był wręcz skandaliczny - zdarzało mu
    sie po odblokowaniu ekranu przez 20/30 sekund nie reagować) ale
    spowolnienie bywało wyrażnie zauważalne.

    Inna sprawa ze ma żona ma jakiegoś samsunga z dwu rdzeniowym procesorem
    (1ghz) i giga ramu i działa to całkiem ok. Tyle ze ona nie ma praktycznie
    żadnych dodatkowych aplikacji, korzysta tylko z kalendarza, nawigacji
    notatek, poczty, przeglądarki i tyle.

    > Co do telefonów z WP to by trzeba zrobić taki test. znaleźć na tablicy
    > albo na allegro aukcjie, pokazać na mapie drogę do sprzedawcy, potem
    > zadzwonić do faceta -

    Obecnie ma WP mam zainstalowanych chyba koło 30 aplikacji. Dopuszczonych do
    działania w tle mam 6 z 17 (chodzi o te które mają taką możliwość)
    I jesli patrzeć na działnie sytemu: powrót do ekranu głownego, dostęp do
    aplikacji systemowych jak telefon, kontakty, widomości, poczta, kalendarz,
    ustawiania, ect to płynność jest praktycznie zawsze wzorowa. Poprostu
    wciskasz, następuje animacja i jest.
    Ale dostęp np do głebszych ustawień czasami wymaga chwili ładowania.

    Albo na przykład odpalenie map - to już trwa dość długo (koło 8 sekund).
    Inna sprawa ze po tych 8 sekundach mapa sie odpala już z fixem. Podczas gdy
    na nexusie mapa sie odpala w 2-3 sekundy ale na fixa trzeba jeszcze czekać
    kilka dodatkowych sekund.

    Podobnie niektóre aplikacje z marteku potrafią sie uruchamiać równie długo.